IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Libertarisme Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 13:26 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2002 13:24 schreef daVid het volgende:
Nu krijg je toch dat geld van de overheid? Waarom had je je daarvoor niet kunnen verzekeren?
Goh, kun je je misschien ook voorstellen dat er mensen zijn die zonder uberhaupt arbeidsverleden te kunnen maken arbeidsongeschikt zijn?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 13:27 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:24 schreef daVid het volgende:
Nu krijg je toch dat geld van de overheid? Waarom had je je daarvoor niet kunnen verzekeren? Als de overheid het kan, dan kan een bedrijf het zeker. En nog goedkoper en beter ook.


Beste knul...verzekeren?Ik ben ouderwets!Mijn man werkte ging ervandoor en ik bleef achter met kind.Welke verzekering?Zelf ben ik ziek kan/mag niet werken.Dus KRIJG ik geld van de overheid.Nogmaals..moet ik gaan bedelen? Mijn kind laten bedelen?






Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:27 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:18 schreef Azagthoth het volgende:
Dat is wel erg naief. Als dit soort problemen zo makkelijk opgelost kunnen worden, dan zo dat ook zo gedaan worden.


Kun je uitleggen waarom het niet zo werken? IPV gewoon vast stellen dat het niet kan?



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-07-2002 13:28 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 29 juli 2002 13:02 schreef daVid het volgende:
Hoe kan vrijheid nou eindigen in fascisme?
Daar wil ik dan nog bij kwijt dat Amerika helemaal geen vrij land is.

Natuurlijk is de VS geen vrij land. Dat probeer ik net duidelijk te maken. De VS is begonnen met libertarisme - vrijheid boven alles - en nu is het zover dat er burgerinformanten aangesteld worden (puur fascisme).

Dat gebeurt omdat libertarisme dom is. Individuele vrijheid houdt meestal in dat je daarmee de vrijheid van een ander begrenst.

In een libertair land, moeten mensen voor het minste terugvallen op het gerecht, bij gebrek aan wetten (vb. in auto ongevallen: mensen hoeven niet verzekerd te zijn, dus als je schadevergoeding wilt, dan vecht je dat maar uit in de rechtzaal).

Het is een systeem waar de sterksten winnen, en in een kapitalistisch systeem winnen dan de rijksten.

De maatschappij is iets te complex om zomaar alles te baseren op individuele vrijheid. Libertarisme is even oubollig als communisme.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 13:28 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 13:25 schreef helmet het volgende:
*proest* Denk eens na voor je blind ergens in gelooft... ook die bedrijven met een kartelpositie hebben lagere kosten door minder 'rompslomp'. Het komt dus alleen neer op de directe produktiekosten en naamsbekendheid en daar heeft het kartel ALTIJD voordeel bij vanwege schaalvoordelen. De enige manier om zonder overheidsinterventie een kartel omver te werpen is via anarchistische principes en wat daar de problemen mee zijn moge duidelijk zijn.

40% meer loon? Ja heel leuk, maar die belastingcenten zijn ook nog eens ergens goed voor. En ja, ik mag dan niet altijd eens zijn met het uitgavepatroon van de overheid, over het algemeen komt dat geld wel op een goeie plaats terecht. Zo'n smerig liberalistisch stelsel werkt op het gebied van milieu de hele aarde binnen no-time naar de klote, de rijken zullen alleen maar rijker worden (survival of the fittest) en alles wat nu voor je gedaan wordt zul je zelf moeten doen omdat geen hond het meer voor je doet.




hmmz ja maar dat laatste dat gaat nu ook een beetje heersen ben ik bang...met deze rechtse regering....de rijken worden rijker de armen worden armer...



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-07-2002 13:29 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 29 juli 2002 13:27 schreef daVid het volgende:
Kun je uitleggen waarom het niet zo werken? IPV gewoon vast stellen dat het niet kan?




Heej, dat mes snijdt aan 2 kanten. Leg mij maar eens uit waarom het wel zou werken, want mij heb je nog niet overtuigd.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-07-2002 13:30 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:20 schreef daVid het volgende:
Altijd jammer dat mensen niet op de theorie ingaan, en daar gegrond kritiek op uiten. Maar dat ze aankomen met ingewikkelde woorden als cirkelredeneringen of makkelijkere woorden: fabeltjeskrant.

daVid


en dit noemen we dus 'n drogreden, je doet onze argumenten af als ongegrond zonder zelf 'n argument aan te voeren je wekt slechts de schijn.

Maar ok daar gaat ie:

Al men minder rompslomp zou hebben en minder belasting en wat al niet meer, zal ik daar als gewone "working man" niks van merken, ja ik zal netto meer overhouden ALS mijn baas idd besluit dat overgebleven geld van de loonbelasting op mijn rekening te storten, maar dat is niet waarschijnlijk, het is waarschijnlijker dat hij dat geld in z'n eigen zak steekt of in z'n bedrijf, wat ik zelf overigens ook zou doen. Zelf al kwam het op mijn bankrekening dan helpt het niks want alle sociale voorzieningen die nu met die belasting betaalt worden zal ik dan zelf moeten gaan betalen (doe je nu in principe dus ook), waardoor ik uiteindelijk geen cent extra over hou.

En als het niet wordt gestort maar naar de baas verdwijnt moet ik die ex-belasting kosten nog steeds zelf maken en ben ik als arbeider al m'n finacieele bescherming kwijt die ik nu heb met dank aan ons sociale stelsel.

En voordat greycloak het zegt: Zo sprak Dargull ras-SP-er.

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 29-07-2002 13:32]


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:31 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:27 schreef Vampie het volgende: Beste knul...verzekeren?Ik ben ouderwets!Mijn man werkte ging ervandoor en ik bleef achter met kind.Welke verzekering?Zelf ben ik ziek kan/mag niet werken.Dus KRIJG ik geld van de overheid.Nogmaals..moet ik gaan bedelen? Mijn kind laten bedelen?




Er zijn zat bedrijven die jou hadden willen verzekeren. De kans dat dit zou gebeuren is immers klein.
Begrijp mij goed. Ik ben niet voor de afschaffing van de taken van de overheid, maar voor privatisering.
Je moet je overigens ook niet voorstellen dat zulks een maatschappij vanaf morgen ingaat en dat jij opeens zonder geld zit. Nee, dat wil ik dus ook niet.





helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 13:31 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2002 13:28 schreef Kramy het volgende:
hmmz ja maar dat laatste dat gaat nu ook een beetje heersen ben ik bang...met deze rechtse regering....de rijken worden rijker de armen worden armer...
Helemaal waar.. maar ja, mijn stem hadden ze dan ook al niet En tja, ik ben er ook van overtuigd dat de huidige regering een puinzooi gaat maken van de dingen die Paars wel bereikt heeft... eerst zien hoe lang ze het volhouden.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 13:34 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 13:31 schreef helmet het volgende:
Helemaal waar.. maar ja, mijn stem hadden ze dan ook al niet En tja, ik ben er ook van overtuigd dat de huidige regering een puinzooi gaat maken van de dingen die Paars wel bereikt heeft... eerst zien hoe lang ze het volhouden.


paars was ook niet geweldig....ze blijven veel te lang doorgaan met dat poldermodel...



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 13:35 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 13:31 schreef daVid het volgende:
Er zijn zat bedrijven die jou hadden willen verzekeren. De kans dat dit zou gebeuren is immers klein.
Begrijp mij goed. Ik ben niet voor de afschaffing van de taken van de overheid, maar voor privatisering.
Je moet je overigens ook niet voorstellen dat zulks een maatschappij vanaf morgen ingaat en dat jij opeens zonder geld zit. Nee, dat wil ik dus ook niet.






dus je moet je voor iedere soort uitkering gaan verzekeren? nog meer verzekeringen...nog meer premies....



daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:35 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:29 schreef Azagthoth het volgende:
Heej, dat mes snijdt aan 2 kanten. Leg mij maar eens uit waarom het wel zou werken, want mij heb je nog niet overtuigd.


Dat is niet waar. Ik leg een systeem uit. Jij zegt: nietus!

Mag ik eerst weten waar je het niet mee eens bent? En wat je argumenten daar bij zijn?

daVid


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 13:37 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2002 13:31 schreef daVid het volgende:
Er zijn zat bedrijven die jou hadden willen verzekeren. De kans dat dit zou gebeuren is immers klein.
Nee hoor.. op het moment dat Vampie onder haar ouderlijke zorg/plicht (bestaat die nog wel in jouw constructie) uit kwam was zij al ziek. Dus op het moment dat ze (financieel) voor zichzelf moest gaan zorgen was er dus geen bedrijf meer dat haar zou willen verzekeren aangezien de kans 100% was dat ze ziek was. Hoe los je dat op dan?


I'm not being rude. You're just insignificant.


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:40 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:35 schreef Kramy het volgende:
dus je moet je voor iedere soort uitkering gaan verzekeren? nog meer verzekeringen...nog meer premies....


Klopt, veel minder belastingen, en een eerlijker en doorzichtiger systeem.


