IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Song writing
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2001 23:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wie schrijven er hier nog meer nnummers voor metalbands ?
Heeft iemand vaste schrijfmanieren ?


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 14-05-2001 23:37 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

ik schrijf samen met Samael Kahn de nummers voor onze band. Hij heeft wel een eigen stijl: diep en vaag....
Ik heb niet echt een vaste stijl. Meestal komt er wat op in je hoofd en dat ga je uit bouwen. Lekker creatief met woorden enzo, maar wel betekenisvol blijven.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 15-05-2001 1:56 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Iemand (in 4 van de 5 gevallen onze leadgitarist) komt met een riff/akkoordloopje aanzetten, ik zoek er de juiste akkoorden bij, bedenk mijn eigen partij en geef het door aan de bassiste en 2de gitarist. De drummer verzint een drumlijn en er wordt afgesproken hoe vaak elk thema gespeeld wordt. De zanger schijft een tekst en tussendoor schaven we (doe ik meestal) het geheel nog wat bij...

VOILA!!!



Demorpheus
alsof ik rekening houd met jou!
Usericon van Demorpheus
Posted 15-05-2001 9:41 by Demorpheus Wijzig reactieProfiel van DemorpheusQuote dit berichthttp://www.serenadeofdarkness.nl

Ik begin 9 van de 10 keer met het schrijven van de synth partijen, als dat is gebeurt neem ik het op en maak ik een voorlopige bas en drum lijn. Daarna werk ik met onze lead gitarist de gitaar partijen uit, samen met de basist werk ik de bas lijn uit en met de drummer de drumlijn. Daarna werk ik met onze Zanger & Zangeres de zanglijnen uit en schrijven we/ik de tekst. Dan schaven we het geheel bij tot 1 geheel.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2001 20:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm .. ik wrk dus weer kats anders ..
Ik schrijf de teksten, en dan maakt de toetsenist (een enorme pianovirtuoos) alle partijen. Aangezien we nog steeds geen drummer hebben, programmeert hij ook de drumcomputer...


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-05-2001 2:01 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Demorpheus: In welke band speel jij?



Demorpheus
alsof ik rekening houd met jou!
Usericon van Demorpheus
Posted 18-05-2001 11:10 by Demorpheus Wijzig reactieProfiel van DemorpheusQuote dit berichthttp://www.serenadeofdarkness.nl

quote:
Op 18 mei 2001 2:01 schreef Judge M. het volgende:
Demorpheus: In welke band speel jij?


Serenade of Darkness en Nyceaforea
bij de eerste ben ik maar een 'sessie' toetsenist, eg. ik speel wat mij wordt opgedragen (met enige aanpassingen dan).
Bij de tweede schrijf ik alle muziek op de bovenstaande methode.



ro=zizboos
Ogetfer De Onreine
Usericon van ro=zizboos
Posted 18-05-2001 18:58 by ro=zizboos Wijzig reactieProfiel van ro=zizboosQuote dit bericht

ik ben ergggg slecht in engels, duz in songs skrijven ook nie zo goed... en om nou in het nederlands te gaan schrijven, nee dank je


Ik vergiet als zeef hebben


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 22-05-2001 0:22 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2001 20:48 schreef Jenje het volgende:
Hmm .. ik wrk dus weer kats anders ..



kats anders???? wtf is kats voor een woord????


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2001 1:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kats ??
Da's heeel gewoon betuws hoor ..
Beter als dat rare Rotterdams ..


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-05-2001 10:26 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Ech nie!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2001 10:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Echt wel


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 22-05-2001 10:51 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

[streng-modus]weer een beetje on topic graag![/streng-modus]


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-05-2001 11:50 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

in dat geval: Songwriting? Nope not me...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2001 16:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2001 10:51 schreef suzanne het volgende:
[streng-modus]weer een beetje on topic graag![/streng-modus]

sorry mama ..


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 23-05-2001 0:36 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

snik, mama is boos.....
boehoehoe


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen