|
Auteur: |
|
|
Woensdag 15 oktober 2008 Donderdag 16 oktober 2008 Porcupine Tree http://residentsofablankplanet.com/ @ 013, Tilburg Dommelsch Zaal AANVANG 20.30 Zaal open 19.30 entree 32,50 euro + 3,45 euro servicekosten Vvk start op 14 juni De Britse progrockband Porcupine Tree is in loop der jaren uitgegroeid tot publiekstrekker én megaseller. Het recente album 'Fear of a Black Planet' stond wereldwijd in de top 20 en naast de excellente nummers lukt het Steven Wilson en zijn maten om altijd een sublieme show neer te zetten. Vorig jaar verkocht de band de HMH uit en ook de eerdere shows in 013 waren uitverkocht. Nu krijg je de kans om op 15 én 16 oktober mee te maken. Misschien zie je jezelf wel terug in een koopdvd van Porcupine Tree, want beide concerten worden gefilmd. De voorverkoop start 14 juni. Fanclubleden kunnen al vanaf woensdag 11 juni kaarten kopen. |
|
Yeah! Hier ben ik zeker bij! Misschien zelfs beide dagen als mijn budget het toelaat! |
|
%#$%#$#@##@!! eerste dag kan ik niet 2e ga ik zeker bij zijn the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone. |
|
Uitverkocht! Erg jammer, ik heb voor beide dagen kaarten, maar helaas mijn vrienden niet, dus ik kan twee dagen in m'n eentje naar Tilburg tuffen |
|
Zijn er nu maar zo weinig mensen die hier naartoe gaan? Het vorige concert topic van PT stond vol met lof dus ik had hier ook toch wat meer reacties verwacht! |
|
Ik had ook wel 1 van de twee dagen mee willen pikken, maar ik had niet verwacht dat 't zo snel uitverkocht zou zijn. Jammer, maar helaas... |
|
Ik ben de woensdag aanwezig, zeer veel zin in! come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke |
|
quote:Same here |
|
Weet iemand of beide avonden dezelfde set gespeeld wordt? In dat geval denk ik dat ik een kaartje weg doe, weet nog niet welke avond, ik kom er nu achter dat ze alletwee wel slecht uit komen |
|
kan 't originele bericht even niet vinden op hun site, maar dit (van een fansite) stond er: PT will play 2 shows at 013, Tilburg, the Netherlands, on 15th and 16th October. The short run of European shows (sorry no US shows this time) during October is in order to shoot a DVD based on the Fear of a Blank Planet album cycle, and the main body of the filming will take place at Tilburg, where the band will play as much different material as possible during the course of the 2 nights. So please come along and help us to make the atmosphere very special and get yourself in the film! dus tja, denk(hoop) de foabp nummers op beide avonden en de rest per avond uniek, mits er wat mis gaat tijdens de eerste avond... hoop zelf op radioactive toy, russia on ice, voyage 34, dark matter zoiets. verwacht iig. geen nummers die al op de vorige dvd stonden. the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone. |
|
Vanavond alweer, erg zin in! www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: +1 come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke |
|
Ben aan het denken of ik met de trein of de auto zal gaan. Het begint om half 9 en de laatste trein gaat om half 12. Dat moet te doen zijn denk ik, aangezien er geen voorprogramma is en PT echt geen drie uur zal spelen denk ik. Alleen dan maar hopen dat er niks mis gaat. |
|
Oja, ik heb een kaartje voor de donderdag over, een e-ticket. Mail me als je interesse hebt. |
|
Zo, dat was weer vet. Heel 'Fear of a Blank Planet' integraal langs horen komen, dikke prima (die hoor ik ook met afstand het graagst van ze). Afgezien van wat geluidsproblemen gedurende de eerste paar minuten was het verder volgens mij prima in orde. Maar dat viel me eigenlijk pas op bij 'Way Out of Here', als die gitaren invallen -- BAFFFF oh ja zo was dat ja, kippevel, heerlijk. Tjonge wat een band en vooral die drummer. Voor diegenen die morgen gaan, veel plezier, you're in for a treat. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik heb weinig aan dhr M. toe te voegen. Magistraal optreden, akelig perfect soms! Enige minpuntje was de noodgedwongen pauze waarna de 'magie' even weg was. Maar verder: kippenvel! Het is dat ik vanavond al bezet ben, anders zou ik met alle macht proberen nog een kaartje te scoren. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Idem. Wat godsgruwelijk mooi was het gisteren. Vanaf My Ashes een brok in mijn keel gehad die eigenlijk niet meer weg is gegaan de rest van het optreden. come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke |
|
Ik vond het al met al toch beduidend minder dan de vorige keer dat ik ze heb gezien (juni 2007 in Antwerpen). Ten eerste was het erg spijtig dat mijn trein vertraging had waardoor ik te laat was om een mooi plekje te bemachtigen. Als ik net effe stond te genieten kwam er weer een idioot langs die tijdens de vette stukken net bier moest gaan halen, en ik stond redelijk dicht bij de bar. Tijdens de pauze had ik een veel betere plek, op de eerste tree van de trap, redelijk in het midden, maar ook daar vond ik het geluid nog steeds minder. Ook erg dat er een aantal camera geile mensen waren die met alles en nog wat de aandacht probeerden te krijgen. Ook het feit dat er geen voorprogramma was zorgde ervoor dat ik tijdens de eerste paar nummers er nog in moest komen. De setlist was redelijk ok. Vooral vet dat ze Normal speelden! De volgende keer ga ik weer gewoon lekker in Belgie zonder DVD opnames, waar ze nog niet zo bekend zijn en waar het dus ook niet zo pokke druk is. |
|
Goddomme wat was het gaaf vanavond! |
|
quote: heel erg dikke +1 !! wat speelden ze Way Out of Here ongelooflijk goed zeg, kippenvel! heel gaaf dat ze Normal & Drown With Me speelden... en Sever en Stars Die en en en.... alleen de NS heeft geen vrienden gemaakt nee, fokkin 2u en een kwartier om in den haag te komen maar goed, was 't wel waard. nou maar wachten op die dvd! the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone. |
|
quote:Dat gaat volgens mij een hele vette dvd worden |
Index / Concerten |