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:42 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Veel ouders verzekeren hun kind al. Dat had daar ook gekund.

daVid


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-07-2002 13:43 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:40 schreef daVid het volgende:
Klopt, veel minder belastingen, en een eerlijker en doorzichtiger systeem.



hoezo doorzichtiger? ik kan zo zien waarvoor mijn sociale voorzienings premie's gebruikt worden.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-07-2002 13:44 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Links of rechts, de wereld is al in de greep van economische belangen. Linkse of rechtse regeringen zwakken het alleen wat af of geven ze meer vrijheid.
Er is maar 1 manier en dat is de hele heersende klasse vermoorden, en de produktiemiddelen weer te gebruiken ten goede van het volk en de natuur.
Overproductie en andere kapitalistische verschijnselen in de eeuwige prijzenslag, is zeer verwongen en ziek. Om maar niet over de ontelbare kunstmatig gecreeerde behoeftes te beginnen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 13:45 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2002 13:42 schreef daVid het volgende:
Veel ouders verzekeren hun kind al. Dat had daar ook gekund.
En, stel nou dat (juist ja, praktijkvoorbeeld van erg dicht bij huis), pappa en mamma ongelooflijke klootzakken zijn die hun kind niets gunnen en onwaardig vinden, hetgeen ook de directe oorzaak van de arbeidsongeschiktheid is (m.a.w. dat soort gevallen kom je vaker tegen), en dat niet doen?


I'm not being rude. You're just insignificant.


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:45 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Wil ik u er toch ook nog even op attenderen dat ik zelf geen overtuigd libertariaan ben. Wel kan ik me er voor een groot deel in vinden.

Ik zie zelf namelijk ook nogal wat problemen.

daVid


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-07-2002 13:46 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:44 schreef Heiden het volgende:
Links of rechts, de wereld is al in de greep van economische belangen. Linkse of rechtse regeringen zwakken het alleen wat af of geven ze meer vrijheid.
Er is maar 1 manier en dat is de hele heersende klasse vermoorden, en de produktiemiddelen weer te gebruiken ten goede van het volk en de natuur.
Overproductie en andere kapitalistische verschijnselen in de eeuwige prijzenslag, is zeer verwongen en ziek. Om maar niet over de ontelbare kunstmatig gecreeerde behoeftes te beginnen.



Maar helaas het zij zo, en als jij morgen een groepering opricht die het daadwerkelijk wil veranderen ben ik je eerste lid, maar ik denk niet dat er nog 'n weg terug bestaat.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 13:47 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2002 13:45 schreef daVid het volgende:
Wil ik u er toch ook nog even op attenderen dat ik zelf geen overtuigd libertariaan ben. Wel kan ik me er voor een groot deel in vinden.Ik zie zelf namelijk ook nogal wat problemen.
Oh nee.. hiermee doe je de kous niet af! Je hebt gewoon de antwoorden niet maar wil toch het systeem invoeren.. zo werkt het dus niet he. We willen nu antwoorden op de problemen die je hier schetst anders kun je het vergeten ons (of in ieder geval mij) ooit te overtuigen.

Figuren als jij voeren deze wereld naar de rand van de afgrond!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-07-2002 13:48 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:46 schreef Dargull het volgende:
...maarik denk niet dat er nog 'n weg terug bestaat.


Ik weet het.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 13:48 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 13:40 schreef daVid het volgende:
Klopt, veel minder belastingen, en een eerlijker en doorzichtiger systeem.



ehmz allemaal leuk en aardig maar wat schiet je er in godsnaam mee op!? dat je dan je belasting centjes niet meer aan de overheid hoeft te geven, maar dat je dat geld aan bedrijven moet geven als verzerkeringspremies...wat is het verschil!? Waarschijnlijk wordt het alleen maar moeilijker, want dan moet je weer gaan uitzoeken welk verzekeringsbedrijf het beste en goedkoopste enzo is...

edit: waar dan nog eens bijkomt dat het dan ook niet verplicht is om je te laten verzekeren en dat de armere mensen weleens het risico nemen om zichzelf niet te verzekeren om wat meer geld over te houden...en tja die mensen kunnen ook arbeidsongeschikt worden....en zo krijg je nog steeds heel die arme mensen rijke mensen onzin

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 29-07-2002 13:52]



daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:51 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:45 schreef helmet het volgende:
En, stel nou dat (juist ja, praktijkvoorbeeld van erg dicht bij huis), pappa en mamma ongelooflijke klootzakken zijn die hun kind niets gunnen en onwaardig vinden, hetgeen ook de directe oorzaak van de arbeidsongeschiktheid is (m.a.w. dat soort gevallen kom je vaker tegen), en dat niet doen?


Dat is mogelijk, dat is erg vervelend. Ik heb er dan alle hoop op dat mensen zoals jij en ik geld hebben overgemaakt naar een hulp instantie die moeder vampie willen voorzien van een onderdak.

Dit is inderdaad niet fantastisch, maar let er op dat er in dit systeem ook al veel drop-outs zijn.

Er lijkt inderdaad weinig geld over te zijn voor 'goede doelen'. Ik hoop en verwacht dat er meer geld vrijkomt daarvoor, in een libertarische staat.

Maar mocht het zover komen, dan heb ik ook nog wel een kamer over


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 13:52 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Bah


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen