IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Kromgetrokken Vinyl Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-02-2008 16:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik kan me aardig vinden in de posts van HDG. Komt volgens mij niet meer goed.
Wellicht kan de vinyl deskundige bij uitstek je nog wat verder helpen.

WAAR IS ULK ALS JE HEM NODIG HEBT?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 04-02-2008 17:18 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2008 16:41 schreef XXL het volgende:

WAAR IS ULK ALS JE HEM NODIG HEBT?


Hier. En ik weet eerlijk gezegd geen oplossing. Ik heb hier ook een enkele kromme plaat. Het beste is gewoon om te zorgen dat ze niet (te) krom trekken. rechtop bewaren, inderdaad.


Bareuh...


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 04-02-2008 20:00 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Heb mijn lp's ietwat schuin tegen de muur staan op de grond in rijen van 25.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-02-2008 20:01 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Inmiddels ruimte in mijn retro tv-meubel gemaakt. Die heeft van die lp vakken.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 04-02-2008 21:09 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2008 20:00 schreef Lionheart het volgende:
Heb mijn lp's ietwat schuin tegen de muur staan op de grond in rijen van 25.


Ik ook, maar dan in rijen van 100. Kan geen kwaad, zo staan ze in winkels ook vaak.


Bareuh...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-02-2008 21:10 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2008 21:09 schreef De Ulk het volgende:
Ik ook, maar dan in rijen van 100.

Patser.





... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 04-02-2008 21:11 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht



Bareuh...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-02-2008 21:17 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Hoeveel kan een lp eigenlijk hebben voordat die krom trekt? Als ik op sommige metalmarkets kijk staat er een bak met vinyl in de zon te bakken. Lijkt me niet echt bevorderlijk.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


suul
Usericon van suul
Posted 28-04-2011 19:35 by suul Wijzig reactieProfiel van suulQuote dit bericht

Het vinyl tussen twee glasplaten klemmen en in de zon leggen werkt prima om het vinyl weer recht te krijgen. Niet in hoogzomer, maar een goede lentezon is het best. Wel regelmatig checken of de plaat niet te heet wordt.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 28-04-2011 19:51 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2011 19:35 schreef suul het volgende:
Het vinyl tussen twee glasplaten klemmen en in de zon leggen werkt prima om het vinyl weer recht te krijgen. Niet in hoogzomer, maar een goede lentezon is het best. Wel regelmatig checken of de plaat niet te heet wordt.


Hm, geen verkeerde tip misschien. Maar eens wat glasplaten scoren en uitproberen.


Bareuh...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-04-2011 20:19 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Of gewoon in Amsterdam je plaat weer in model laten persen voor €5,-


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


HRI
anno 10-2008
Usericon van HRI
Posted 28-04-2011 21:19 by HRI Wijzig reactieProfiel van HRIQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 4 februari 2008 21:17 schreef Dentz het volgende:
Hoeveel kan een lp eigenlijk hebben voordat die krom trekt? Als ik op sommige metalmarkets kijk staat er een bak met vinyl in de zon te bakken. Lijkt me niet echt bevorderlijk.


behalve als het unholy grave vinyl is...


co-operation not competition!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 28-04-2011 21:25 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Postings uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


HRI
anno 10-2008
Usericon van HRI
Posted 28-04-2011 21:26 by HRI Wijzig reactieProfiel van HRIQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com



co-operation not competition!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 28-04-2011 21:29 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

De vrouw heeft me onder curatele gezet ...


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


HRI
anno 10-2008
Usericon van HRI
Posted 28-04-2011 21:30 by HRI Wijzig reactieProfiel van HRIQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

geeft niet, bewaar het in de schaduw van mijn ziel voor je... leuk he, huiskopen en samenwonen?


co-operation not competition!


Kalma
Usericon van Kalma
Posted 13-03-2012 0:07 by Kalma Wijzig reactieProfiel van KalmaQuote dit berichthttp://www.sammyfoppen.nl

Vraagje:
Ik heb al vaker gehoord dat je vinyl rechtop moet bewaren want plat kan het krom trekken (dat doe ik dus ook braaf), maar ik vraag me af, waarom is dat zo? Ik heb al genoeg op internet zitten zoeken, maar kan nergens een antwoord vinden. Iemand hier die het weet?


´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec)


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 13-03-2012 7:23 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Als je platen plat legt en stapelt zullen door het gewicht de onderste platen breken.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 13-03-2012 10:19 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

En trekken ze krom als je ze op een warme plek hebt liggen of als de zon er op komt te staan o.i.d.


Kalma
Usericon van Kalma
Posted 13-03-2012 10:56 by Kalma Wijzig reactieProfiel van KalmaQuote dit berichthttp://www.sammyfoppen.nl

Ah, hehe, ik snap hem hoor. Dat heeft ook lang geduurd. Ik moet er niet van uit gaan dat andere mensen alles keurig recht leggen . Bedankt.
En dat ze niet in de zon/op een warme plaats mogen lijkt me logisch .


´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec)


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 13-03-2012 11:03 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb een meetlatje om mijn platen allemaal op dezelfde diepte in mijn kast te hebben staan... maar ik ben dan ook een enorme nerd.

Zo zit bij mij altijd kant a naar voren in de hoes en is de binnenhoes altijd met de plakrand naar achter.

Noem het een verzamelaarstik.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Kalma
Usericon van Kalma
Posted 13-03-2012 11:08 by Kalma Wijzig reactieProfiel van KalmaQuote dit berichthttp://www.sammyfoppen.nl

Haha ik snap je helemaal. Bij mij staan ook alle platen op exact dezelfde manier in de kast en zitten op dezelfde manier in de hoes. Alle artiesten op alfabet en als ik meerdere platen van ze heb op jaar van uitgave (van het album, niet de LP). En als dat niet zo staat gaat het kriebelen .


´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec)


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-03-2012 11:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2012 11:03 schreef Staalman het volgende:
Ik heb een meetlatje om mijn platen allemaal op dezelfde diepte in mijn kast te hebben staan... maar ik ben dan ook een enorme nerd.

Zo zit bij mij altijd kant a naar voren in de hoes en is de binnenhoes altijd met de plakrand naar achter.

Noem het een verzamelaarstik.

Noem het autisme, bedoel je.


I wish I was a butterfly


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 13-03-2012 11:15 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Idd, ik ben ook een enorme autist. Maar het merendeel van de mensheid hangt aan elkaar van dwangmatigheden..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Kalma
Usericon van Kalma
Posted 13-03-2012 11:15 by Kalma Wijzig reactieProfiel van KalmaQuote dit berichthttp://www.sammyfoppen.nl

Als iedereen een beetje autistisch was dan was de wereld een stuk ordelijker en makkelijker te begrijpen


´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec)


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen