quote:
Op 19 oktober 2008 11:16 schreef varanus het volgende:
Zit eraan te denken om een fiks deel van m´n zooi de deur uit te doen. Staan hier pakweg 50 cd´s die ik regelmatig draai. Stuk of 100 die ik af en toe draai en er staan er honderden te verstoffen. Binnenkort es flink opruiming houden. Hoef denk ik dit jaar alleen de nieuwe Motorhead en de nieuwe AC/DC te kopen, rest boeit me niet genoeg om aan te schaffen..
Ik heb een maand of twee terug precies hetzelfde gehad, zo'n periode dat ik vrijwel alle metal uit mijn collectie spuugzat was. Ik heb toen niet doorgezet omdat het financiële motief om de bende de deur uit te doen eigenlijk ontbrak, ik zat niet direct om geld verlegen. Ben uiteindelijk wel blij dat ik niet heb doorgezet, ondanks het feit dat de CD's waar ik me toen zo aan stoorde nog steeds stof aan het verzamelen zijn, hehe. Ik denk dat ik iets van 15-20% van de collectie met enige regelmaat draai, de rest komt 'eens in de zoveel tijd' voorbij, of zelfs helemaal niet.
Moet zeggen dat ik al een hele poos een beetje klaar ben met metal, maar dan niet in de zin dat ik van plan ben 'eruit te stappen', dat helemaal niet zelfs. Het is meer dat ik sinds, ik schat, anderhalf jaar eigenlijk amper nieuwe zooi meer beluister omdat ik content genoeg ben met de dingen die ik hier in de kast heb staan. Dingen van mijn verlanglijstje zijn ook vrijwel alleen maar oudere releases, ik word gewoon niet meer enthousiast van standaardmeuk / 'trendy nieuwe band x', iets wat voorheen nog weleens anders was. Ik heb verder een paar jaar lang vrijwel alleen maar metal geluisterd, maar gaandeweg ben ik steeds meer en meer andere soorten muziek gaan luisteren, hoop diverse muzieksoorten waar ik verder net zoveel voldoening uit haal als uit sommige metal.
Waar ik me verder aan stoorde was dat ik een soort collectorsmentaliteit begon te ontwikkelen en dat ik sommig spul uit de collectie wat ik eigenlijk niet zo gaaf vond toch niet wegdeed 'omdat het zeldzaam was' en het 'handig was om te bewaren voor eventuele trades'. Nu is dat wat minder, hoef niet meer alle gelimiteerde LP's te hebben, ik spendeer m'n geld liever aan andere zaken. Dat wil niet zeggen dat ik niks meer koop, integendeel, ben alleen wat selectiever geworden wat betreft hetgeen ik aanschaf.
Ik denk dat ik op een gegeven moment wel een selectie maak van spullen die echt de moeite waard zijn om te houden, en dat ik de rest, waaronder een aardig deel zeldzame elpeetjes, op eBay flikker als ik geld nodig heb. 't Zal er uiteindelijk toch wel van komen, want ik kan me niet voorstellen dat ik over 50 jaar de kleinkinderen over de vloer heb, dat we dan de zolder uitspitten omdat dat nou eenmaal zo gaat bij opa's en oma's, dat we dan op 'opa's vinyl' stuiten en dat ik de kleinkinderen op schoot neem om eens even te vertellen over hoe zeldzaam en gezocht de Mütiilation / Deathspell Omega 10" toendertijd wel niet was, hehe.