|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Hier. En ik weet eerlijk gezegd geen oplossing. Ik heb hier ook een enkele kromme plaat. Het beste is gewoon om te zorgen dat ze niet (te) krom trekken. rechtop bewaren, inderdaad. Bareuh... |
|
Heb mijn lp's ietwat schuin tegen de muur staan op de grond in rijen van 25. |
|
Inmiddels ruimte in mijn retro tv-meubel gemaakt. Die heeft van die lp vakken. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Ik ook, maar dan in rijen van 100. Kan geen kwaad, zo staan ze in winkels ook vaak. Bareuh... |
|
quote: Patser. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Bareuh... |
|
Hoeveel kan een lp eigenlijk hebben voordat die krom trekt? Als ik op sommige metalmarkets kijk staat er een bak met vinyl in de zon te bakken. Lijkt me niet echt bevorderlijk. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Het vinyl tussen twee glasplaten klemmen en in de zon leggen werkt prima om het vinyl weer recht te krijgen. Niet in hoogzomer, maar een goede lentezon is het best. Wel regelmatig checken of de plaat niet te heet wordt. |
|
quote: Hm, geen verkeerde tip misschien. Maar eens wat glasplaten scoren en uitproberen. Bareuh... |
|
Of gewoon in Amsterdam je plaat weer in model laten persen voor €5,- "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: behalve als het unholy grave vinyl is... co-operation not competition! |
|
Postings uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
co-operation not competition! |
|
De vrouw heeft me onder curatele gezet ... ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
geeft niet, bewaar het in de schaduw van mijn ziel voor je... leuk he, huiskopen en samenwonen? co-operation not competition! |
|
Vraagje: Ik heb al vaker gehoord dat je vinyl rechtop moet bewaren want plat kan het krom trekken (dat doe ik dus ook braaf), maar ik vraag me af, waarom is dat zo? Ik heb al genoeg op internet zitten zoeken, maar kan nergens een antwoord vinden. Iemand hier die het weet? ´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec) |
|
Als je platen plat legt en stapelt zullen door het gewicht de onderste platen breken. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
En trekken ze krom als je ze op een warme plek hebt liggen of als de zon er op komt te staan o.i.d. |
|
Ah, hehe, ik snap hem hoor. Dat heeft ook lang geduurd. Ik moet er niet van uit gaan dat andere mensen alles keurig recht leggen . Bedankt. En dat ze niet in de zon/op een warme plaats mogen lijkt me logisch . ´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec) |
|
Ik heb een meetlatje om mijn platen allemaal op dezelfde diepte in mijn kast te hebben staan... maar ik ben dan ook een enorme nerd. Zo zit bij mij altijd kant a naar voren in de hoes en is de binnenhoes altijd met de plakrand naar achter. Noem het een verzamelaarstik. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Haha ik snap je helemaal. Bij mij staan ook alle platen op exact dezelfde manier in de kast en zitten op dezelfde manier in de hoes. Alle artiesten op alfabet en als ik meerdere platen van ze heb op jaar van uitgave (van het album, niet de LP). En als dat niet zo staat gaat het kriebelen . ´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec) |
|
quote: Noem het autisme, bedoel je. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Idd, ik ben ook een enorme autist. Maar het merendeel van de mensheid hangt aan elkaar van dwangmatigheden.. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Als iedereen een beetje autistisch was dan was de wereld een stuk ordelijker en makkelijker te begrijpen ´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec) |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |