|
Auteur: |
|
|
http://www.myspace.com/numenhorde http://www.numen.info/ http://www.metal-archives.com/band.php?id=3066 -Haize Sorginduen Intziriak EP, 2000 -Galdutako Itxaropenaren Eresia Full-length, 2001 -Jarrai Beza Kondairak EP, 2003 -Basoaren Semeak Full-length, 2004 -Numen Full-length, 2007 Numen is een Spaans/Baskische blackmetalband. De muziek van dit gezelschap laat zich omschrijven als zeer snel (Marduk/1349-snel ), melodieus maar toch ziedend agressief. Folk invloeden kom je ook vaak tegen, wat de muziek zeker een extra boost geeft (acoustische stukken etc.)! Met name de laatste plaat (Numen, 2007) is een bijzonder sterke plaat. Deze staat boordevol met blastbeats van de snelste soort, heerlijke riffs met prachtige melodieën maar die toch bijzonder giftig klinken. De zang is best veelzijdig; brute grunts, smerige raspen en krijsen die door merg en been gaan. (Luister Ahanzturaren Hilobia op de Myspace-pagina maar eens; dat nummer heeft veel van de bovengenoemde elementen in zich) Voor vergelijkingen; denk bijv. aan een band als Taake, maar toch met een eigen smoelwerk (de muziek van Numen is bijvoorbeeld een stuk agressiever en meer gericht op bruutheid en snelheid) Voor fans van bands als Taake, en brute maar melodiuze black in het algemeen is dit een dikke aanrader! De laatste kom ook zeker in mijn jaarlijst, wát een cd! Luisteren die hap!! ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Klinkt erg goed.. |
|
Die laatste heb ik nog niet gehoord, maar ik vond het oudere werk niet echt bijzonder. |
|
De laatste is ver uit het beste, dus luisteren die hap! ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
ik heb er ene van, maar niet denderend, laatste es probieren signature |
|
Niet bijzonder, maar toch best lekker idd. spelfout weggehaald... |
|
quote: Op die nieuwe staan naar mijn weten geen of bijna geen grunts op basoaren semeak wel |
|
Haha, ben nu bij Ahanzturaren Hilobia en ik hoor er toevallig één voorbij vliegen (rond 2:00) ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Idd ja. Maar alsnog blijft het einde van Guda baten erdian op Basoaren wel een stuk genialer Vind sowieso Basoaren een iets coolere plaat. |
|
HIlbeteko Gauetan bedoel jij of niet? Prachtige afsluiter inderdaad [edit] Ik lees verkeerd zie ik, hehehe [Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 01-04-2008 17:23] ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Gaaf bandje! Dit verdiend wat nader luisterwerk. Liefhebbers van Marduk t/m Taake, luisteren die hap. |
|
Ah ja Numen. Ik ken alleen die laatste cd van ze niet. Verder een leuk bandje, maar niet bijzonder. |
|
quote:Die laatste schijnt juist de beste te zijn Ik ken die eerdere niet, maar vind de laatste heel gaaf. |
|
Net Jarrai Beza Konduriak aan het doornemen, Folks maar goed signature |
|
Ooit geluisterd, wat een zaad dodende meuk is dat zeg. Against God and Government |
|
23 januari staan ze op een indoor festivalletje in Parijs. Ik ga er misschien heen, en ik hoop echt dat het door gaat want ik vind deze band ontzettend gaaf! |
Index / Heavy Metal |