|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Jezus, NOG zo een. Hoor es, luister lekker naar je plaatjes maar kom alsjeblieft niet aan met je excuustruus-argumenten (en gebruik ook de zoekfunctie op dit forum). En laat me je dit vertellen: NIEMAND heeft CoF laten vallen omdat ze 'meer platen verkopen'. Dat is *jouw* gedachtenspinsel. Men laat CoF vallen omdat ze derivatieve TROEP maken. Dat is de enige reden. Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen??? |
|
quote:Ik betrwijfel of er heel veel mensen zijn die een band laten vallen puur omdat die band populairder wordt. Vaak is het niet zo zwart op wit te zeggen. Een band kan er voor kiezen om hun muziek aan te passen en wordt daarom populairder en (beter) geaccepteerd door het grote publiek. Vaak laat dan een deel van hun oude fans de band achter zich (laten vallen is een groot woord.. of eigenlijk zijn het er twee) omdat ze zich niet meer kunnen vinden in de nieuwe stijl van de muziek. Bovendien komt er ook vaak nog de hypocriete houding kijken die ik net noemde. Waar je een paar jaar terug nog keihard voor veroordeeld werd is nu ineens in en iedereen wil ook zo zijn. En dat terwijl je weet dat dat zo weer voor bij is als er iets anders in raakt. Het hart van de mensen uit de grote groep (het gepeupel, het plebs, het klootjesvolk, etc ) ligt nou eenmaal niet bij een bepaalde muziekstroming maar ze willen er gewoon bij horen. Enig idee hoe vermoeiend het is om opmerkingen te horen als "Goh, jij hebt lang haar" terwijl je bij een metalconcert staat? Of mijn vriendin dan, die al meerdere keren uit de monden van een wannabe-goth hoorde fluiteren "Kijk, daar loopt een echte!" I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Jezus, NOG zo een. Hoor es, luister lekker naar je plaatjes maar kom alsjeblieft niet aan met je excuustruus-argumenten (en gebruik ook de zoekfunctie op dit forum). pffff geef alleen mijn mening, ik weet niet waar jij het excuus vandaan haalt, dit was alleen de indruk die wel eens bij mij gewekt wordt. |
|
quote: Tja niks persoonlijks hoor, maar ik word altijd een beetje geïrriteerd door dit soort topics. Ten eerste zijn het altijd dezelfde argumenten, ten tweede altijd weer dezelfde fantasieën die gespuid worden (nl. dat mensen een band zouden laten vallen op basis van verkoopcijfers... geloof me nou maar, *niemand* doet dat). En kom alsjeblieft niet aan met 'ik geef alleen maar m'n mening', dat vind ik zo ontkrachtend... Durf ergens voor te staan! On-topic: CoF maakt troep en als zodanig krijg je meer mensen in de 'scene' die naar troep luisteren. M.i. een vervuiling. Weg ermee! |
|
quote: Precies, hoe moe meer zielen hoe minder vreugd. |
|
Money Compromizes Zoals dat bij ELKE band zou gebeuren die zichzelf volledig binnenstebuiten laat keren door een of andere kloteproducer die 'het al helemaal voor zich ziet' Producer: alleen nog even de grunt wat zachter, wacht, we kunnen hem ook wel weglaten, en de gitaren.. tja.. daar moet wat aan gedaan worden, ze klinken te brak... Band:Jamaar, zo willen we het toch? Producer: Maar dan verdienen we geen centjes!!! Band: O ja.. nou naai ons dan maar en verkracht onze sound, want de dollartekens springen ons al in de ogen. Dit slaat nergens op. |
|
(ik vind dit wel erg overdreven wat hierboven staat) Oke, had ik het zeker fout, en zoals ik al zei, als het om muziekale redenen gaat dat je een band uitkotst snap ik dat maar toch... |
|
quote: Within Temptation... |
|
Ik begon ook met CoF. Maar ik vind het ook scheishe dat ze al meestal beginnen te zeiken als je zegt dat CoF goed is. Maar ik vind CoF af en toe ook nog goed, ik doe dagenlijks Midian nog in de cd speler. Maar ik vind het wel goed dat CoF en Co zo commercieel zijn anders zijn de meesten van ons niet eens in de black metal wereld gekomen. Godverdommen.. |
|
Commercie zoals het hier wordt besproken is relatief. Als een Backstreet boy naar Cradle of filth luisterd vindt ie dat zo bloedverziekend hard dat hij er waarschijnlijk de eerste drie dagen niet meer overheen komt. Maar als een blackmetal fan CoF hoort vindt ie het wel meevallen. Wat ik niet kan hebben in de muziekindustrie is als een band een bepaalde weg inslaat alleen voor het geld. Maar als je heel eerlijk bent kan dat eigenlijk in de metal bijna niet. Als je echt geld wilt verdienen ga je toch popmuziek maken?! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik zal meer en deel voor de lol in een band zitten maar " willen we niet allenmaal rijk en bekend worden " Godverdommen.. |
|
quote: Nee dankje! M'n leven is prima zo. |
|
Ik denk dat op het moment dat je met je muziek een breder publiek aan begint te spreken, doordat je het een keer rustiger aan hebt gedaan, je automatisch dat soort muziek blijft maken. Je wilt nooit minder. Als je eerst 25.000 platen verkoopt, wil je voor je volgende plaat 50.000 en niet 15.000 dat is gewoon het menselijke wat we allemaal hebben. helaas. |
|
In de begindagen van de black metal was alles nog obscuur en anoniem. Het begrip commercieel bestond nog niet in dit wereldje. Alle contacten werden hoofdzakelijk gelegd d.m.v. brieven schrijven. Image was in deze tijd nog niet zo heel belangrijk en de toenmalige scene had originele en eigenzinnige bands. Tegenwoordig is image heel belangrijk, iedereen wil immers "true" en "evil" overkomen. Door de komst van internet kan iedereen aan zeldzaam en obscuur spul komen (mp3), ook beginners. Ik heb het idee dat er vandaag de dag veel mensen zijn die BM luisteren omdat het COOL is (WALG)!!!!!! Het hele idee wat BM (geldt trouwens ook voor DM!) zo speciaal maakte is verdwenen en kapot gemaakt. Zowel door de commercie als door een grote schare "nu BM fans". ARE YOU A TREND OR ARE YOU SADISTIK |
|
quote: Zeg dat niet te hard... 11.45: restate my assumptions |
|
Ehm, waar heb je gezeten?! KOM OP! Bijna alles is al commercieel... Anders zou je het niet bij de CD zaak kunnen halen maar moest je het bij de band sjaggeren DUH!. En ik laat geen bands vallen vanwege verkoopcijfers; ik luister voor de muziek en niet om bij een of ander maf clubje te zitten. Within Temptation support ik al van voor het album Enter uit kwam en hoewel ze nu ziekelijk populair zijn (ze stonden zelfs op TMF HITZONE 18 !!!) blijf ik ze supporten. Hoop wel trouwens dat henry weer eens wat gaat grunten... Only The Music Of The Truly Dedicated Shall Survive!.. FUCK THE COMMERCE! |
|
Verdomme, zijn er nou helemaal NERGENS een paar fijne pics van Dolf Brouwers te vinden??? Dolf Brouwers - another dead hero |
|
quote: , noem je dat gegorgel grunten. Bazzio Attacks!!! |
|
Slayer, ook zo'n schitterend voorbeeld van een band die na "Divine intervention" de dollartekens in het oog zag. Iedereen koopt tegenwoordig "God hates us all" en roept: Beste Slayer-plaat! En dat zijn altijd de mensen die nog nooit van Reign in Blood of Show no mercy gehoord hebben.... Geef mij maar lekker die oude platen, lekker hard opzetten en biertje erbij en genieten maar! En slayer roept nog altijd hard: "Wij maken de muziek naar de interesses die we rond die tijd hebben". Tjah, wat wil je als Kerry King de band Slipknot de hemel inprijst... dan krijg je dus God Hates us All.... Ik, Wil Schuurman |
|
quote: ben niet echt bekend met de 'nieuwe' slayer en alsk et zo lees wil ik dat graag zo houden Je moeder. |
|
quote: ... |
|
k snap niet helemaal waar mensen zich zo druk om maken. Ik luister naar muziek. Maakt mij nix uit of dat nu underground of commercieel is. Als ik het tof vin luister ik het, KLAAR! Maak je niet zo druk........... Suck my piss |
|
quote: daar ben ik het volledig mee eens |
|
inderdaad |
|
Maar wat ik zo erg vind is dat als een band op een gegeven moment hoge verkoopcijfers behaald, ze nóg meer willen verkopen. Wat gaan ze dan doen? Juist! Ze gaan hun stijl 'softer' maken, zodat het voor nog meer mensen toegankelijker is. En daarom is het ook in de meeste gevallen zo, dat oude platen van -inmiddels doorgeslagen- artiesten het best zijn! (Ik noem: Slayer, Emperor etc...) Ik, Wil Schuurman |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |