IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Musta Surma
valknut
Usericon van valknut
Posted 20-10-2007 18:54 by valknut Wijzig reactieProfiel van valknutQuote dit bericht

Een relatief onbekende bm band uit finland, vooral in vergelijking met bands als clandestine blaze en satanic warmaster. De band bestaat sinds 1994, toen nog onder de naam crimson evenfall, en laat (vind ik) zeer goede bm horen die zich met gemak kan meten met bovenstaande bands. Ze hebben niet al te veel uitgebracht in de afgelopen jaren: hoofdzakelijk demo's, een mini cd en wat tracks op enkele splits (met horna en clandestine blaze) en compilaties (o.a. black metal blitzkrieg).
Deze band verdient meer aandacht!

ARE YOU A TREND OR ARE YOU SADISTIK!!!

nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 20-10-2007 19:30 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Best toffe muziek inderdaad, maar ik kan er niet te vaak / te lang naar luisteren, om een of andere reden vind ik het niet venijnig en smerig genoeg klinken. Ik heb de "Demo 1997" tape, de "Vihan Vuodet" split CD met Horna (compilatie van de split EP en split LP met Horna) en de "Black Metal Blitzkrieg" LP, daarvan gaat mijn voorkeur uit naar de track op laatstgenoemde LP. Vroeger had ik ook nog de split 7" EP met Horna en de Kaiken... 7" EP, maar die heb ik beide weggedaan voor wat leuker spul.

't Enige Musta Surma materiaal wat ik nooit gehoord heb is de "Riena" MCD, hoe is die in tegenstelling tot het hierboven door mij opgesomde rijtje?

valknut
Usericon van valknut
Posted 20-10-2007 21:42 by valknut Wijzig reactieProfiel van valknutQuote dit bericht

Ik ken die riena cd ook niet. Daar ben ik naar op zoek (evenals naar crimson evenfall demo's). Ik kan daar helaas niets over zeggen.

ARE YOU A TREND OR ARE YOU SADISTIK!!!

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 21-10-2007 12:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik heb alleen het Musta Surma-gedeelte op de Crushing the Holy Trinity-split gehoord.

Volgens een door mij geschreven review vind ik de Behexen-achtige screams gaaf, maar mist het wat zware bass.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 21-10-2007 12:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik ben nu trouwens toch wel weer benieuwd, heb Musta Surma sinds de aanschaf niet geluisterd. Hopen dat ik binnenkort weer een platenspelert krijg.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com