|
Auteur: |
|
|
vind 45 minuten ook wel kort... www.studiomystica.nl --> Design & Photography |
|
Denk dat het gem. toch wel boven de 60 komt. Die 2 zijn eerder mini cd's... |
|
dat valt mij idd ook op, en dat terwijl de cd's fors duurder worden de laatste paar jaren. Ik heb het er vaak niet meer voor over, moet kiezen tussen een maandje vlees eten of een cd van fl 42,50 (ben nog niet euro proof) Bij de postorders zijn de cd's meestal een stuk goedkoper, maar dan komt er nog een lading potokosten bij op. Maar jah wat doen we er aan, DOWNLOADEN, maar dat vind ik meestal wel sneu voor een waardige band. The record labels make me do it! Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
andere CD zaak zoeken www.studiomystica.nl --> Design & Photography |
|
Ik ben het helemaal niet eens met de stelling... Muziek is niet iets wat je kan vastzetten in minimale speelduur! Het hangt per band af.. Sommige bands hebben cd's van nog geen 30 minuten die toch voledige voldoening geven, terwijl andere van 50 minuten juist teveel worden... Voorbeeld: Immortal, alle cd's voor At The Heart duren om en nabij de 30 minuten, en dit is genoeg wat mij betreft, na het horen van zo'n cd ben ik net zo voldaan als na het horen van bijvoorbeeld Limbonic Art - In Abhorence Dementia, die ruim een uur duurt! Ik zie niet graag gezien dat ze er nog wat leftover shit bijstoppen voor de prijs/kwaliteit verhouding, dit gebeurt namelijk niet! De quantiteit wordt meer ja, je betaald minder per nummer, maar ik heb liever een zo perfect mogelijke cd dan een cd met meer nummers waarbij ik het idee heb dat er dingen weggelaten hadden kunnen worden.. Natuurlijk ben ik blij als een cd meer dan 50 minuten duurt, maar toch... opleggen van langere speelduur vind ik onzin... De prijzen moeten naar beneden.. Het is al erg genoeg dat de muziek zich vaak aanpast aan de commercie, maar dan moeten ze niet ook nog eens gaan toegeven door vanwege de hoge prijzen dan maar wat meer muziek op een cd te knallen.. |
|
Ja vind ik ook, maar ik heb liever een CD van 20/30 min. waar alle nummers heel gaaf op zijn, dan zo'n Cd van 60/70 min waar 3/4 echt goede nummers op staan, en derest kwalitatief veel minder is |
|
of ff wachten met uitbrengen tot er aanvullend materiaal bijgeschreven is... www.studiomystica.nl --> Design & Photography |
|
Zit wat in, maar toch lijkt het soms alsof sommige bands zich er wat makkelijk vanaf maken. Zo van: "Ik heb een paar nummers dus laat ik ze maar snel op cd zetten dan hebben we dat ook weer gehad." Laatst kocht ik een cd van een hardcoreband die mij als full-length werd aangesmeerd en die maar 15 minuten duurde. Ik heb de band in kwestie een mailtje gestuurd en hun antwoord was...andere bands deden het toch ook zo vroeger. Wat een slap excuus. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
wat een kut antwoord zeg! welke band is dat? Wta een fackers joh! |
|
15 mins is wel erg inderdaad. Maar ja, kwaliteit is nog altijd beter dan kwantiteit. Het hangt er maar helemaal van af, weet je. 'Reign In Blood' duurt 29:03, geen seconde teveel, het heerscht de pan uit, schopt je onder je kont, en als-ie afgelopen is ben je klaar om nog een keer op play te drukken. Een goed voorbeeld van een CD die eigenlijk te lang duurt (hoewel ik het wel een goede CD vind) is 'Homecomings' March' van Averse Sefira. Meer dan een uur, en dat voor de black metal die ze spelen... pfoei. Ook vind ik Ildjarn enorm heersen maar ook een hele zit... CD's van hem duren ook *zeer* lang over het algemeen. Meer dan 20 nummers ork black metal gaat je niet in de koude kleren zitten. |
|
Op zich maakt de speelduur van een CD me niet zoveel uit, mits de CD's die minder dan +- 25 minuten duren als mini-cd's verkocht worden. Maar kwaliteit is inderdaad toch altijd nog het belangrijkste. Ik zou me nog minder genaaid voelen als ik een CD met 1 zeer goed nummer van 7 minuten kocht, dan een exemplaar met 15 walgelijke nummers met een speelduur van 80 minuten. |
|
quote: Is dat een live cd van Sick of it all? Voor zover ik weet hebben die 2 live cd's; Live in a world full of hate en een andere met een groene cover die idd maar kwartiertje duurt en waar wel F39,95 voor gevraagd werd. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Hmm... Vroeger: zeker de tijd van de 8 CM cd'tjes... lol... |
|
Een cd kan niet lang genoeg zijn. een band moet al de nummers op een cd zetten die ze hebben geschreven. Dat er dan nummers tussen staan die ikniet goed vind vind ik niet erg, de programmeerknop is niet voor niks uitegvonden. Ik vind het altijd afschuwelijk als een band zegt, we hadden nog een aantal nummers liggen. Ik wil die ook horen! Een cd daar kan ongeveer 74 minuten muziek op, maak daar dan ook gebruik van. |
|
Hmm, dat heb ik totaal niet. Ik heb een hekel aan random play, en de programmeerknop gebruik ik *nooit* behalve als ik voor anderen aan het draaien ben (bv. als ik tap of zo). Een band heeft een bepaalde selectie gemaakt en daaraan een bepaalde volgorde gegeven; blijkbaar is dat hun idee geweest van 'zo moet het zijn'. Een intro staat niet voor niets vooraan... |
|
45 min. voor een cd vind ik ook wel erg kort hoor........zo rond een uur...dat vind ik een echte cd............... |
|
quote: Haha, ja dat was ook precies wat ik dacht. Na de 1e keer luisteren was het zo van: 'Tsjongejonge, nu eerst ff een peukie'. Maar toch, coole band |
|
Speelduur (in minuten) vermenigvuldigt met het cijfer voor de cd (1 tot 10) moet boven de 300 komen, dan is het wel best Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:He he .. goede rekenregel vind ik wel |
|
De meeste deathmetal cd's zijn rond de 40 - 45 min. Ik vind dat ook wel een goede tijd voor een cd. Zeker bij deathmetal. |
|
Ik heb het liefst een CD tussen de 30 en 50 minuten. Als ze langer duren, gaan ze meestal vervelen en 'kom je niet' lekker in de CD. Waar ik een hekel aan heb, is dat een band een cd van 80 minuten maakt, aan het begin goede nummers zet, en dan tegen het einde aan steeds slechter wordt. Dat zorgt ervoor dat je steeds alleen het begin draait... Ik, Wil Schuurman |
|
Doe maar +- 50 min. voor een cd. Maar tegenwoordig houdt het soms bij 30 min al op en das wel kort... We`re not dead we`ve never lived |
|
de meeste cd's zijn idd wel heel kort, en dan moet je voor een cd waar amper 3kwartier muziek opstaat zomaar ff om en bij de 20 euro neerpoten, is beetje teveel van het goede. Ik zou zeggen dat een cd rond de 60 minuten zou moeten draaien. Wat me ook ergert is dat men als men een cd uitbrengt die 45' is, en een paar maanden nadien nog eens een cd uitbrengt (ik heb het dan niet over minis) As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers... |
|
quote: Heb je voorbeelden? |
|
the dreadfull hours komt op 70 minuten uit maar het laatste nummer hadden ze wel mogen schrappen... dan bleef er alsnog iets van 57 minuten aan goeie muziek over Je moeder. |
Index / Muziek algemeen |