|
Auteur: |
|
|
PERSBERICHT EERSTE EQUILIBRIO PRE MIX UITGEGEVEN 16 mei 2008 In de zomer van 2008 ontmoeten de progressieve metalband Xystus, het oudste symfonieorkest van Nederland en vijf toonaangevende solisten uit de rock- en musicalwereld elkaar op een van de grootste podia van Nederland: De nieuwe rock opera Equilibrio beleeft op 4 juli haar Nederlandse première. Een team van meer dan honderd man heeft de afgelopen twee jaar gewerkt om Equilibrio van de grond af op te bouwen en elk aspect speciaal voor deze productie te ontwerpen. Waar veel andere rock opera's ophielden en nooit live zijn uitgevoerd, zet Equilibrio nu wel de volgende stap: naast de cd-productie zal in juli 2008 een eenmalige reeks theatershows gegeven worden in Nederland. Aan de cd productie wordt momenteel de laatste hand gelegd, in dit kader zijn er vandaag een aantal pre-mixen uitgegeven, te vinden op de website van Equilibrio, www.equilibrio-opera.nl . De muziek van Ivo van Dijk en Joris van de Kerkhof (Xystus) met arrangementen van Jeppe Moulijn (Holland Symfonia) geeft alle partijen een gelijk aandeel in de muziek, waardoor Equilibrio zich op een natuurlijke manier positioneert op het grensvlak tussen rock en musical, een unicum in de moderne musicalwereld. De spectaculaire line up van Equilibrio bestaande uit het oudste symfonieorkest van Nederland, het USConcert, de metalband Xystus en met glansrollen voor Simone Simons (Epica), George Oosthoek (Orphanage) en Bas Dolmans (Xystus) op 400m2 stage is Equilibrio een buitenkans voor elke metalliefhebber. Het orkest staat onder leiding van Bas Pollard (Nederlandse Opera) en de artistieke leiding is in handen van Ivo van Leeuwen (Phantom of the Opera, Lion King). De integrale productie van Equilibrio is in handen van Confusio Musica, een team van enthousiaste jonge producenten dat zich bezig houdt met progressieve theaterproducties. Het verhaal van Equilibrio vertelt over de eenzame reiziger Diegu die terecht komt in een wereld verscheurd tussen twee tegenpolen. De op macht beluste heerser Primos en de onbaatzuchtige Aveline voeren een oorlog ten koste van de balans en het lot van Diegu blijkt met hen verstrengeld te zijn. Gedurende de anderhalf uur durende opera moet Diegu op zoek naar een manier om de balans te herstellen, een reis langer dan een mensenleven waarin blijkt dat niet alles is wat het lijkt en balans niet vanzelf ontstaat. Equilibrio speelt van 3 t/m 6 juli 2008 in Vredenburg Leidsche Rijn. Kaarten zijn verkrijgbaar via Ticketservice, Vredenburg en alle bekende voorverkoopadressen. [Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 17-05-2008 13:50] |
|
Die stem op die site! DAAAAAAAAAAAAAMN, wat erg! [edit] DAAAAAAAAMN, totaal niet mijn ding als ik het nummer hoor, maar mensen die Ariooooooon leuk vinden trekken dit wel denk ik zo. En de gitaren staan wel erg zacht in de mix... [Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 16-05-2008 13:06] www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
Die stem is zeker fout, niet zo fout als die gast van Rhapsody/After Forever maar toch. De keuze voor het nederlands lijkt me logisch, vredenburg moet vol. Het lijkt me ook niet mijn ding zo op het eerste gehoor, maar respect voor het feit dat men zoiets heeft kunnen opzetten. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet om de trailer, maar om de audio samples in de sectie media. Zoals aangegeven is het een pre-mix. De cd (via large te koop) is verkrijgbaar vanaf 18 juni dus er is nog een tijdje om de mix goed te krijgen! |
|
quote: dan nog nederlanders zijn behoorlijk 'als het uit nederland komt zal t wel kut zijn' elke slogan enzo is tegenwoordig doorspekt met engels als t al niet helemaal engels is... een engelse stem zou de boel in mijn ogen aanlokkelijker maken quote: ik heb m tijdens die stem uitgezet, ik had er al geen vertrouwen meer in In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Volgens mij kan die mannelijke zanger (met zo'n techniek!) best wel zichzelf forceren wat meer rock te klinken. Als ie dat doet, mag ie zo bij mij in de band zingen! When your people matter, menstrual health matters |
|
niks voor mij zo'n opera |
|
Zouden ze met Beherit, Von en Blasphemy moeten doen. |
|
quote: misschien nog even iets meer verduidelijken: de trailer is in het Nederlands. De opera zelf in het Engels (dus ook de songs). |
|
people problemen mee dat ik dit in een "equilibrio" topic verander?? Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Nee. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
quote: Mooi....spammen doen ze maar in hun bandtopicz0rrrrrrr Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Ik ben er eerlijk gezegd niet zo heel erg kapot van. Misschien omdat ik de stem van Bas toch teveel aan Xystus link |
|
Zijn er uberhaupt mensen van hier gaan kijken bij de uitvoeringen? Heeft er iemand de cd en zo ja wat vindt men ervan? Gaan er mensen naar de DVD presentatie op 11 januari in de W2 en Verkadefabriek? DVD trailer ziet er overigens cool uit. Zodoende dat ik ook wel benieuwd ben hoe het in het echt geweest is.. [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 21-11-2008 18:43] |
|
quote:Goed, nadat ik gisteren het eindresultaat in een bioscoopzaal heb mogen aanschouwen en de cd nu door mijn speakers schalt, wil bij deze toch even van de gelegenheid gebruik maken om mijn eerste indruk te herzien: WAT EEN KLASSEPROJECT! . Enorm mooi en muzikaal zit het uitstekend in elkaar. Ik link Bas zijn stem nog steeds aan Xystus maar de variatie met de andere solisten (John Vooijs ) is heel erg mooi. Ja die DVD (als 3-disc versie met 2 live cd's erbij) gaat hoog eindigen in mijn jaarlijst voor 2009 |
|
Er rommelt weer iets... |
Index / Heavy Metal |