IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Noneuclid Volgende pagina
Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 09-03-2008 1:46 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Van de MySpace site http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=194398645

NONEUCLID, formed in Bavaria / Germany in 2004 by Netherlands-based composer Morean, consists of members of a.o. Dark Fortress / Celtic Frost and The Hungry Gods. After only three weeks, they produced their first album, "The Crawling Chaos" - a concept album about the violent and inevitable death of the universe. The acclaimed American poet Andrew Hughes provided the lyrics for the album. Musically, NONEUCLID strive to open doors to unknown psychic spaces. While being firmly rooted in extreme metal at all times, they freely blend style elements of death, thrash, black and progressive metal into a unique and gripping concoction. Virtuosity and complexity are not treated as absolute values, but as mere means to achieve a deep and advanced musical vibration. They use unusual instruments such as custom-made sculpture instruments (by German artist Ralf Fischer) and arabic instruments, as well as subtle electronic and classical influences to explore the rich sound kingdom of extreme metal to the fullest. Future projects include a concert with full symphony orchestra in 2008, a crossover project with classical musicians, and a new studio album (due end of 2007). After a long wait, THE CRAWLING CHAOS will finally be released by Merciless Records in january 2008.
***

Tot vandaag nog nooit van deze band gehoord (voor muziek -> klik op de myspace-link). Klinkt best wel oké naar mijn idee, ben wel benieuwd naar die samenwerking met het Metropole Orkest in november...

edit: en dan nu met de juiste link

[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 09-03-2008 1:52]


Hatsjikidee!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 08-11-2008 19:39 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

*sgop*

Was gisteren bij het concert van Noneuclid met het Metropole (aangezien Morean een goede vriend van me is), en het was in één woord adembenemend. Een stuk in de stijl van 'The Crawling Chaos', maar dan gespeeld door een tachtig man sterk orkest. Overweldigend, soms allesvernietigend hard en regelmatig bijna onaards van karakter. Er waren een paar (geluids)technische fuck-ups, maar dat deed weinig af aan de impact van dit monsterlijke stuk muziek. Het concert is overigens opgenomen door de NPS en zal worden uitgezonden op Cultura.nl. Gaat dat zien!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-11-2008 19:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zo, dit ga ik checken


signature


Argh
Usericon van Argh
Posted 09-11-2008 2:41 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

hoe spreek je dit uit?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 09-11-2008 8:59 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2008 19:39 schreef Hexegot het volgende:
*sgop*

Was gisteren bij het concert van Noneuclid met het Metropole (aangezien Morean een goede vriend van me is), en het was in één woord adembenemend. Een stuk in de stijl van 'The Crawling Chaos', maar dan gespeeld door een tachtig man sterk orkest. Overweldigend, soms allesvernietigend hard en regelmatig bijna onaards van karakter. Er waren een paar (geluids)technische fuck-ups, maar dat deed weinig af aan de impact van dit monsterlijke stuk muziek. Het concert is overigens opgenomen door de NPS en zal worden uitgezonden op Cultura.nl. Gaat dat zien!

Wordt dit materiaal ook op plaat uitgebracht? Ik vind The Crawling Chaos bij vlagen meesterlijk.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-11-2008 10:59 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Klinkt vet zeg op die myspace, echt vet. Interessante band.

Waarom is dit zo obscuur, googlen op "Nonucleid" levert één (1!) hit op.
*edit* godver, wel op de juiste bandnaam googlen

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-11-2008 11:01]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 10-11-2008 12:45 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2008 2:41 schreef Argh het volgende:

hoe spreek je dit uit?

Non-joe-klit, met de klemtoon op de tweede lettergreep (meen ik).

quote:
Op 9 november 2008 8:59 schreef Naturens Galleri het volgende:

Wordt dit materiaal ook op plaat uitgebracht? Ik vind The Crawling Chaos bij vlagen meesterlijk.

In principe zou Black Vortex Cathedral (het stuk dat ze vrijdag speelden met het Metropole Orkest) slechts één keer gespeeld worden. Of er een CD-versie van komt hangt af van de agenda van het Metropole Orkest, en die is tot 2011 stampvol. Bovendien zou het handenvol geld kosten om met volledig orkest op te nemen. De wens is er echter wel, dus wie weet...


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 10-11-2008 13:45 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 12:45 schreef Hexegot het volgende:
Non-joe-klit, met de klemtoon op de tweede lettergreep (meen ik).

Clit huhu..

quote:
In principe zou Black Vortex Cathedral (het stuk dat ze vrijdag speelden met het Metropole Orkest) slechts één keer gespeeld worden. Of er een CD-versie van komt hangt af van de agenda van het Metropole Orkest, en die is tot 2011 stampvol. Bovendien zou het handenvol geld kosten om met volledig orkest op te nemen. De wens is er echter wel, dus wie weet...

Nou ja, het zal ongetwijfeld mogelijk moeten zijn om het materiaal zonder orkest op te nemen. Of heb ik het verkeerd?


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 10-11-2008 14:53 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 13:45 schreef Naturens Galleri het volgende:

Nou ja, het zal ongetwijfeld mogelijk moeten zijn om het materiaal zonder orkest op te nemen. Of heb ik het verkeerd?

De orkestpartijen in de computer zetten zou m.i. geen recht doen aan het stuk; het mist dan natuurlijk de spanning, energie en 'feel' die echte muzikanten eraan mee kunnen geven, maar bovendien zitten er een aantal momenten in waar interactie tussen orkest, band en dirigent noodzakelijk is, en dat kun je niet simuleren met een computer.

Mocht je trouwens bedoelen dat de band ook alleen de eigen partijen op zou kunnen nemen (dat zou ook nog kunnen, afgaande op je woordkeus): dat is sowieso niet mogelijk. Morean heeft Black Vortex Cathedral bewust geschreven voor orkest en band, wat inhoudt dat het orkest in deze even belangrijk is als de band - dit in tegenstelling tot de symfonische projecten van bijv. Kiss en Within Temptation. Met andere woorden: zonder orkest hoor je slechts de helft van het stuk.



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-11-2008 14:57 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

jezus wat vet. Toffe zang!!!


lekker pakkend!!11


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 10-11-2008 15:12 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 14:53 schreef Hexegot het volgende:
De orkestpartijen in de computer zetten zou m.i. geen recht doen aan het stuk; het mist dan natuurlijk de spanning, energie en 'feel' die echte muzikanten eraan mee kunnen geven, maar bovendien zitten er een aantal momenten in waar interactie tussen orkest, band en dirigent noodzakelijk is, en dat kun je niet simuleren met een computer.

Mocht je trouwens bedoelen dat de band ook alleen de eigen partijen op zou kunnen nemen (dat zou ook nog kunnen, afgaande op je woordkeus): dat is sowieso niet mogelijk. Morean heeft Black Vortex Cathedral bewust geschreven voor orkest en band, wat inhoudt dat het orkest in deze even belangrijk is als de band - dit in tegenstelling tot de symfonische projecten van bijv. Kiss en Within Temptation. Met andere woorden: zonder orkest hoor je slechts de helft van het stuk.



Dank u, persoonlijk ben ik zwaar tegen orkestrale muziek, maar dat terzijde. Blijkbaar is Morean meer met dit soort projecten bezig dan van Noneuclid een volwaardige band te vormen, maar dat is uiteraard zijn goed recht.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 10-11-2008 19:55 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 15:12 schreef Naturens Galleri het volgende:

Dank u, persoonlijk ben ik zwaar tegen orkestrale muziek, maar dat terzijde. Blijkbaar is Morean meer met dit soort projecten bezig dan van Noneuclid een volwaardige band te vormen, maar dat is uiteraard zijn goed recht.

Morean is idd naast zijn metalgerichte bezigheden een veelgevraagd klassiek componist, ja... maar om nou te zeggen dat Noneuclid en Dark Fortress geen volwaardige bands zijn... mmmnee.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 10-11-2008 20:23 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

vage naam, vage nummers, vage zang, ik hoor het niet. Gebeurt ook soms.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 10-11-2008 21:19 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 19:55 schreef Hexegot het volgende:
Morean is idd naast zijn metalgerichte bezigheden een veelgevraagd klassiek componist, ja... maar om nou te zeggen dat Noneuclid en Dark Fortress geen volwaardige bands zijn... mmmnee.

Volwaardige band = regelmatig uitbrengen van een plaat + de daarbij horende optredens + een up-to-date website bijvoorbeeld. Niets van dat alles dus nu kappen met het verdedigen van je vriendje met drogredenen.

@ SIB: Ga eens je oren uitspuiten, Emperor is dood lang leve Noneuclid (Voor zover ze een band zijn )


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 10-11-2008 22:24 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 21:19 schreef Naturens Galleri het volgende:

Volwaardige band = regelmatig uitbrengen van een plaat + de daarbij horende optredens + een up-to-date website bijvoorbeeld. Niets van dat alles dus nu kappen met het verdedigen van je vriendje met drogredenen.


Ik dacht altijd dat een volwaardige band niks meer of minder was dan een groep muzikanten die gezamelijk aan muziek werkten. Maar blijkbaar zijn de normen veranderd.

Ik verdedig niemand trouwens. Nergens voor nodig ook.

Ontopic.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 10-11-2008 23:08 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 21:19 schreef Naturens Galleri het volgende:
@ SIB: Ga eens je oren uitspuiten, Emperor is dood lang leve Noneuclid (Voor zover ze een band zijn )


Emperor? Wat is dat voor blasfemie?


Argh
Usericon van Argh
Posted 11-11-2008 0:17 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

muziek klinkt trouwens erg gaaf, maar ik trek de zang niet echt... tot nu toe


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-11-2009 22:51 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hoe is het nu hiermee, Hexegot? Is die CD al eens uit? Ik luister nu weer de nummers op de MySpace en god-god-godverredommen, wat is dit toch goed .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 19-08-2010 19:46 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Oei, heb ik zomaar een post aan mijn adres gemist? Van M. nog wel.

Nieuwe CD ligt nog steeds op de plank, helaas. Maar als je nieuw materiaal wilt horen kun je op de 3voor12-site het optreden op Roadburn 2010 streamen. Vier nieuwe nummers: "Paranoid Alkaloid", "Across The Mist Of Broken Glass", "Into The Light" en "The Black Plague Of The Soul". Van The Crawling Chaos worden "Coming In Tongues", "Void Bitch" en "The Digital Diaspora" gespeeld.

Link: http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/43764333#ondemand.43764333


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-08-2010 23:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2010 19:46 schreef Hexegot het volgende:
Oei, heb ik zomaar een post aan mijn adres gemist? Van M. nog wel.

Nieuwe CD ligt nog steeds op de plank, helaas. Maar als je nieuw materiaal wilt horen kun je op de 3voor12-site het optreden op Roadburn 2010 streamen. Vier nieuwe nummers: "Paranoid Alkaloid", "Across The Mist Of Broken Glass", "Into The Light" en "The Black Plague Of The Soul". Van The Crawling Chaos worden "Coming In Tongues", "Void Bitch" en "The Digital Diaspora" gespeeld.

Link: http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/43764333#ondemand.43764333

Bedankt nog hiervoor, klinkt fantastisch, al hebben ze wel een betere vocalist nodig.

WAAR BLIJFT DIE CD

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 31-08-2010 23:08]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-08-2010 23:35 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Wel een gave bandnaam


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ate
Usericon van Ate
Posted 04-10-2011 21:54 by Ate Wijzig reactieProfiel van AteQuote dit bericht

Ik luisterde radio 4, en die presentator zei dat de componist ook in een avantgarde death metal band speelde.
Google deed de rest, vette band!

btw, dat stuk is nu live te horen: http://radioplayer.omroep.nl/radio4/

Florian Magnus Maier - nieuw werk voor cimbaal en orkest
Componist en ex-flamencogitarist Florian Magnus Maier beschouwt de klank van cimbaal en orkest als een hemels genoegen.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 04-10-2011 22:06 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik dacht dat het ook met een band was?


Ate
Usericon van Ate
Posted 04-10-2011 22:21 by Ate Wijzig reactieProfiel van AteQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2011 22:06 schreef bokkie666 het volgende:
Ik dacht dat het ook met een band was?

Wat bedoel je? Dat stuk op radio 4? Dat is alweer afgelopen.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 04-10-2011 22:31 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik dacht dat het over Noneuclid met het Metropole ging.

Was echter iets nieuws.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 04-10-2011 22:35]


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 12-06-2013 23:06 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Dit vind M. waarschijnlijk wel leuk.

quote:
Blood Music proudly welcomes to it roster -- the bizarre stylings of Noneuclid.

This underground "supergroup," consists of key members from Obscura, Dark Fortress (Official), Triptykon (Official) (as well as a live member from Celtic Frost), playing indescribable compositions that fall somewhere in the realm of stone-faced thrash mixed with experimental progressive death metal.

We will be handling full release duties for the band's incredibly long-awaited sophomore album "Metatheosis." The album was finished in 2007 and didn't find a home until now, 6 years later!

We view it as Slayer band on acid with heavy doses of monsters and outer space, and the band says of it: "It's a condensed, multifaceted missile of hyperbolic extreme metal - utterly uncompromising, straight from the heart, and hopefully again a key to unlock very different doors into the psychic multiverse."

Once and for all, this album will finally see the light of day.




Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen