IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Kosovo Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2008 11:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

zo, we zijn mogelijk weer een "land" rijker in Europa. Met de kennis die ik ervan heb lijkt het mij een slechte zaak. Behoort Kososvo al niet sinds mensenheugenis tot het gebied waar de Serven wonen? Ik meen verder gelezen te hebben dat de instroom van Albanezen relatief recentelijk is maar dat ze zich een gemiddeld hoger aantal nakomelingen hebben en hierdoor dus de meerderheid heeft verkregen (als dat zo is is dat interessant voor streken waar veel, zich als konijnen voorplantende allochtonen wonen trouwens). Verder is het natuurlijk de vrees dat dit een opzet is voor meer afsplitsingen. Hoe dan ook, voer genoeg voor discussie lijkt mij.

Spoedzitting Veiligheidsraad over Kosovo begonnen
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: zondag 17 februari 2008 @ 22:28
De VN-Veiligheidsraad is vandaag in New York in spoedzitting bijeengekomen achter gesloten deuren. Dat gebeurt op verzoek van Rusland, dat de eerder vandaag geproclameerde onafhankelijkheid van Kosovo probeert te blokkeren.

Wegens een tekort aan tolken, was de spoedzitting, die om 19.00 (onze tijd) aan had moeten vangen, een aantal uur uitgesteld.

Rusland is net als Servië fel tegen de afscheiding van de Servische provincie Kosovo, die onder VN-bestuur staat. Rusland eiste vandaag maatregelen van de VN-missie Unmik en de leiding van de NAVO-troepenmacht KFOR in Kosovo om het besluit van het Kosovaarse parlement met zijn etnisch Albanese meerderheid ongedaan te maken.

Rusland wil tevens dat de Veiligheidsraad morgen in open zitting bijeenkomt in aanwezigheid van de Servische president Boris Tadic.



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-02-2008 11:29]


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 18-02-2008 12:02 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Kan zijn, maar meer dan 90% van de bevolking is etnish albanees.

En trouwens als je de retoriek van servische politici hoort dan zou ik ook onhankelijk willen zijn.

maar als je meer wil lezen;

NRC - Zes vragen over de aanstaande onafhankelijkheid van Kosovo

NRC - Chronologie Kosovo

NRC - Waarom is het Kosovo-overleg mislukt?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2008 12:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Eerst even kijken naar hoe het is gekomen in de laatste 15 jaar dat het merendeel albanees is.....


De albanezen mogen de tering krijgen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2008 12:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

maar in bosnie heb je ook gebieden met een meerderheid aan serven etc etc etc. die ook allemaal "onafhankelijk"?
en zijn de Kosovo-albanzen beter af met hun eigen staat? Maakt servie niet eerder kans maken tot de EU toe te treden, nou daar had Kosovo ook vast voordeel bij gehad (als onderdeel van servie).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2008 12:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 12:07 schreef Chelman het volgende:
Eerst even kijken naar hoe het is gekomen in de laatste 15 jaar dat het merendeel albanees is.....


De albanezen mogen de tering krijgen.


dat zeg ik dus ook. dan krijg je in de toekomst nog europees marocco etc. etc.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 18-02-2008 12:35 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 12:07 schreef Chelman het volgende:
Eerst even kijken naar hoe het is gekomen in de laatste 15 jaar dat het merendeel albanees is.....


De albanezen mogen de tering krijgen.


Tsja ik meen mij toch te herrineren dat de serviers daar zelf mee begonnen zijn begin jaren 90.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2008 12:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 12:35 schreef Dargull het volgende:
Tsja ik meen mij toch te herrineren dat de serviers daar zelf mee begonnen zijn begin jaren 90.


Oh ja?

Dan zou ik toch maar eens gaan verdiepen in de gestuurde influx van (moslim)albanezen naar servië die tot de escalatie heeft gezorgd.

Het in de schoenen van serviërs schuiven van de Balkandrama door de Westerse media en politiek is een van de meest walgelijke hoaxes van de 20ste eeuw.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 12:39 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 12:38 schreef Chelman het volgende:
Het in de schoenen van serviërs schuiven van de Balkandrama door de Westerse media en politiek is een van de meest walgelijke hoaxes van de 20ste eeuw.


Precies, de serviërs waren niet verantwoordelijk voor de agressie tegen Slovenië... En Hans van den Broek is een held...



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 18-02-2008 12:41 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 12:38 schreef Chelman het volgende:
Oh ja?

Dan zou ik toch maar eens gaan verdiepen in de gestuurde influx van (moslim)albanezen naar servië die tot de escalatie heeft gezorgd.

Het in de schoenen van serviërs schuiven van de Balkandrama door de Westerse media en politiek is een van de meest walgelijke hoaxes van de 20ste eeuw.


gief links. ik is lui.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2008 12:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 12:39 schreef blonde rockgod het volgende:
Precies, de serviërs waren niet verantwoordelijk voor de agressie tegen Slovenië... En Hans van den Broek is een held...


Ik had het over de KLA / UCK en de albanezen. L.E.Z.E.N.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 18-02-2008 12:44]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2008 12:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 12:41 schreef Dargull het volgende:
gief links. ik is lui.


Ik zal straks wat boektitels opsnorren. Weblinks zijn niet bepaald goede informatie in dit soort kwesties.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2008 12:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 12:39 schreef blonde rockgod het volgende:
Precies, de serviërs waren niet verantwoordelijk voor de agressie tegen Slovenië... En Hans van den Broek is een held...


Maar ik neem aan dat een etnische zuivering door de albanezen toch ook niet wenselijk is (e ik vrees het ergste voor de overblijvende serviers)!
Plus wat vind je van het idee dat veel regio's het nu mogelijk ook gerechtvaardigt vinden om zich af te splitsen? kun iemand uitleggen waarom de basken geen iegen land mogen hebben, of de catalanen, Vlaanderen etc etc (om over de balkan helemaal maar niks te zeggen).


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 12:54 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 12:43 schreef Chelman het volgende:
Ik had het over de KLA / UCK en de albanezen. L.E.Z.E.N.


Je had het over de Balkan problematiek toch? Die is begonnen toen Slovenië zich afsplitste van Yoegoslavië. Servië viel toen Slovenië binnen, met wat schermutselingen als gevolg. Kenners van de problematiek daar gaven toen aan dat het geweld kon escaleren toen Kroatië zich afsplitste en vroegen de EU om maatregelen. Hans van den Broek was toen diegene die heeft verzekerd dat er geen nood aan de man was en dat alles mee zou vallen (het is grappig dat men die naam nog steeds niet kan horen in die landen zonder erg boos te worden). Mede daardoor is het geweld toen geëscaleerd naar Kroatië en daarna in Bosnië.

Ik denk dat alle problematiek met Kosovo alles met bovenstaande te maken heeft. Ik ken Kosovo zelf niet.



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 18-02-2008 12:58 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik voorspel een leuke oorlog, ik zag vanmorgen dat de Serviers alweer met handgranaten aan het gooien waren.


Against God and Government


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 12:59 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 12:50 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar ik neem aan dat een etnische zuivering door de albanezen toch ook niet wenselijk is (e ik vrees het ergste voor de overblijvende serviers)!
Plus wat vind je van het idee dat veel regio's het nu mogelijk ook gerechtvaardigt vinden om zich af te splitsen? kun iemand uitleggen waarom de basken geen iegen land mogen hebben, of de catalanen, Vlaanderen etc etc (om over de balkan helemaal maar niks te zeggen).


Etnische zuiveringen zijn nooit wenselijk lijkt me toch?

De reden waarom Slovenië zich afspliste waren vrijwel puur op financiën gericht. Slovenië en Kroatië brachten bijna al het geld binnen voor het hele vroegere Yoegoslavië.

Wel apart dat een land als Slovenië voor Yoegoslavië nooit bestond. Het was bijna altijd gedeeltelijk Italiaans en Oostenrijks (of wat er toen voor keizerrijk was..).

