|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik heb ooit eens in een wetenschappelijk tijdschrift gelezen dat déja-vu's kleine foutjes van je geheugen zijn. Hetgene wat je nu op dit moment meemaakt wordt per ongeluk opgeslagen als iets dat al lang geleden gebeurd is. Zo heb je het gevoel dat je het al meegemaakt hebt. ...als je dit een beetje begrijpt? |
|
Kijk hier eens, er zijn een paar interessante topics over geweest, misschien dat die je wat verder helpen: http://gathering.tweakers.net/search.php |
|
quote: dat heb ik ook gehoord/gelezen. Het klinkt heel logisch... Ik heb heel vaak deja-vú's... Mijn gezonde verstand zegt dan: "dat kan niet, want het KAN gewoon niet eerder plaats hebben gevonden"... ook al voelt het wel zo... Ik vergelijk het wel eens als je in de felle zon fietst (of in de auto zit) en je langs wapperende bomen rijdt (dus waarvan de blaadjes bewegen); de zon schittert er nogal doorheen, waardoor je het idee hebt dat alles heel onwerkelijk is en het ook lijkt of je even buitenwesten raakt... volgens mij kunnen je hersenen de snelheid van hoe het licht dan schittert niet aan. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
quote: Je hersenen kunnen de werkelijkheid in z'n geheel niet aan. Iedereen leeft toch in z'n eigen wereld. |
|
dan moeten we allemaal meer lsd nemen (lsd maakt namelijk hersencellen aan) en zodoende kunnen ze dan meer registreren "The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will." |
|
ik heb ook ooit eens gehoord dat we minder dan een tiende van onze hersenen gebruikten. Wat zouden die paar hersencellen dan meer doen. Onlangs hebben ze zelfs een volledige hersenhelf van een meisje weggeschraapt en vervangen door water en ze kan nu redelijk normaal doorgaan met heer leven. |
|
Wat denk je van als die hersencellen die je verdrinkt? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: pardon? |
|
Deja-vu wordt veroorzaakt doordat het ene oog wat trager het signaal heeft doorgegeven aan de hersenen dan het andere oog. Daardoor denken de hersenen dat je het al eerder hebt gezien. That's all. Never delight in the death of your enemy before you know who will be the successor. |
|
Zoek Ouspensky maar es op....zijn idees van time and space verklaart deja vu's. interessant " When I was a child I caught a fleeting glimpse Out of the corner of my eye I turned to look but it was gone I can not put my finger on it now The child is grown The dream is gone And I have become Comfortably numb" |
|
quote:Zo heb ik het ook altijd gehoord inderdaad. Je hersenen hebben het beeld al verwerkt en opgeslagen op het moment dat je laatste oog (woah, dat klinkt vaag) het beeld doorzenden. Misschien moet je je ogen even laten synchroniseren Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een paar spirituele manieren om dit uit te leggen, dan noem ik even snel termen als reincarnatie, zielsverwanten en OOB (Out Of Body) ervaringen. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote:Dit zijn de interessantere verklaringen I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
ik heb vandaag ook weer een dejavu gehad en ik kan me veel meer herinneren dan er gebeurd is, das nog veel enger, ik weet gewoon wat er allemaal gaat gebeuren... vandaag klopte dat in 5 gevallen als het goed is krijg ik morgen ruzie met een collega Je moeder. |
|
Ik heb wel eens deja vu's maar die zijn vrij kort en niet veelzeggend. Desalniettemin wil ik even kwijt dat enige verklaringen moeilijk te weerleggen dan niet te bevestigen zijn. |
|
quote: Das echt eng. Is dat uitgekomen? (hoewel ga je hier dan niet naartoe leven?) |
|
Ik heb een vaag gevoel dat ik dit topic al eens gelezen heb |
|
quote: Ik heb vaker dromen waarin hele kleine vage dingetjes gebeuren die later uitkomen. Dan heb ik dus ook last van deja-vu's. Mij werd verteld dat je leven dan op het goede pad zit (heb al lang geen deja vu's meer gehad!) Ennuh Davy, als ik het me nog goed kan herinneren gebruikt een gemiddeld mens maar 3 a 4 procent van zijn/haar hersencapaciteit. cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am |
|
quote: Nou mijn leven zit alles behalve op het goede pad eigenlijk (zie zelfmoord-topic), dus dat geloof ik niet helemaal. En volgens mij was het 10% van de hersenen wat gebruikt werd. In ieder geval wel iedereen bedankt voor alle reacties |
|
quote: ROFL !!!! |
|
quote: Hmm, dan heb je geen deja-vu gehad maar een premonition of een foretelling. Never delight in the death of your enemy before you know who will be the successor. |
|
quote:Weet je zeker dat het niet dit: http://www.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=642 topic was? |
|
quote: het begon met een deja-vu maar ik herinnerde me opeens ook wat er verder gebeurde/ging gebeuren gelukkig niet gebeurd, wel zijn er 2 man op staande voet ontslagen wegens (vrij ernstige) diefstallen ik niet btw Je moeder. |
|
quote: Wat een grap! En jij gelooft dat??? Als er een celtype is wat zelfs niet eens meer deelt na je geboorte is het de hersencel wel. Tenzij je na LSD gebruik een hersentumor ontwikkelt natuurlijk |
|
quote:Zo heel af en toe heb ik wel wat boeiends te vertellen I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Een niet zo mysterieuze verklaring van déja vu's... het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat dit een heel klein kortsluitinkje is in je hersenen tussen bepaalde neurotransmitters, waardoor je op één ogenblik iets twee keer ziet. Door een grapje van je bewustzijn denk je dat je er eerder bent geweest, maar je oog stuurde gewoon twee maal vlak na elkaar exact dezelfde informatie door. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |