Tenderstrike |
Nailed.Dead.Risen. |
|
|
|
Posted 10-04-2008 18:49 by Tenderstrike |
|
|
Ik kwam binnen tijdens het eennalaatste nummer van BurnThe8Track. Het klonk niet bijzonder boeiend en aan de reactie van het publiek te zien, heb ik niet veel gemist.
Death Before Dishonor blijft voor mij een twijfelgeval. Op cd klinkt het best aardig, live klinkt het ook best aardig, maar er blijft toch iets ondefinieerbaars ontbreken. Zo ook deze keer. Het geluid was niet om over naar huis te schrijven, maar ze deden er alles aan om het publiek mee te krijgen. En dat lukte naar mate de set vorderde steeds meer. Niets meer en niets minder dan een lekker opwarmertje voor wat komen ging.
Strung Out kreeg maar liefst 45 minuten speeltijd en vantevoren wist ik alleen dat ik meer iets in de richting van Ignite moest verwachten dan in de richting van Terror. Het kwam neer op uptempo punkrock met af en toe wat gezellige doublebass er doorheen. De zanger liep zich gruwelijk uit te sloven, wat bij mij niet helemaal in goede aarde viel. Goed optreden, maar ik zal er niet zo gauw een cd van opzetten.
Toen was het tijd voor Terror. Dé band waarvoor ik was afgereisd naar Tilburg. Al vanaf het intro vlogen de armen en benen je om de oren en dat bleef het hele optreden zo. Wat een gruwelijk gave band is dat toch live. Ontzettend energiek en hoewel het geluid beduidend minder goed was dan bij Strung Out, kregen ze het publiek prima mee. Hoogtepunten: Push It Away, Overcome en Always The Hardway.
Als cooling-down (voor mij persoonlijk dan) stond Ignite op het programma. Deze band heb ik vorig jaar al een keer in Utrecht en een keer in Tilburg gezien. En zoals verwacht blijkt dat toch een Ignite-overkill te zijn geweest. De show was prima, het geluid was prima, er werd strak gespeeld, maar het deed mij erg weinig. Toen driekwart van de set gespeeld was, heb ik het dan ook voor gezien gehouden. Niets mis met nummers als Bleeding, Are You Listening en Who Sold Out Now, maar Ignite gaat bij mij even een stoffig hoekje in.
|