|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Aan de oever van de Rotte. Rotterdam ftw |
|
Youp van 't Hek - Never Waddinxveen Red Hot Chilly Peppers - City of Angels (hoewel LA volgens mij bijzaak is) Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia (volgens mij is de stad hier ook bijzaak) Live - Shit Town (het alleen onduidelijk over welk gat dat gaat; misschien kun je het heel creatief laten verwijzen naar je eigen plaats ) Guns n'Roses - Paradise City (gaat eigenlijk over verlangen naar een betere plek, maar schets een hard en smerig beeld van LA) Is er geen lokaal stadslied??? Het eerder genoemde Jerusalem van Bruce Dickinson is natuurlijk heerlijk raadselachtig en een goed excuus voor William Blake schilderijen en andere kunst in je presentatie. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Starship - We built this city "We like timeless themes, so there isn't gonna be songs about fancy cars and sexy girls. Well that last one is quite timeless, I'll take it back" (Tomi Koivusaari , Amorphis) |
|
quote: Rammstein - Moskau natuurlijk! Leuke tekst ook! ===================== Diese Stadt ist eine Dirne Hat rote Flecken auf der Stirn Ihre Zähne sind aus Gold Sie ist fett und doch so hold Ihr Mund fällt mir zu Tale Wenn ich sie dafür bezahle Sie zieht sich aus doch nur für Geld Die Stadt die mich in Atem hält Moskau Moskau Sie ist alt und trotzdem schön Ich kann ihr nicht widerstehen Pudert sich die alte Haut Hat sich die Brüste neu gebaut Sie macht mich geil ich leide Qualen Sie tanzt für mich ich muss bezahlen Sie schläft mit mir doch nur für Geld Ist doch die schönste Stadt der Welt Moskau Moskau Ich sehe was, was du nicht siehst (Wenn du in der nacht einschlafen bist) Ich sehe was, was du nicht siehst (Wenn du vor mir niederliegst) Ich sehe was, was du nicht siehst (Wenn du mit mir redest) Ich sehe was, das siehst du nie Moskau Moskau edit: cyrillisch copy pasten was niet handig... [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 21-01-2008 0:47] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
big city van tol hanse... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
blijft natuurlijk een geniaal nummer :p iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
nou! geniaal hoor! poe poe! vooral de verneukte versie van de mensen uit big brother 1.. Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Big Brother moet dood, Tol Hanse is da shizzle. iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
Marduk - Warschau Pig Destroyer - Treblinka Yeah Yeah Yeahs - Yeah! New York ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Textielstad door Willem Wilmink (1936-2003) Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede. De burchten van de nijverheid staan er nog her en der verspreid: spelonken, hol en afgeleefd, waar nu de wind vrij spel in heeft. Textielbaronnen van weleer, hun jachtgebied bestaat niet meer. Waar zouden ze gebleven zijn, Van Heek, Ter Kuile, Blijdenstein? Hebben ze kinderen voortgebracht, hebben ze hier nog nageslacht, of koos dat snel een betere stee dan Enschede? Krim, Berkenkamp, Sebastopol, het is voorbij. De maat is vol. Bijna geen heeft hier nog weet van uw gelatenheid, uw leed. Dwars door het uitgeteerde hart loopt nu de kale boelevart met postkantoor en V&D. O, Enschede, Enschede. |
|
quote: En als Amsterdam je niet zint, is er altijd Parijs: Les prénoms de Paris. Hoewel De Zotte Morgen van Zjef Vanuytsel geen stad bij naam noemt, blijf ik het een mooi sfeerbeeld vinden. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote: Dit gaat niet over de stad maar over een gebeurtenis. Het is een enorm simplistische tekst trouwens. BM liedjes met goeie teksten zijn sowieso dun bezaaid. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Daar is ook een film over gemaakt meen ik me te herinneren. |
|
quote: Indeed, Treblinka hoort er ook niet tussen trouwens. Dat is een vernietigingskamp. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Veel docu's, dacht ik. Een speelfilm ken ik eigenlijk niet. Weet je nog de titel? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Het is ook een dorp maar ik denk niet dat het liedje over het boerenleven in Treblinka gaat, nee. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Misschien moet je de lyrics nogmaals bekijken, want het hoofdthema is niet 'de (brandende) stad Rome'. Het gaat over liederen over steden, niet liedjes met een stad in de titel . Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
|
|
quote: Misschien een van deze? [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote: ik zal es zoeken.. |
|
quote: Oh ja, tering. Deze ken ik inderdaad wel: http://www.imdb.com/title/tt0050585/ Goeie film trouwens. De rest kende ik eigenlijk niet. Eens even opsnorren. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Wat nou Chelman, ken je Kanal van Andrzej Wajda niet? Ontzettende boutfilm trouwens, maar da's wat anders. |
|
quote: Hehe, zie boven. Het is echt lang geleden dat ik het zag en op de een of andere manier associeer ik Wajda alleen met Man of Iron, Ashes en Diamonds en Pan Tadeusz. Kanal (net als Ashes & Diamonds of Man of Iron) zijn films die niet eenvoudig zijn om helemaal op te nemen zonder de juiste context. Ten eerste was het in 57 nog zo dat je eigenlijk niet over de ondergronds verzet kon praten omdat ze niet alleen tegen de Duitsers vochten maar ook tegen de Sovjets. Het waren misdadigers in ogen van Moskou. Dat de film door de censuur is gekomen is een klein wonder. Verder is deze film, net als alles van Wajda maar eigenlijk bijna alle politiek getinte films uit de jaren 50-80 in Polen, een film met een dridubbele bodem en vormt het niet alleen een weergave van de gebeurtenissen van toen maar ook hevig verzet tegen de commie regime. Probleem is dat de dubbele bodems voor buitenstanders vaak heel moeilijk te begrijpen zijn. Hetzelfde geldt voor een van de geniaalste comedy's die ik ooit zag, nl. 'Mis' van Bareja. Alle absurditeiten van het communisme blootgelegd en toch door de censuur gekomen ten tijde van de martial law in 81. Dat is knap. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 21-01-2008 11:48] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik bedoelde iig the pianist. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |