IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Speed vs. Thrash metal Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-03-2002 16:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 2 maart 2002 15:04 schreef attila_de_hun het volgende:
het verschil in beide temrn slaat vooral op he tijdperk. toen de eerste platen uitkwamen die voornamelijk op hoge snelheid werden gespeeld(metallica, slayer, antrax, destruction, exciter) werd alles nog speed metal genoemd. toen het genre zich uitbreidde en de muziek nog agressiever werd (dark angel, possessed etc)werd opeens de term trashmetal gebruikt. hoogstens zou het verschil tussen speed en trashmetal een verschil in extra agressiviteit aan kunnen duiden. bands als blind guardian, heloween, raphsody hebben naar mijn meing niks met beide genre's te maken (alhoewel raphsody overduidelijk regeert!)


Dat is wat ik dus ook bedoel.

1. Of het een media term is zoals Dwaallicht denkt??? Thrash is duidelijk agressiever dan speedmetal.
2. Blind Guardian is idd powermetal (nu zeker), maar in mijn post op dit topic staat NIETS over powermetal. (Dwaallicht hoe kom je er toch op?)



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 02-03-2002 17:14 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

ik wil niet zeggen dat ik niks van het genre afweet é Dwaallicht, maar ik wil gewoon zeggen dat ik (als ik met een vriend praat over metal) het gewoon heb over metal, en niet over de "kotjes" in de metalwereld.Voor mij doet het er niet toe in welk "kot" een bepaalde groep zich bevind, het gaat mij er enkel om dat ik de muziek lekker vind er niet van uitgaande of het nu trash, speed of weet ik veel wat is.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 03-03-2002 7:17 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ach je zult het er heus wel over hebben wat het voor stijl metal is, maar iets uitmaken doet het idd niet.
Als ik echt moest kiezen tussen speed en thrash dan zou ik direct voor de laatste term kiezen(agressiever en dus hedentendage ook meer metal); al zou het alleen maar om die term speed metal gaan; dat is ten opzichte van de muziek die vandaag de dag gespeeld word ook best wel vaag. Die lui spelen met gemak even sloom als een doomband.(ach, wie weet bedoelen ze wel de drug speed?)
Maaruh, Sepultura was dus speed metal? Volgens mij heb jij de jaren '80 dus niet actief meegemaakt, Dwaallicht?

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 03-03-2002 7:22]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-03-2002 9:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

trouwens, nu we het toch over name hebben, wisten jullie dat hardrock muziek vroeger in Nederland "beton" werd genoemd?????

echt waar!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-03-2002 21:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2002 16:51 schreef Mutilator het volgende:
Dat is wat ik dus ook bedoel.

1. Of het een media term is zoals Dwaallicht denkt??? Thrash is duidelijk agressiever dan speedmetal.

Ja, dat bedoel ik dus: volgens jouw definitie wel ja.

quote:
2. Blind Guardian is idd powermetal (nu zeker), maar in mijn post op dit topic staat NIETS over powermetal. (Dwaallicht hoe kom je er toch op?)

Dat ging ik net aan jou vragen... ('versnelde heavy metal'? heu... dat zou ik dus gewoon 'heavy metal' noemen, en dan lekker snel. Hoe kom je d'r bij om er dan 'speed metal' van te maken?)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-03-2002 20:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 maart 2002 21:35 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, dat bedoel ik dus: volgens jouw definitie wel ja.


..lees eens wat meer posts in deze thread?
De vele bands die jij speed metal noemt vinden de meesten toch duidelijk ook thrash.
Zo persoonlijk is die definitie niet.

quote:

Dat ging ik net aan jou vragen...

'Net' betekent bij jou dus enkele posts later….

quote:

('versnelde heavy metal'? heu... dat zou ik dus gewoon 'heavy metal' noemen, en dan lekker snel. Hoe kom je d'r bij om er dan 'speed metal' van te maken?)


En 'trage/logge heavy metal' kan je doom metal noemen. Zo moeilijk is die gedachtengang toch niet?
Kennelijk zie jij het als totaal afzonderlijke stijlen? Vertel!

En die hardcore invloeden: hoe kwam je daar dan op? Dat is echt totaal iets anders!

Niet om te bitsen ofzo, maar ik ben dus stomverbaasd over jouw definitie: elke keer dat je het over thrash had bedoelde je dus onder andere hardcore invloeden.

En wat 'is jou verteld' dan? Ben wel benieuwd naar jouw bron!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 04-03-2002 23:57 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Speedmetal is klinkt snel en thrashmetal klinkt als een vuilnisbak. Denk dat dat toch wel genoeg zegt?



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 04-03-2002 23:58 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

lol


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 04-03-2002 23:59 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 4 maart 2002 23:57 schreef Vargen666 het volgende:
Speedmetal is klinkt snel en thrashmetal klinkt als een vuilnisbak. Denk dat dat toch wel genoeg zegt?

gelukkig hebben we altijd vargen nog om het duidelijk uit te leggen


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-03-2002 0:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
En 'trage/logge heavy metal' kan je doom metal noemen. Zo moeilijk is die gedachtengang toch niet?

Ja, en zo kunnen we voor elke snelheid van heavy metal een nieuwe term uitvinden. Laten we gemiddeld snelle heavy metal dan speed/doom metal noemen! Yeah!
quote:
Niet om te bitsen ofzo

Aha.
quote:
En wat 'is jou verteld' dan? Ben wel benieuwd naar jouw bron!

Dit is de meest uitgebreide: http://www.anus.com/hsc/hcl/mfaq.html


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-03-2002 0:48 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 maart 2002 0:35 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, en zo kunnen we voor elke snelheid van heavy metal een nieuwe term uitvinden. Laten we gemiddeld snelle heavy metal dan speed/doom metal noemen! Yeah!


Nieuwe wijn in oude zakken...



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-03-2002 0:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2002 0:48 schreef Mutilator het volgende:
Nieuwe wijn in oude zakken...




Tja, jij begon met je 'versnelde heavy metal'


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-03-2002 0:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 maart 2002 0:50 schreef Dwaallicht het volgende:
Tja, jij begon met je 'versnelde heavy metal'


Treiterbui heh? Two can play that game...

Nee, JIJ begon met je hardcore.

(ff voor als je het niet door had: versnelde metal bedoelde ik als beschrijving en niet als genre)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 05-03-2002 17:22]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-03-2002 10:42 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2002 2:05 schreef Dwaallicht het volgende:
OK, ik heb dus met Rajackar een discussie over wat nu 'speed metal' is en wat nu 'thrash metal' is.

Mijn opvatting:
'speed metal' is de muziek die in de jaren '80 gemaakt werd door Sepultura, Sadus, (in mindere mate) Slayer, Abattoir, Artillery, Kreator, Destruction (al waren die meer richting death metal), Metallica

'thrash metal' is dan meer de crossover van speed metal en hardcore, dus dan krijgen we: D.R.I., C.O.C., Hirax, en misschien zelfs Carnivore (long shot)... het idee is duidelijk



Nou hier ben ik het dus helemaal niet mee eens, Ten eerste Slayer is zo'n beetje het trashmetal voorbeeld dat je kan vinden. Dus daar zit je al vaud imo, zelfde voor kreator.
Terwijl speed metal meer metallica is.
Precies uitleggen is idd lastig, maar zo zie ik het.


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-02-2004 21:31 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik heb ooit een discussie gevoerd met een Duitser over het verschil tussen speed en thrash. Onder andere omdat hij iets van 28 of 29 is, heb ik het idee dat hij wel weet waar hij het over heeft. Maar hij beweerde dat het verschil tussen speed en thrash is dat bij speed metal de gitaren het snelst zijn en bij thrash de drums. Wel of niet mee eens en waarom?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-02-2004 21:41 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

speed metal is strak,
thrash metal is smerig.

speed is ouwe metallica, megadeth, cyclone.

thrash is ouwe slayer, dark angel, kreator.

en ik ben nog ouder als die vent waar je het over had, die ouwe duitser, dus ik zal het wel beter weten.

maar serieus, zoveel mensen, zoveel meningen.


Oud Vuil.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2004 21:44 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik kreeg laatst op mijn flikker van Enforcer toen ik zei dat ik veel ouwe Thrash inderdaad zeer sloppy en juist niet strak vind.


Wim for Pres

Enforcer


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-02-2004 21:48 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 februari 2004 21:44 schreef Chelman het volgende:
Ik kreeg laatst op mijn flikker van Enforcer toen ik zei dat ik veel ouwe Thrash inderdaad zeer sloppy en juist niet strak vind.




dat is toch ook gewoon zo! wil niet zegger, dat het slechter is. maar rauwer, agressiever.

wat ik al zeg, ieder zijn eigen mening.


Oud Vuil.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 20-02-2004 21:51 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm als ik aan speedmetal denk, is het heavy metal op grote snelheid gespeeld met veel melodie en hoogzingende zangers. Het is allemaal netjes en verzorgd. Namen als Annihilator, oude Anthrax (Joey Belladonna-tijdperk), Flotsam en jetsam.

Thrashmetal is rauwer en ongepolijster. Het gaat veel meer om de energie en agressie in een nummer te zetten, dan om een technisch perfect uitgevoerde gitaarsolo neer te zetten. Namen hierbij..Slayer, oude metallica, oude megadeth

Maar goed er zijn genoeg bands die in het grijze schemergebied zitten of veel meer richting death gaan. Wat ik tegenwoordig aan thrash doet denken zijn bands als the Haunted, oude machine head, The Crown..maar goed zoals ik al eerder aangaf, zijn het vaak nuance verschillen


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Orion
Usericon van Orion
Posted 21-02-2004 8:36 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

persoonlijk bestempel ik het allemaal als thrash metal.
hoevaak werd MetallicA in het begin niet thrash metal genoemd??(terwijl het eigenlijk speed metal is)
alleen toen bands als : Dark Angel / Kreator /slayer bekend werden en duidelijk "agressiever" klonken werd het bestempeld als speed metal.


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 21-02-2004 11:11 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Exciter is de definitie van speedmetal!

Verdere goede bands in dat genre: Warrant, Eerste Living Death, Oude Blind Guardian, Oude Running Wild etc.


Ik, Wil Schuurman


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 21-02-2004 16:02 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik heb ook het idee dat thrash metal qua riffs wat smeriger is (solo's die niet perfect "kloppen", voor een n00b gewoon zelfs vals klinken), en over het algemeen een stuk feller! Slayer, Dark Angel en Kreator zijn de meest heerschende duidelijke voorbeelden.

Thrash metal zou ik misschien best onvoorwaardelijk goed kunnen vinden (en NEE, die nieuwe Zweedse meuk noem ik dan even geen thrash ), speed metal echt niet. Dat kan ik af en toe best veel te clean vinden, neigt dan te zeer naar heavy metal (totaal niet mijn genre).


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-02-2004 20:32 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Speed metal is melodiezer en meer op klassieke metal geent....e.g. Agent Steel, Helstar, Exciter, oude Helloween, Metal Church, Vicious RUmors..

Thrash is rauwer met meer hardcore invloeden en zeker minder melodieus....Slayer, Sodom, Kreator, Vio-Lence, Exodus etc etc

IMO natuurlijk!



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-02-2004 1:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wat zijn dan die typische hardcore invloeden in de muziek van die bands?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-02-2004 1:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 maart 2002 9:18 schreef attila_de_hun het volgende:
trouwens, nu we het toch over name hebben, wisten jullie dat hardrock muziek vroeger in Nederland "beton" werd genoemd?????

echt waar!




be'ton (het ) 1 bouwmateriaal bestaande uit een mengsel van zand, grind en steenslag, met cement, kalk en/of asfalt als bindmiddel;
gewapend beton beton dat versterkt is met stalen wapening;
2 hardrock
Encarta® - Naslagbibliotheek - Winkler Prins. © 1993-2002 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen