IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Donor (de band) Volgende pagina
attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 30-11-2007 16:49 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Vandaag beide cd's weer eens uit de kast gehaald. 'Triangle Of The Lost' is toch net een fractie beter dan 'Release', maar beide zijn verplichte aanschaffen.
Geniale band...kent iemand van het ZM-gespuis dit nog?

10.10.1942 - 20.11.2011

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 08-06-2008 16:35 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Heftige shit, alleen trek ik die James Hetfield-zang niet. Indrukwekkende muziek, dat dan weer wel.

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 08-06-2008 21:33 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

Heb ze meermaals live gezien, waren steeds super!
Vooral fan van hun eersteling, Ard V Bers was ook superzanger. Is Jelle Bakker (gitarist) trouwens nog met iets bezig ?
Meteen een aanleiding om de cd nog's uit de kast te halen!

WMP
Usericon van WMP
Posted 08-06-2008 21:34 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Release vind ik een stuk minder dan Triangle of the Lost, ik trek de zang niet zo. Triangle is echter één van de beste cd's die ik ken, geniaal album. Alles klopt op die plaat.

axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 08-06-2008 21:40 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Rond 1990 nogal actief, in hetzelfde circuit waar Speedica (Marcel Coenen) toen zat.

WMP
Usericon van WMP
Posted 08-06-2008 21:45 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

En Osiris, ook zo'n geweldige techno-thrash band.

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 08-06-2008 23:06 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Donor; tuulk ken ik die band nog was een gave band. die band die die jelle daarna had (kom zo alleen niet meer op de naam, damnit.. beetje faith no more-invloeden staat me bij) was ook wel geinig vond ik destijds..

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 08-06-2008 23:06]

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 08-06-2008 23:13 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Machtig mooi, staat een nummer van ze op de verzamelaar "Alle 666 Goed" en die beukt.

Hey girlie, it's past your bedtime....

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 08-06-2008 23:14]

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-06-2008 23:16 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 juni 2008 21:40 schreef axegrinder het volgende:
Rond 1990 nogal actief, in hetzelfde circuit waar Speedica (Marcel Coenen) toen zat.

Ach, zaten we toen niet allemaal in hetzelfde circuit?

Lang niet meer gehoord, donor.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 09-06-2008 0:00 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

Eh.... hebben jullie het hier over Donor die Amsterdamse thrash band? Met die gasten uitmarken en broek in waterland enzo?

er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-06-2008 0:14 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

en koos killz appelmooz!!!!

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 09-06-2008 8:43 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Metal In Rocks deel 2

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-06-2008 9:35 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

zo, die twee cd's moet ik echt nog es vinden

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

zjosuah
Usericon van zjosuah
Posted 09-06-2008 9:44 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

Jelle zijn latere band was FROZEN SUN. Vond ze niet echt slecht, maar niet echt mijn smaak. Misschien dat ik nu de muziek beter kan waarderen dan toen.
Zanger van eerste Donor-cd Ard Van Bers heeft later nog minstens één demo gemaakt met Carthago die echt SUPER is!! Of er nadien nog iets mee gebeurd is, weet ik niet

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 09-06-2008 16:59 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Mooi om te zien dat zo'n topic na 7 maanden gaat leven

Afgelopen zaterdag de demo "..Knowledge" nog eens gedraaid. Blijft ook geniaal ondanks de matige productie.

Tsja en dat Jelle een blauwe maandag in Within Temptation heeft gespeeld

10.10.1942 - 20.11.2011

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 09-06-2008 19:08 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 9 juni 2008 9:44 schreef zjosuah het volgende:
Jelle zijn latere band was FROZEN SUN. Vond ze niet echt slecht, maar niet echt mijn smaak. Misschien dat ik nu de muziek beter kan waarderen dan toen.

oja, thanks (kan er slecht tegen ergens niet op te komen)
Bij mij andersom. Denk da'k er nu niet veel aan vind, maar destijds wel leuk (alleen live gezien, geen cd van)

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 09-06-2008 19:08]

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 10-06-2008 17:12 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Frozen Sun had ook zeker zijn momenten! Het debuut was om te koesteren Headtrips sloeg iets te ver door.

Maar Richard van Leeuwen op drums:

10.10.1942 - 20.11.2011

Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-06-2008 17:38 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 juni 2008 23:06 schreef FRNK het volgende:
Donor; tuulk ken ik die band nog was een gave band. die band die die jelle daarna had (kom zo alleen niet meer op de naam, damnit.. beetje faith no more-invloeden staat me bij) was ook wel geinig vond ik destijds..
Frozen Sun. Nog letterlijk 1 dag in gespeeld haha. Bart (de andere Donor) gitarist was stiekum voor die tijd best wel goed. Niet te overly technical, maar erg mooie solo's. Jelle heeft mij een jaar lang les gegeven, van hem heb ik eigenlijk metal leren spelen.

When your people matter, menstrual health matters

Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-06-2008 17:43 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 juni 2008 23:16 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ach, zaten we toen niet allemaal in hetzelfde circuit?

Klopt ja. Ik was roadie en soms-mee-oefen-gitarist bij Donor; Consolation en Nembrionic Hammerdeath oefende bij mijn eigen band in hetzeldfe repetitie-complex; Theo van Asphyx verhuisde naar Amsterdam en had een project met mij en een band met ex-Hectic leden; iedereen kende elkaar wel zo'n beetje ja haha...

When your people matter, menstrual health matters

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 10-06-2008 17:45 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

haha stoer
die theo ken ik geloof ik nog uit de oefenruimte bij harrow

Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 10-06-2008 17:50 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2008 17:43 schreef Fusion het volgende:
Klopt ja. Ik was roadie en soms-mee-oefen-gitarist bij Donor; ... naar Amsterdam en had een project met mij en een band met ex-Hectic leden; iedereen kende elkaar wel zo'n beetje ja haha...
ahw...

Hectic...

goffer das wel een tijdje geleden.

rode kruislaan?
Andrew?

dámn, that brings back memories

er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P

zjosuah
Usericon van zjosuah
Posted 10-06-2008 19:58 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

en zo beseffen al die ouwe zakken dat ze nog steeds een Metal hart hebben

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 10-03-2009 0:04 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Eindelijk 'Release' gevonden.

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

earik mortem
S.T.O.M.P.
Usericon van earik mortem
Posted 10-03-2009 8:17 by earik mortem Wijzig reactieProfiel van earik mortemQuote dit berichthttp://www.theluciferprinciple.nl

ik heb nog ergens een 2-track(volgens mij) demo liggen, met en konijn op de voorkant (myxomatose), de eerste cd rost nog regelmatig in mijn cd-spelert.

Had zelfs ooit een (wit) shirt van donor, helaas in de trein laten liggen (ik praat hier over het jaar 1804 , iig erg lang gelden)

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-03-2009 8:38 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik weet niet waarom, maar ik heb geloof ik een cd van ze. Zal eens kijken welke.
Was Donor niet uit Weert?

nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 10-03-2009 15:30 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Kan me herineren dat Donor in die tijd met Obituary (wat een combie ook hahaha) in t ouwe hedon stond. Was erg tof, stond die zanger later bij Obituary op het pudium stage divers te vangen, werd ie op een gegeven moment door een stuk of 4,5 gasten tegelijk belaagd hahahahaha. Moet zeggen dat ie er wel sportief onder bleef wat de toffe sfeer weer ten goede kwam. Was zeker een van mijn meest memorabele concerten.

Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com