IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Perun'
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-12-2007 18:02 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Voor de liefhebbers van o.a. Behemoth is er nu Perun' uit Rostov-na-Donu (Russische Federatie).

Na 2 albums en 2 singles verscheen afgelopen jaar de full-length "Inside of his shadow....I am!!!" welke kan meten aan de beste bands in dit genre.

Een nieuwe EP getiteld "At the gates (wings like winds)" zal op korte termijn uitkomen.

Voor nummers en meer info check www.myspace.com/perunbandofficial

Zeker een aanrader

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-12-2007 18:37 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Klinkt idd gaaf. Ben alleen niet zo kapot van de zang.

... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.

HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 18-12-2007 19:57 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Muzikaal een erg goede band die ik in de gaten ga houden. Wel heb ik betere zangers gehoord, maar niet niet slecht...al met al zit het goed in elkaar.

.....moet maar eens een paar potten bier drinken met de onderste bandlid zoals die op myspace staat

Hub de Gallier
Posted 18-12-2007 20:00 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heuy!!!! Wij gaan deze band naar Nederland halen voor het volgende H&H fest, weet je dat alvast

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-12-2007 3:21 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik ken Perun van een Hate Forest nummer Forgotten voice of Black Perun. Some god?

Hub de Gallier
Posted 19-12-2007 17:03 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Perun' is inderdaad de Russische (Slavische?) god van de donder.

Ancient Times
Usericon van Ancient Times
Posted 19-12-2007 17:29 by Ancient Times Wijzig reactieProfiel van Ancient TimesQuote dit bericht

Klinkt niet verkeerd dit moet ik zeggen.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-12-2007 17:40 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Was er niet een of ander projectje uit Oost-Europa dat ook 'Perun' heette? Dat was meer ambient dacht ik.

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 19-12-2007 17:43 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Best ok maar de zang is irritant..

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-12-2007 17:58 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Lekkere muziek inderdaad
Maar, die zang is niet echt geweldig eerlijk gezegd.

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Hub de Gallier
Posted 23-06-2008 20:08 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Nieuwe nummers online van het aankomende album

www.myspace.com/perunbandofficial

R.
Usericon van R.
Posted 23-06-2008 20:10 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 19 december 2007 17:40 schreef WhiteRider het volgende:
Was er niet een of ander projectje uit Oost-Europa dat ook 'Perun' heette? Dat was meer ambient dacht ik.

Perunwit, als ik het goed spel.

Hub de Gallier
Posted 23-06-2008 20:24 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Perunwit uit Polen inderdaad.

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 26-06-2008 12:13 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik neem aan dat die bandnaam is afgeleid van het Finse woord Peruna...

Information is not knowledge is not wisdom is not truth

Hub de Gallier
Posted 26-06-2008 12:38 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Geen idee, wat mij verteld is is dat Perun' al een heel oud Russisch woord is. Kan best dat in het Fins (en misschien in nog meer talen in diezelfde regio) soortgelijke woorden voorkomen. Kijk naar de west-Europese talen, daar zijn ook veel overeenkomsten te vinden.

Perun' volgens Wikipedia:

In Slavic mythology, Perun (Cyrillic:Перу&#1085 is the highest god of the pantheon and the god of thunder and lightning. His other attributes were the mountain, oak, eagle, firmament (in Indo-European languages this was joined with the notion of the sky of stone), horses and carts, weapons (the hammer, axe and arrow), war, and fire. He was first associated with weapons made of stone and later with those of metal.

Perun is described as a rugged man with a copper beard. He rides in a chariot pulled by a he-goat and carries a mighty axe, or sometimes a hammer. The axe is hurled at evil people and spirits and will always return to his hand.

En meer: http://en.wikipedia.org/wiki/Perun

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 26-06-2008 14:04]

Hub de Gallier
Posted 03-09-2008 22:26 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Nieuw interview online op Archaic Magazine/Vampire Magazine:

http://www.vampire-magazine.com/article.php?aid=45710

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com