|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Manes - How the world came to an end. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Met stip op 1: Timbaland - Shock Value. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
oja, moet ik ook nog steeds origineel hebben Je moeder. |
|
Geinige niet-metal-albums van 2007: Anouk [nl] - [2007] - Who's Your Momma Arctic Monkeys [gb] - [2007] - Favourite Worst Nightmare Just Jack [gb] - [2007] - Overtones Katie Melua [gb-ge] - [2007] - Pictures Norah Jones [us] - [2007] - Not Too Late |
|
wel grappig te zien, dat veel metal liefhebbers behoorlijk commerciële, zoniet rete commerciële platen uitkiezen als keuze naast metal. Terwijl 'metal' over de breedte gezien vooral als underground gezien mag worden. Er wordt blijkbaar niet veel verder gekeken. Typisch... [Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 14-12-2007 11:50] |
|
Mjah, ik hou gewoon van "goeie" muziek, of die nou wordt gemaakt door een dikke neger in een protserige studio of door een aantal schrale bennies met witgeverfde gezichten.. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
daar is niets mis mee, maar bespeur wel een soort 'trend'. |
|
Dat weet ik niet.. Ik weet wel dat die muziek over het algemeen gewoon makkelijk in het gehoor ligt, ook bij metalheads Plus dat het bij mij ook zo is dat ik over het algemeen meer op zoek ben naar nieuwe metalbands en dingen in de hardcore/gabber wereld, en ik mijn niet-metal dingen vaak van de radio haal (als ik dat al eens luister) of van MTV ofzo als dat toevallig opstaat... Daar is niet echt underground op te vinden vaak Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote:Kolder. Een greep uit de metal jaarlijst: Megadeth, Gamma Ray, Helloween, Dimmu, Finntroll, Swallow the Sun, Epica, High on Fire, Neurosis, Type O, Arch Enemy, Machine Head, Porcupine Tree, Helloween, Behemoth, Nile, Impaled Nazarene, Marduk, Nightwish, ... Allemaal bands die de halve wereld overvliegen voor een paar optredens.. underground??? [Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 14-12-2007 12:55] Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Punt is volgens mij niet zozeer dat metal een "underground"-status zou genieten (wat daar verder dan ook onder verstaan moge worden in positieve dan wel negatieve zin) maar eerder dat de niet-metalplaten die je hier zo terugvindt van die grote releases zijn. M.a.w. het indie-gebeuren buiten metal om lijkt niet zo bekend te zijn bij de gemiddelde ZM-poster. Dat is wat ik van SiB's post maak in ieder geval . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Wat ik bedoel is dat het gros van de metalplaten die je hier terugvindt net zo goed grote releases zijn. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: fuk, is dat geen metal? In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Elend - World in Theirs Screams Von Thronstahl - Sacrifice Bjork - Volta Verder, hhmmzz, is die laatste 'Ulver' metal? Persoonlijk vind ik van niet. Die dus. En dit jaar best veel erg hard heerschende neo-folk/neo-klassiek/martial aangeschaft; Maar daar is volgens mij bij lange na niet alles van uit dit jaar. En ik heb ook weinig zin om het allemaal na te zoeken. Iig nog de nieuwe 'Toroidh', 'Rome', 'Puissance' en 'Arditi'. Of zijn die laatste twee nou nog net van 2006? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Volgens mij kijkt de gemiddelde (ex-)metalhead naast metal niet veel verder dan MTV/TMF. Achja, 'metalheads' zijn over het algemeen dan ook redelijk vastgeroest en cliche-matig. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
1. 65daysofstatic - The Destruction of Small Ideas 2. Peter Pan Speedrock - Persuit Until Capture Verder geen non-metal albums gehoord volgens mij. |
|
quote: Alleen Megadeth, Porcupine Tree misschien en wellicht Nightwish. Van de rest heeft de gemiddelde Nederlander idd nog nooooit gehoord! Metal leeft niet bovengronds..wat niet regelmatig op de radio/tv komt, kent geen grote bekendheid. Helaas, maar waar. Dat wil overigens niet zeggen dat de scherpe rand van platenland geen grote aanhang kent. Integendeel, deze is verbazingwekkend groot. Maar alleen al het feit dat het 'grootste' festival van de afgelopen decennia in NL alleen wordt besproken in de file meldingen op zowel radio als TV zegt al genoeg. Er is sindsdien weinig veranderd. Lowlands misschien, maar ook hier worden de harde bands in de media categorisch gemeden. Om deze reden vind ik het vreemd dat de gemiddelde metalhead vrij kortzichtig is als het om andere genres gaat. Ze weten de harde muziek wel op waarde te schatten. De andere genres zijn op deze manier even makkelijk te vinden.... |
|
Yearlist 2007 Best music albums: Nine Inch Nails – Year Zero Mnemonic – Monokultur Underworld – Oblivion with Bells Diary of Dreams – Nekrolog 43 5F-X – The Xenomorphians Rome – Confessions d’un Voleur de Ames Rotersand – 1023 Einsturzende Neubauten – Alles Wieder Offen AIT! – Romanticismo Oltranzista Lapko – Young Desire Ghost Brigade – Guided By Fire Recoil – Subhuman Young Gods – Super Ready / Fragmente Thrice - The Alchemy Index, Vol.1 & 2 Cocorosie – The Adventures of Ghosthorse and Stillborn Waldteufel – Rauhnacht VNV Nation – Judgement Ljungblut - Capitals Down – Over the Under Maximo Park – Our Earthly Pleasures Best EP: Cryo – Mixed Emotions Best Compilation: Hyperreality (Aliens Production) Best Music DVD: Deine Lakaien – 20 Years of Electronic Avantgarde Best newcomer: ADEPT - Adept Flykkiller – Experiments in Violent Light The World Domination - Heat |
|
Ghost Brigade is wel degelijk metal Ik heb dit jaar weinig non-metal platen gehoord, maar er zitten wel zeer goede dingen tussen, zoals Aereogramme, Oceansize, Thee Maldoror Kollective en Coheed and Cambria. |
|
Down is ook wel metal, en Thrice (heeft Aereogramme er bij mij uitgestoten) voor een deel ook. Het lijstje is echter voornamelijk non-metal. Het was een goed muzikaal jaar. |
|
quote: Dan ga ik Thrice ook maar eens opzoeken, want Aereogramme is fenomenaal. Een goed muzikaal jaar was het zeker |
|
- Radiohead: IN Rainbows - Lais: The second ladies'song Veder het afgelopen jaar wel heel weinig niet metal geweest. Komend jaar de nieuwe REM |
|
quote:Als jij je lijstje toch wil laten meetellen voor de ZM top-20 2007 lijst ben je in deze topic wel aan het verkeerde adres. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Jerry Lee Lewis - Last Man Standing: Live John Fogerty - Revival Johnny Cash - The Great Lost Performance Van Morrison - Still On Top, The Greatest Hits Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
Moke - Shorland Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |