|
Auteur: |
|
|
voor alle black/viking metal fans kan ik deze band van harte aanbevelen. vooral het nummer "Vergangene Zeiten" is zeer mooi en duurt 20 minuten. maar het is dan ook het enigste nummer op de cd. meer info: http://sh55k01.jvb.tudelft.nl/html/bergthro.htm |
|
Is het een mini-CD of een volledig album? Ik, Wil Schuurman |
|
volledig album. |
|
Hmmzz.. een album van 20 minuten! 'T mot nie veel gekker worden...... Ik, Wil Schuurman |
|
Off-topic: Er wordt geloof ik van een MCD gesproken als er 5 of minder nummers op staan. Ook al duurt de CD dan 45 minuten, is het toch een MCD. Aan de andere kant hem je ook CD's met maar 1 nummer welke meer dat 60 minuten duurt en daar hebben ze het wel over een gewone CD. Beetje raar allemaal. Oh ja, Bergthron. Jammer dat het duits is. |
|
Ik wou eigenlijk Jagdheim nog uitchecken. Uhralte gedanke vind ik vet. Kan iemand mij vertellen of Jagdheim ook uitcheckwaardig is? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik wou eigenlijk Jagdheim nog uitchecken. Uhralte gedanke vind ik vet. Kan iemand mij vertellen of Jagdheim ook uitcheckwaardig is? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik heb Uralte Gedanken, zitten leuke stukken in, ik ben er niet echt kapot van. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Jagdheim is leuk( en anders dan andere black viking bands), alleen zing ie te vaak OOOH HOOOO OOOOH HOOO achtige tesksten. Als je snapt wat ik bedoel Tip: Eerst luisteren dan kopen, ik vind hem persoonlijk wel tof. |
|
Goed aan te horen maar wel extreem lange nummers. |
|
Bergthron is ultiem vet, zojuist weer ff met plezier naar geluisterd! Ik heb jagdheim nu een maand of 3 en in de eerste instantie vond ik het een beetje boring omdat dezelfde structuren zich in de nummers veel herhalen, maar uiteindelijk ben ik dat juist het meest gaan waarderen. Bovendien zijn de teksten in het duits, wat ik een erg mooie taal vind. Ze snijden ook een ander concept aan dan gebruikelijk, geen gezeur over elizabeth bathory, gletjsers, vikingen, bevroren penissen of andere noorse brol. In plaats daarvan gaat het over de jacht in het schwarzwald en beetje door het bos kuieren plus uiteraard het herrenvolck zijn. Misschien niet uniek maar wel ff wat anders. Een goede cd om tussen Storm en Ulver te draaien. Winter is coming |
|
Uralte Gedanken luister ik regelmatig, verder ken ik niets van Bergthron. |
|
sinds wanneer is elisabeth noors gelul |
|
geen idee maar ik heb dat dan ook nooit beweerd Winter is coming |
|
quote: |
|
quote:ik vind 'm minder dan uralte, iets te zacht opgenomen ook. |
|
bah... doet me echt niet laat me compleet onverschillig deze muziek laten we wat muziek maken en zo/// neen dank u signature |
|
quote: Als je ze verkoopt Hyppie... meel mie pliez Member of the iso-betawuste crew!! |
|
quote: ok! ik heb Jagdheim en Verborgen in der tiefen der walder liggen, gloednieuw (ongebruikt) signature |
|
Leben und Lebenswille is ook weer erg tof zeg. Snap alleen niet waarom het nou weer op drie cds staat... Zenial |
|
Er bestaat een een-cd-versie. Maar als het echt drie hoofdstukken zijn lijkt zo'n drie cd versie mij eigenlijk wel mooier. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik vind het wel een gave band, met name "Faust Für Faust" en "Verborgen In Den Tiefen Der Wälder..." zijn erg goed. |
|
quote:Ik vind'm niet echt mooi uitgevoerd, die drie cd versie. Nietszeggende lelijke artwork. Jammer. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
Index / Heavy Metal |