Verder denk ik niet dat het wenselijk is dat regio's zich afsplitsen, maar ik heb dan ook geen zich op de gevoelens die ermee te maken hebben in de meeste gevallen.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-02-2008 15:17 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 12:50 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar ik neem aan dat een etnische zuivering door de albanezen toch ook niet wenselijk is (e ik vrees het ergste voor de overblijvende serviers)!
Plus wat vind je van het idee dat veel regio's het nu mogelijk ook gerechtvaardigt vinden om zich af te splitsen? kun iemand uitleggen waarom de basken geen iegen land mogen hebben, of de catalanen, Vlaanderen etc etc (om over de balkan helemaal maar niks te zeggen).
Nog veel belangrijker, als er een Marokkaanse meerderheid in een grote stad in Nederland is, waarom zouden zij zich dan niet meer mogen afsplitsen? Immers, ze zijn dan een meerderheid en de situatie is hetzelfde als in Kosovo.

Alle landen die voor de afsplitsing zijn, zeggen hier dus mee dat op het moment dat er in een bepaald gebied een etnische meerderheid besluit zich af te splitsen van het totale land, dat dat mag.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 18-02-2008 15:19]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-02-2008 15:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik heb me eigenlijk compleet niet ingelezen in deze materie, maar gevoelsmatig kan ik nou niet bepaald juigen om de onafhankelijkheid van Kosovo. Ik denk niet dat het wenselijk is dat iedere provincie gedomineerd door een minderheid zich zomaar kan afscheiden. Klopt het overigens dat deze onafhankelijkheid juridisch, zoals de Serven beweren, niet klopt? Dan lijkt dit mij zeker niet wenselijk.
Maar de manier waarop het westen de Serven de gehele tijd aan het pesten is staat mij sowieso niet aan. Met bepaalde Servische oorlogsmotieven was niets mis; Al liet de uitvoering natuurlijk af en toe te wensen over. Maar die andere Joegoslavische naties hebben natuurlijk ook geen schone handen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-02-2008 15:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 12:59 schreef blonde rockgod het volgende:


Wel apart dat een land als Slovenië voor Yoegoslavië nooit bestond. Het was bijna altijd gedeeltelijk Italiaans en Oostenrijks (of wat er toen voor keizerrijk was..).


Wrm?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-02-2008 8:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 15:53 schreef kwelgeest het volgende:
Klopt het overigens dat deze onafhankelijkheid juridisch, zoals de Serven beweren, niet klopt? Dan lijkt dit mij zeker niet wenselijk.


Heeft dat niet te maken met de "status" die bijv servie, kroatie etc hadden nog binnen Joegoslavie? Waren dat geen republieken terwijl Kosovo geen eigen republiek was maar "slechts" een provincie??
Maar ik vind dat alles " ondergeschikt" aan het feit dat een bepaalde bevolkingsgroep een land (langzaam) over gaat nemen wat betreft de aantallen, hierop gebaseerd denkt het recht te hebben zich af te scheiden en dat dat , om een of andere duistere reden nog serieus wordt genomen door EU-landen en de VS.
Wat ik er van begrepen heb is dat in Kosovo veel oude kerken etc staan die deuilijk aantonen dat dit al sinds mensenheugenis servisch grondgebied is. Wat ik er ook van begrepen heb is dat albanzen deze historische gebouwen vernietigen. Als dat zo is mogen serven ff weer hard gaan ingrijpen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-02-2008 9:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

een goed voorbeeld doet goed volgen...

http://news.monstersandcritics.com/europe/news/article_1391624.php/Abchasia_and_South_Ossetia_demand_independence_like_Kosovo

Abchasia and South Ossetia demand independence like Kosovo

Moscow - Shortly after the southern Serb province Kosovo declared independence on Sunday, the presidents of Georgia's breakaway provinces Abchasia and Southern Ossetia said they were planning similar initiatives.

'Abchasia will turn to Russia, the UN Security Council and the Commonwealth of Independent States (CIS) and ask for a recognition of its independence,' Abchasian President Sergei Bagapsh was quoted as saying by the Interfax news agency.

'Southern Ossetia and Abchasia have a better political and legal basis for their recognition than Kosovo,' the President of Southern Ossetia, Eduard Kokojty, said.

He was convinced that the two regions would become independent shortly, he said.

Russian President Vladimir Putin had warned that other regions with 'separatist tendencies' might follow Kosovo's example. He accused the Kosovo Albanian on Thursday of 'unjustified and immoral' actions.

'With this development in Kosovo, Pandora's box has been opened,' Russian political scientist Andranik Migranyan said.

The recognition of the breakaway province clearly contravened international law and would cause a 'wave of instability,' he added.

According to the expert, Kosovo would become a 'precedent' for other conflict regions in Europe, such as the Basque country in Northern Spain or Corsica.

Russia has demanded an immediate crisis meeting of the United Nations Security Council following Kosovo's declaration of independence


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-02-2008 9:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 8:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Heeft dat niet te maken met de "status" die bijv servie, kroatie etc hadden nog binnen Joegoslavie? Waren dat geen republieken terwijl Kosovo geen eigen republiek was maar "slechts" een provincie??
Maar ik vind dat alles " ondergeschikt" aan het feit dat een bepaalde bevolkingsgroep een land (langzaam) over gaat nemen wat betreft de aantallen, hierop gebaseerd denkt het recht te hebben zich af te scheiden en dat dat , om een of andere duistere reden nog serieus wordt genomen door EU-landen en de VS.
Wat ik er van begrepen heb is dat in Kosovo veel oude kerken etc staan die deuilijk aantonen dat dit al sinds mensenheugenis servisch grondgebied is. Wat ik er ook van begrepen heb is dat albanzen deze historische gebouwen vernietigen. Als dat zo is mogen serven ff weer hard gaan ingrijpen.
Wrm gaan die Albanezen niet lekker in Albanie wonen als ze in een soeverein Albanees land willen wonen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-02-2008 10:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 9:53 schreef kwelgeest het volgende:
Wrm gaan die Albanezen niet lekker in Albanie wonen als ze in een soeverein Albanees land willen wonen.


Leer Albanees en vraag het ze. ik weet het niet. Mogenlijk is Albanie een enorm kutland???


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-02-2008 10:03 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 10:00 schreef attila_de_hun het volgende:
Leer Albanees en vraag het ze. ik weet het niet. Mogenlijk is Albanie een enorm kutland???
Nee Kosovo kan zichzelf lekker bedruipen. Enig idee hoeveel van ons belastinggeld nu in de put gestort gaat worden? En niet slechts dat van ons maar ook van de rest vd EU-burgers en Amerikaanse burgers? Leuk, dat op jezelf, maar zorg er dan ook voor dat je het financieel aankan. Paupers.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2008 10:06 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 10:03 schreef kwelgeest het volgende:
Nee Kosovo kan zichzelf lekker bedruipen. Enig idee hoeveel van ons belastinggeld nu in de put gestort gaat worden? En niet slechts dat van ons maar ook van de rest vd EU-burgers en Amerikaanse burgers? Leuk, dat op jezelf, maar zorg er dan ook voor dat je het financieel aankan. Paupers.

Wie zegt dat een afsplitsing een dramatische verhoging van de Europese en Amerikaanse uitgaven betekent?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-02-2008 10:12 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 10:06 schreef WhiteRider het volgende:
Wie zegt dat een afsplitsing een dramatische verhoging van de Europese en Amerikaanse uitgaven betekent?
Moet je nog maar eens de nieuwsberichten van de afgelopen dagen lezen. De EU, VN en de wereldbank hebben alweer miljarden klaar staan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-02-2008 10:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 10:03 schreef kwelgeest het volgende:
Nee Kosovo kan zichzelf lekker bedruipen. Enig idee hoeveel van ons belastinggeld nu in de put gestort gaat worden? En niet slechts dat van ons maar ook van de rest vd EU-burgers en Amerikaanse burgers? Leuk, dat op jezelf, maar zorg er dan ook voor dat je het financieel aankan. Paupers.


de "vrouwenhandel" doet het in ieder geval goed als ik het krantenarikel van afgelopen weekend kan herinneren.
Maar je noemt wel een terecht criterium dat meegenomen moet worden voordat een "staat" geaccepteerd gaat worden.

ik vraag me trouwens af, zijn er geen meer regio's daar waar veel albanezen zitten?? zoja, dan zullen die ook vast wel "onafhankelijk" willen worden


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen