|
Auteur: |
|
|
Old school...ja toch zeker. Kaart is al binnen 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
+ NRA als voorprogramma... Zin in!!! We don't take it, we just fake it... |
|
Wat een fokking aanfluiting zeg! 3 Kwartier ongeinspireerd spelen en dan aftaaien Nog een wonder dat er geen rellen uitbraken gezien de teleurstelling bij iederen en de enorme regen plastic (bekers/vuilnisbakken) richting podium. Volgende week BeoWulf als goedmaker! 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
Ha, de show was geweldig! 3/4 speelde toch behoorlijk strak en 3/4 straalde plezier uit, zeker Dr. Know en Daryl Jenifer... Zanger HR dan.. Wat een figuur, zag er uit als een kruising tussen Stevie Wonder en Isaac Hayes in z'n Black Moses-periode. De man zit TOTAAL in zijn eigen wereld en had misschien nog wel de meeste schik van allemaal. Overigens voert die man geen act op; die is gewoon echt zo. Daarom komt die er wat mij betreft mee weg. De man is in de vijftig, die zie ik geen backflips meer maken zoals vroeger hoor. Setlist was in orde, al duurde de reggae-jams me iets te lang. Duurde in z'n geheel echter te kort inderdaad... En rellen? Dat gooien met bekertjes bedoel je? Spraakmakend was het iig. zeker... We don't take it, we just fake it... |
|
Spraakmakend en vooral triest! HR leek in geen enkel opzicht op de dynamische zanger die hij vroeger was. Met zijn grijze sprei om zijn hoofd en het gezeul met zijn moeizaam ingeklaarde koffers. De bekertjes waren leuk, maar de security was toch wel hoogst irritant bezig zo tegen het einde. Daarbij was de sfeer ontegenzeggelijk opgefokt door de korte duur en de Jan Lul uitstraling van HR. Als er dan ook nog iemand gaat 'helikopteren' met zijn snikkel vraag je ook bijna om problemen. 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
HR doet dit al tijden zo, ik was allang blij dat die de astronautenhelm en zijn parkiet thuis had gelaten... Ik was er op voorbereid, maar kan me goed voorstellen dat als je de beelden uit de jaren 80 in je hoofd hebt, dit toch wel wennen is (en das zacht uitgedrukt)... De dynamiek is compleet veranderd als je 't afzet tegen midden jaren tachtig, maar goed, midden jaren tachtig is ook ruim 20 jaar terug... Toegift op deze manier is ook gebruikelijk (zie setlists Amerikaanse shows), maar ook hier: als je dat niet meegekregen hebt, komt het allemaal nogal abrupt over. En natuurlijk, een toegift die anderhalve minuut duurt... tsja... Security mogen ze wat mij betreft ritueel offeren aan Jah... 't is toch 'n hardcoreshow?! Daar horen stagedives bij... We don't take it, we just fake it... |
|
10.10.1942 - 20.11.2011 |
Index / Concerten |