|
Auteur: |
|
|
Wie schrijven er hier nog meer nnummers voor metalbands ? Heeft iemand vaste schrijfmanieren ? |
|
Iemand (in 4 van de 5 gevallen onze leadgitarist) komt met een riff/akkoordloopje aanzetten, ik zoek er de juiste akkoorden bij, bedenk mijn eigen partij en geef het door aan de bassiste en 2de gitarist. De drummer verzint een drumlijn en er wordt afgesproken hoe vaak elk thema gespeeld wordt. De zanger schijft een tekst en tussendoor schaven we (doe ik meestal) het geheel nog wat bij... VOILA!!! |
|
Ik begin 9 van de 10 keer met het schrijven van de synth partijen, als dat is gebeurt neem ik het op en maak ik een voorlopige bas en drum lijn. Daarna werk ik met onze lead gitarist de gitaar partijen uit, samen met de basist werk ik de bas lijn uit en met de drummer de drumlijn. Daarna werk ik met onze Zanger & Zangeres de zanglijnen uit en schrijven we/ik de tekst. Dan schaven we het geheel bij tot 1 geheel. |
|
Hmm .. ik wrk dus weer kats anders .. Ik schrijf de teksten, en dan maakt de toetsenist (een enorme pianovirtuoos) alle partijen. Aangezien we nog steeds geen drummer hebben, programmeert hij ook de drumcomputer... |
|
Demorpheus: In welke band speel jij? |
|
quote: Serenade of Darkness en Nyceaforea bij de eerste ben ik maar een 'sessie' toetsenist, eg. ik speel wat mij wordt opgedragen (met enige aanpassingen dan). Bij de tweede schrijf ik alle muziek op de bovenstaande methode. |
|
ik ben ergggg slecht in engels, duz in songs skrijven ook nie zo goed... en om nou in het nederlands te gaan schrijven, nee dank je Ik vergiet als zeef hebben |
|
quote: kats anders???? wtf is kats voor een woord???? |
|
Kats ?? Da's heeel gewoon betuws hoor .. Beter als dat rare Rotterdams .. |
|
Ech nie! Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Echt wel |
|
[streng-modus]weer een beetje on topic graag![/streng-modus] I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
in dat geval: Songwriting? Nope not me... Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
quote: sorry mama .. |
|
snik, mama is boos..... boehoehoe |
Index / Algemeen |