IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Suicide Silence Volgende pagina
6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 25-10-2007 0:45 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht



Wederom een gave death metal/grindcoreband met metalcoreinvloeden.

Van de website:
Suicide Silence started in late 2002 as a side project for its members who were all involved in other local bands at the time. Things didn’t get serious, however, until 2004, when the current lineup was solidified. “Early on we were slower and sludgier,” explains drummer Josh Goddard, “but through a few member changes the sound became more powerful and energetic.” This mix of musicians brought together their influences—death metal, grindcore, black metal, hardcore, doom—and combined them into songs that are complex without being mystifying, and savagely fast and explosive without becoming a featureless blur.

Their debut 5-song EP for Third Degree Records is a brutal testament to the sort of damage Suicide Silence is capable of inflicting. Though definitely rooted in what Goddard calls a “fast-paced death metal style,” it defies that genre’s sometimes predictable conventions, striving instead for something more unique. The songs are dynamic and crushing, shifting effortlessly from insane grind chaos into total molten sludge, with plenty of dynamic twists and turns along the way. Vocalist Mitch Lucker screams, growls and grunts over an ungodly guitar assault, while the band’s surgically precise rhythm section handles the disorienting time signatures and snail-paced grooves with equal efficiency.

It is a sound that, though well-manifested on their EP, is devastating live. Suicide Silence’s breakdowns cause havoc in the pit, their blast-beats are neck-snapping and there is a palpable sense of barely controlled pandemonium when they play live. “We don’t hold back,” says Goddard, “and we try to give the crowd a show rather than standing around watching the moshpit and acting tough.” The reputation they’ve staked as a fearsome live act has brought them the opportunity to play with bands as diverse as God Forbid, Impaled, Bury Your Dead and Between the Buried and Me. And touring fervently in support of every release is a given.

Suicide Silence may be a product of the burgeoning metal underground in the U.S., but their goals are far from modest. Without pandering to trends, or riding some scene’s coattails, the band always wants to move forward, wherever it takes them. “We never want to stop improving—as a band, as individual musicians, as songwriters and as performers,” says Goddard. “We want to make sure that every album we put out and every show we play is better than the last

www.myspace.com/suicidesilence


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-10-2007 1:04 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Joa, wel grappig...



GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 25-10-2007 2:09 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Lekker, doet me een beetje denken aan job for a cowboy.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-10-2007 2:12 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dit soort klanken stemmen mij wel vrolijk, ja.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


moshcore
You had me at hello..
Usericon van moshcore
Posted 25-10-2007 3:21 by moshcore Wijzig reactieProfiel van moshcoreQuote dit berichthttp://www.pixelarchitect.nl

vette band alleen er bestaan betere in het genre..


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-01-2008 11:25 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ga ze in februari zien (support van Behemoth), dus ik ben benieuwd. Enig idee of ze een nieuw album uit hebben of zo?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 17-01-2008 11:15 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

uhm, wat dacht je van die bovenstaande albumcover? die is hier dus nog niet uit


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-01-2008 13:52 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ah, ik had niet gezien dat het zo'n recent onderwerp was. Dank je


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-02-2008 18:37 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Heb deze band gister gezien in de baroeg. vooraf geen idee wat het was aangezien ik er niks van kende en holy shit! WAT een band mensen, die luitjes gingen gelijk los en het was een grote circle pit in de baroeg van begin tot t eind..NIET normaal! nog nooit zo'n ruige pit gezien in de baroeg als bij die band, en ik heb toch al een hoop concertjes gezien daar. Bizarre van die band was de zangert, ik dacht eerst mijn god wat voor een voorprogramma krijgen we nou, want die gast zag er uit als een of andere emo faggot. maar krijsen en brullen dat kon ie wel zeg, tering.Wisten we meteen waarom er zoveel vage emokids rondliepen in baroeg die kwamen dus overduidelijk voor deze luitjes hehe.


Fuck the world and fuck you


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2008 18:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

lol!

vandaag gedownload

en het knettert inderdaad


signature


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-02-2008 18:41 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Als je er cds van koopt om te distro en neem ik er van je over.


Fuck the world and fuck you


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-02-2008 18:51 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2008 18:37 schreef mental het volgende:
Heb deze band gister gezien in de baroeg. vooraf geen idee wat het was aangezien ik er niks van kende en holy shit! WAT een band mensen, die luitjes gingen gelijk los en het was een grote circle pit in de baroeg van begin tot t eind..NIET normaal! nog nooit zo'n ruige pit gezien in de baroeg als bij die band, en ik heb toch al een hoop concertjes gezien daar. Bizarre van die band was de zangert, ik dacht eerst mijn god wat voor een voorprogramma krijgen we nou, want die gast zag er uit als een of andere emo faggot. maar krijsen en brullen dat kon ie wel zeg, tering.Wisten we meteen waarom er zoveel vage emokids rondliepen in baroeg die kwamen dus overduidelijk voor deze luitjes hehe.


Was ik de enige die die vocalen juist ongelooflijk K-U-T vond?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-02-2008 18:53 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2008 18:51 schreef altx het volgende:
Was ik de enige die die vocalen juist ongelooflijk K-U-T vond?
je was er en zegt me niet eens gedag ?


Fuck the world and fuck you


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 03-02-2008 22:15 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht

quote:
Was ik de enige die die vocalen juist ongelooflijk K-U-T vond?


Ik vond de vocals ook niet echt geweldig. Suicide Silence vond ik sowieso tegenvallen. Gewoon een standaard us brutal death metal bandje met in elk nummer een paar breakdowns.


Never have so many sacrificed so much for so few


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 03-02-2008 22:22 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Klinkt niet verkeerd. Doet me wel wat denken aan Job For A Cowboy soms


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 03-02-2008 23:47 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2008 22:15 schreef jeroen83 het volgende:
Ik vond de vocals ook niet echt geweldig. Suicide Silence vond ik sowieso tegenvallen. Gewoon een standaard us brutal death metal bandje met in elk nummer een paar breakdowns.



Het was wel aardig, maar idd een behoorlijke 13 in dozijn band.


Botgruis
Spray down the death
Usericon van Botgruis
Posted 04-02-2008 0:37 by Botgruis Wijzig reactieProfiel van BotgruisQuote dit bericht

Buiten dat vind ik dat er maar weinig echt goede Amerikaanse metal bestaat..... er zitten natuurlijk geniale bands tussen... maar het gros heeft zó'n herkenbaar geluid, één die mij totaal niet trekt.


I am the Nightrider. I'm a fuel injected suicide machine. I am the rocker, I am the roller, I am the out-of-controller


mascha
Usericon van mascha
Posted 04-02-2008 0:51 by mascha Wijzig reactieProfiel van maschaQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2008 0:37 schreef Botgruis het volgende:
Buiten dat vind ik dat er maar weinig echt goede Amerikaanse metal bestaat..... er zitten natuurlijk geniale bands tussen... maar het gros heeft zó'n herkenbaar geluid, één die mij totaal niet trekt.


het meest intelligente antwoord van de dag, of is het de grap van de week.


maar back to topic

ze klinken wel ok, moet er even wat meer van luisteren.



Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 04-02-2008 0:54 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Was onaangenaam verrast afgelopen zaterdag. Zelden zo'n zaaddodende act gezien, totaal niet aan mij besteed. Het hoogtepunt van het optreden vond ik nog dat de zanger vertelde dat hij blij was voor het eerst in Duitsland op te treden, wat een stakker.

[Dit bericht is gewijzigd door Y Draig Goch op 04-02-2008 0:54]


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


mascha
Usericon van mascha
Posted 04-02-2008 0:55 by mascha Wijzig reactieProfiel van maschaQuote dit bericht

was dan waarschijnljk ook de laatste keer?


Botgruis
Spray down the death
Usericon van Botgruis
Posted 04-02-2008 0:59 by Botgruis Wijzig reactieProfiel van BotgruisQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2008 0:51 schreef mascha het volgende:
het meest intelligente antwoord van de dag, of is het de grap van de week.


maar back to topic

ze klinken wel ok, moet er even wat meer van luisteren.





nee, ik meen het
alle bands uit de VS zijn goed, zolang ze nuclear assault heten.... nee fuck it, ik krijg gewoon vaak zo'n typisch beeld erbij (de zanger van suicide silence belichaamt die goed!!), maar dat ligt aan mij.


I am the Nightrider. I'm a fuel injected suicide machine. I am the rocker, I am the roller, I am the out-of-controller


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 04-02-2008 10:36 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Dat ligt aan jou en het genre waar je op doelt ja.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 13-02-2008 15:58 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Cd´tje even binnen gehaald. Ik moet zeggen dat ik hier zeker wat mee kan, beukt als een tiet!


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 23-06-2009 13:00 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

En ook No Time To Bleed rost het smeer uit je oren! Vet geproduceerd ook, die snare klinkt geweldig!


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-06-2009 13:04 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ja vette band dit! Die gemene strot doet het 'm. Heerlijk! The Cleansing ook nog maar ff opsnorren


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 23-06-2009 13:06 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur




...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen