|
Auteur: |
|
|
soundfiles: http://weaponchakra.com/ wraaaagh, rauw en grim zeg! Met een leuke line-up Vetis Monarch - Vocals & Lead Guitars Agni Nethra - Bass (Axis of Advance, Sacramentary Abolishment, Revenge (Can)) Arcan of Death - Drums (Begrime Exemious, ex-Gloria Diaboli) het boek en de cover, je weet wel. ach ja, kansloos topic signature |
|
kansloos... signature |
|
erg kansloos de nieuwe is bij Agonia verschenen ondertussen zijn ze van Bangladesh verhuisd naar Canada signature |
|
Ik had al een eigen topic aangemaakt maar ik zie dat Hypnos me al even voor was. Dus hierbij mijn post uit mijn eigen topic: Ik heb deze Canadese band ontdekt doordat ik me wat probeerde te verdiepen in Blood revolt (een van de beste bands van dit jaar). Blijkbaar heeft C. Ross (aka Vermin) van Blood revolt ook in Weapon gespeeld. Hoe die connectie precies in elkaar zit weet ik niet. Qua muziek lijkt het ook totaal niet op elkaar. Maar achteraf ben ik wel erg blij dat ik Weapon heb leren kennen. Dit Canadese Weapon past eerder onder het kopje old school death metal. En, hoewel er wel een occult sfeertje rond de band hang, is hier geen sprake van black metal invloeden. Misschien komt dit nog het dichtst in de buurt van een The Chasm. Maar dan toch weer op een geheel eigen manier. De muziek van Weapon is over het algemeen op mid-tempo gespeeld met hier en daar wat tempo wisselingen. Maar het is vooral erg riff-georienteerd. Het is rauw en bot maar toch doorspekt met melodie. Melodieen die soms zelfs doen denken aan de Griekse stijl van Septic flesh of Rotting christ. Dit geeft de muziek een soort diepgang die je niet zoekt achter dit soort botte old school death metal. En daar komt de vergelijking met The Chasm om de hoek kijken. Tsja, ik kan er lang en kort over lullen maar dit moet je toch echt zelf horen: http://www.myspace.com/theweaponchakra I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
signature |
|
Jep, nette review. Ik had hem al gelezen I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
wel een band die niet opgemerkt wordt, misschien meer de Bangladesh-afkomst promoten? signature |
Index / Heavy Metal |