IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Een beschrijvingen van het Heavy-Metal-Specimen
|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 19-05-2001 18:51 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

op mijn weg doorheen het internet kwam ik het volgende tegen. het gaat hier om een studie die werd uitgevoerd bij universiteitsstudenten. (de "interessante gegevens" heb ik lekker vet gemaakt)


[...] Several studies have investigated the correlation between heavy metal music and aggression. Arnett (1996) reports that male heavy metal fans are more reckless than males that do not listen to heavy metal music. He concludes that although it may seem as if heavy metal music causes reckless, antisocial behavior, in reality, the people that exhibit such behavior are attracted to heavy metal music. It is possible that the same people that participate in reckless behavior are fans of heavy metal music because both convey intense sensations. Another study by Baumeister, Boden, and Smart (1996) presents the idea that violence erupts from people with high self-esteem (or large egos) when they are threatened. This view opposes the stereotypical idea that aggressive, violent “bullies” have low self-esteem. Because heavy metal songwriters and performers produce violent, aggressive songs, we can conclude that they have large egos and often feel threatened. We assume that heavy metal fans have the same characteristics and that having large egos and reckless personality traits correlate with preference of heavy metal music [...].

(bron: http://clearinghouse.mwsc.edu/manuscripts/194.asp)


zijn wij het hier mee eens of voelen wij ons een beetje op onze tenen getrapt?


edit -- zut, kijk nou toch eens naar het onderwerp van dit topic...


[Dit bericht is gewijzigd door |MoRGaN| op 19-05-2001 18:56]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2001 18:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

samenvattend: metalheads zijn ECHTE mannen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2001 18:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Samenvattend: Metalheads zijn ECHTE mannen


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 19-05-2001 21:56 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

Tja, gezien het feit dat dit onderzoek is uitgevoerd in de Kaukasus met 32 deelnemers, waarvan 28 (!) vrouwelijke in de leeftijd van 18 t/m 22 jaar, kan ik alleen maar concluderen dat dit dus niet serieus valt te nemen...
Neem daarbij dat ik maar weinig concerten heb meegemaakt, waarop er mensen agressief werden van de muziek. Als er al mensen agressief worden is dat meestal veroorzaakt door een te grote hoeveelheid drank.

Overigens las ik in dit artikel ook nog het volgende:
"Some research claims that heavy metal music has a calming effect on listeners. When asked why they listened to heavy metal, some fans believed it had a cathartic effect on them. They reported feeling angry, sad, or stressed when they first began listening to a song and feel as if the music helped them to release negative emotions (Arnett)."

Dit pas beter bij mijn muziekbeleving.


No regrets and no remorse...


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 20-05-2001 6:57 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Godverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodver!!!!

Ik durf te wedden dat de onderzoekers christelijke zieltjes zijn die bang zijn voor het onbekende!

M.a.w. het zal eens niet weer een of ander hypocriet onderzoek zijn! Om the laten zien dat alles wat niet christelijk, blank en amerikaans is slecht is. God blast them! God ->

Wanneer doen ze nou eens een nuttig onderzoek? Zoals uitvinden wie de gemeenschappelijke hersencel bezit waar de hele amerikaanse wetenschap op teert!


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 20-05-2001 7:01 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

quote:
The materials used were aggression surveys, a compact disc with the song “Jerk Off” by Tool on it, and a portable stereo.


Is dat metal? Ik dacht gewoon een bak herrie met zang?

Afrukken met gereedschap.... hmz... logisch.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Blubber
Usericon van Blubber
Posted 20-05-2001 9:03 by Blubber Wijzig reactieProfiel van BlubberQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2001 6:57 schreef Yirroth het volgende:
Godverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodver!!!!

Ik durf te wedden dat de onderzoekers christelijke zieltjes zijn die bang zijn voor het onbekende!

M.a.w. het zal eens niet weer een of ander hypocriet onderzoek zijn! Om the laten zien dat alles wat niet christelijk, blank en amerikaans is slecht is. God blast them! God ->

Wanneer doen ze nou eens een nuttig onderzoek? Zoals uitvinden wie de gemeenschappelijke hersencel bezit waar de hele amerikaanse wetenschap op teert!


Ja kom we slaan ze in elkaar, of is dat niet aggersief genoeg?!


Rippin' Robin
NOU SORRY HOOR.. tsss..
Usericon van Rippin' Robin
Posted 20-05-2001 15:56 by Rippin' Robin Wijzig reactieProfiel van Rippin' RobinQuote dit bericht

"Tja, gezien het feit dat dit onderzoek is uitgevoerd in de Kaukasus "


*proest*

nee, ik denk het niet.


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 20-05-2001 17:18 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

Nu ja, ik moet toegeven dat ik misschien wat essentiële informatie heb achtergehouden, maar ik heb er gewoon het deel dat ik --uit zijn context gerukt weliswaar-- best wel leuk vond uitgehaald... sorry daarvoor

(btw, Caucasian betekent "van het blanke ras" )


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 21-05-2001 10:14 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2001 17:18 schreef |MoRGaN| het volgende:
(btw, Caucasian betekent "van het blanke ras" )

Ahum, blamage...
Had ik moeten weten.


No regrets and no remorse...


Rippin' Robin
NOU SORRY HOOR.. tsss..
Usericon van Rippin' Robin
Posted 21-05-2001 11:26 by Rippin' Robin Wijzig reactieProfiel van Rippin' RobinQuote dit bericht

ja, er zijn PC-ere beschrijvingen dan "arier", "blanke", "superieure", "katoenplantageleider" enz. enz.

"Uebermensch" zal ik niet noemen, want dat heeft niets met afkomst te maken.


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen