|
Auteur: |
|
|
Wat maakt een band technisch? waarom is Morbid Angel technisch, en uhm, Mortician niet, sorry voor de extreme voorbeelden. |
|
is er ook een aparte term voor al de geluidsappartuur erg technisch is ? |
|
quote: ja weet ik veel. ik begreep er geen fuck van. Morbid Angel is techisch! wist ik veel wat het betekende. Het is gewoon dm, net als elke andere band die dat soort muziek speelt. Ik vind een band ook niet min als ze minder ingewikkelde stukken spelen, anders luister ik ook niet naar TRUE BLACK METAL MISANTROPHES <--- marduk. |
|
was ook geen aanval op jou hoor |
|
Technisch ligt denk ik als muziekant zijnde aan je eigen kwaliteiten. In mijn geval: Bands als Bathory, Kampfar, War of Trelldom of iets in die aard vind ik niet echt technisch. Meshuggah, Behemoth of de nieuwste Mayhem daarentegen vind ik wel technisch. Het ligt dus niet aan de band maar aan jezelf of je iets technisch vind of niet. (denk ik). Disclaimer: Bovengenoemde bands die ik als niet technisch omschreef vind ik zeker niet minderwaardig of niet strak. Sterker nog, ze swingen de pan uit! |
|
Moraal van dit topic (tot nu toe) Is iets technisch? tel eerst tot 10! ik bedoel, er staat dus nergens geschreven: "een band moet aan dit en dit voldoen om technisch te zijn" |
|
Iets is technisch als het beter is dan je zelf kunt. |
|
quote: ehhh..zie 2e post? |
|
quote: hoeft niet dan is het beter, je kan zelf ook technisch zijn stel je bet de meest technische speler is er dan verder niemand meer technisch? |
|
quote:Voor jou dan niet nee. Maarja ik zie dat mijn stelling niet helemaal klopt. Dan blijft de vraag; waneer is iets technisch? Als een beginnend iemand het niet kan spelen? |
|
quote: verder geen idee denk inderdaad wat shredhead zegt als iemand iets speelt wat erg moeilijk te leren is (sorry vargen ik had alleen even zin op te mierenneuken op jouw uitspraak ) |
|
Maakt ook niet uit. Ik denk dat waar Shred dan mee kwam wel de beste uitleg is. |
|
quote: duh! |
|
quote: damn, dan is wel erg veel technisch... tering! |
|
Technisch ?!?!??! Zoals Technisch Lego ? |
|
Tja, dit zal voor iedereen anders zijn ben ik bang, voor mij klinkt Dream Theater niet eens zo technisch meer, maar voor een ander gaat dat technisch weer veel te ver. Persoonlijk denk ik ook dat het een nietszeggende term is. Ergens geeft het inderdaad alleen maar virtuositeit aan van de muzikanten in zo'n band, en of het boeiende muziek is of niet, dat is ook heel persoonlijk, ik zelf kan zoiets heel goed waarderen, een ander wordt er gestoord van. Enkele voorbeelden van in mijn ogen technischemetal bands: Watchtower, Zero Hour, Spiral Architect, Sieges Even, Cynic etc ... Marcel |
|
Hee je vergeet Sun Caged ! |
|
ach weet je, vaak zijn de meest simpele nummers het lekkerst! Tuurlijk een potje vette 'technische' Death metal lust ik ookwel! Maar een super simpele "burn in hell" (dimmu cover dan) is mega simpel, maar wel lekker vet!! |
|
maarre, als je technische muziek hebt, heb je dan ook zeg maar dat als je iets technisch ziet, een vliegtuig ofzo, dat je dan kunt zeggen een "muzikaal" vliegtuig? The only time a man should wear make up on his face is after he's been embalmed! |
|
dusssss.... |
|
Mij maakt het neit veel uit of het technisch is of nie, als het maar lekker klinkt. het meot gevoel hebben, als je de techniek in een nummer overdoet zit er geen gevoel meer in. dan is het puur spelen en geen gevoel. das jammer "Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss." |
|
Volgens mij heb je 2 soorten technisch. 1) Technisch zodat alleen de mensen die het bedacht hebben het kunnen spelen. (ik beticht hier Cryptopsy vaak van) 2) Technisch als in, echt vernuftig gespeeld. Dit hoeft niet zonodig als gepriegel te klinken. Voor een voorbeeld van dit soort technisch raad ik je aan om eens een cd van Transatlantic te gaan luisteren. Persoonlijk ben ik wel een fan van bijde soorten. Hoewel de 2e mijn voorkeur wegdraagt. Techniek zorgt ervoor dat een cd niet in een keer te vatten is (niet te toegankelijk) zodat je hem vaker kunt luisteren en hij niet snel saai wordt. Ik luister nu naar Atrox, wat mij betreft is dit een band die bijde soorten technisch combineerdt. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik vind iets technisch als er veel riffs in de muziek zitten en dan vooral als die riffs meer van solo's weg hebben. technisxche muziek kan mij niet vaak boeien. het draait soms meer om"kijk mij eens moeilijk kunnen spelen" dan het alkeveren van een nummer met kop en staart. uiteraard zijn er gelukkig ook nogal wat uitzonderingen zoals: cynic, atheist, pestilence, watchtower etc. |
|
Technisch is niet alleen ingewikkeld; een muzikant kan een zeer herkenbare techniek hebben. Techniek in dienst van de uiting van gevoel of techniek om de techniek; that's the question. Ikzelf vind technisch te gek; vaak erg interessant, gevarieert & verrassend/avontuurlijk. Vaak muziek die blijft groeien. Maar hoe technisch ook; als het in dienst van het nummer blijft is het het meest aansprakend. Death is een mooi voorbeeld hiervan; technisch, maar perfect te volgen. Morbid Angel is een voorbeeld van subtiel technisch; hoe vaker je luistert; hoe meer je hoort wat er allemaal inzit. Niet alleen het geheel boeit, maar ook elk instrument afzonderlijk of een bepaald samenspel tussen 2 of meerdere instrumenten. Heel knap vind ik superingewikkelde muziek die heel simpel overkomt. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Index / Heavy Metal |