|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Lekker realistisch ja... sorry, alles lijkt me goed bedoeld, maar ik lees wel erg veel dingen die erg simpel overkomen.... [edit] Zoals "hoe bespaar je op onnodige bandkosten" Als kosten onnodig zijn moet je ze niet uitgeven toch? Hoef je er ook niet op te besparen. [Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 31-03-2008 15:59] www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
Leesvoer voor de regelnicht van de band: Weer een flinke update van artikelen.. http://www.musicmarketingblog.nl [Dit bericht is gewijzigd door WokkenOpenAir op 16-10-2008 7:36] |
|
quote: ik moet zeggen dat ik het best een leuk initiatief vind, maar als ik jou was zou ik eens wat gastbloggers uitnodigen. want ik zie eigenlijk geen nieuwe artikelen (heb je de oude aangepast?) heb je wel eens gekeken naar http://www.marketingfacts.nl dat is een platform voor aandachtsgeile freelance marketingmanagers, produceren een hele stroom aan info, recensies en tips voor crossmedia marketing. en die lui doen dat allemaal gratis... |
|
Er zijn een stuk of 4 of 5 nieuwe bij gekomen sinds de laatste post hier over MMB, of als je het blog in de RSS hebt dan zijn de artikelen een paar dagen oud. Goed idee overigens betreft samenwerking met andere marketeers! Ik wissel momenteel ideeën uit met wat programmeurs, A&R managers en boekers voor nieuwe artikelen om te schrijven vanuit verschillende oogpunten. Helaas lopen er in Nederland niet zoveel ervaren muziek marketeers rond die echt veel kaas hebben gegeten hoe het er echt aan toe gaat. Veel wordt vanuit het boek gedaan, weinig uit ervaring of door het doen.. MMB is samen met Lopendvuur het enige actieve blog op dit gebied in Nederland. Zelfs de marketingmensen bij de majors in Nederland weten amper hoe ze een doelgroep goed moeten bereiken zonder daarvoor de portemonnee open te trekken. Het liefste plaats ik alleen maar artikelen die worden geschreven uit ervaring en met tips/tricks die haalbaar zijn met een band zonder budget. Mochten hier nog mensen rondlopen die ervaringen uit willen wisselen.. mail me op musicmarketingblog@gmail.com of plaats eens een reactie op het blog. |
|
quote: och, heel profi hoeft ook niet, maar richt het idd op ervaringen. laat maar gewoon eens een band aan het woord. misschien worden die er wijzer van... als ze tenminste een kijkje in de keukn goed vinden ik moet zeggen dat ik altijd erg onder de indruk was van de marketing en merchandise van jovink en de voederbietels. dat was echt een ontzettend slechte band (is het nog steeds trouwens), maar die lui hebben een marketing en merchandise apparaat opgezet waar je u tegen zegt. |
|
Ik moet hier een beetje van wenen eigenlijk. Against God and Government |
|
Klopt.. Ik trek het ook voor geen meter maar ze hebben het goed voor elkaar. Juist door zichzelf veel persoonlijker en anders op te stellen trekken ze massa's (nieuw) publiek (zie ook zwarte cross). |
|
quote: tja hoe slecht ik de band ook vind, ze zijn wel de meesters van de experience marketing mensen kopen een shirtje om te laten zien dat 'zij er bij waren' |
|
Ik kan er ook geen betere opnoemen. Ze hebben ook een sterke link met Iron Maiden lijkt het. In ieder geval hun fans dan. De combi van shirtjes zie je erg vaak. Op zich heeft de benadering/experience ook veel met elkaar gemeen. |
|
maar dan nog iron maiden heeft geen eigen festival, hebben niet zo ontzettend veel merchandise, hebben geen evenementen en niet zo'n grote fanclub... grateful dead die schijnen het wel te hebben |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |