|
Auteur: |
|
|
vrijdag 25 juli 2008 Cynic + support De legendarische Amerikaanse metalband Cynic maakt zeer technische deathmetal met duidelijke jazz/fusion invloeden. De band werd in 1987 opgericht en koos aanvankelijk voor een traditioneel deathmetal-geluid maar al vlug sijpelden de jazz -en elektronische invloeden binnen. Na 4 demo's werd in 1993 "Focus" gereleased bij Roadrunner Records dat nog steeds geldt als een mijlpaal in het progressieve deathmetal-circuit. Cynic presenteerde niet alleen een uniek geluid maar ook de songteksten kregen veel aandacht en zitten boordevol elementen van de mystiek, oude filosofie en meditatie. Tijdens de werken aan een tweede album in 1994 splitte de band omwille van muzikale meningsverschillen maar kwam na 13 jaar weer boven water. De show op Graspop vorig jaar was nog maar hun tweede show van hun reünie, maar verdiende overal lovende kritieken in de bladen en e-magazines. De twee gitaristen lieten zich van hun beste kant zien in zowel de zware als de jazzy stukjes, de drummer toonde dat hij nog steeds één van de beste is in het deathmetal-milieu en bassist Jason Gobel bewees dat de virtuoos in hem nog steeds niet verdwenen is. Het jaar 2008 beloofd het jaar te worden dat er een nieuw album van de band verschijnt. De heren zitten momenteel in de studio; heel de metalwereld wacht in spanning naar het lekkers wat komen gaat... http://www.cynicalsphere.com http://www.myspace.com/cyniconline Voorverkoopprijs: €10,00 Entreeprijs: €12,00 Deuren open: 20.00u Aanvang: 21.00u |
|
gítarist jason gobel maar die doet niet meer mee [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 19-07-2008 17:48] |
|
die komt niet mee, bassist v Exivious gaat bassen |
|
wordt dus weer een soort Aeon Spoke met 2 gastmuzikanten 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
quote:Robin is een uitstekende bassist. Komt zeker goed |
|
quote:Zal vast wel. Toch had ik liever Tony Choy of Sean Malone gezien Of Rob van der Loo, zodat die ook weer eens liet zien waartoe hij echt in staat is... |
|
quote:Ik denk niet dat je verschil hoort. quote:Dat doet hij nu toch al bij Delain? |
|
quote: Dat is het "vast wel" deel Ach... soms gaat het ook een beetje om de naam en "echtheid". Choy, Kringel of Malone zaten ook ooit echt erbij. (Al was het alleen live wat betreft Kringel) Toegegeven, ik von de Possessed reunie ook gaaf. Maar meer oorspronkeleijke leden was (mits niveau wel wordt gehaald) veel gaver geweest. quote:Ow, dus hij krijgt tegenwoordig ruimte zijn ware kunnen te laten zien? Dan heb ik door niet te gaan kijken blijkbaar toch wat gemist op Graspop |
|
Detonation is support On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Das haben sie gut gehört Schutters!! |
|
Toch maar niet aanwezig. Avondje rust is momenteel zeer welkom |
|
Waarom werd Tymon nou eigenlijk als 'sister' beschouwd? Iig 'suikerbeestje' FTF! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-07-2008 16:08] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
geen idee. maar het was wel gaaf, zeker die nieuwe nr's. heb me heerlijk vermaakt daar Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER |
|
Yep die klinken ook fijn, maar ik vind t niet Cynic (mist intensiteit vh eerdere materiaal imo) Nog ff de setlist: Veil of maya ... Celestial voyage ... The eagle nature ... Sentiment -------------------- Evolutionary sleeper I'm but a wave to.. ... Uroboric forms -------------------- Integral birth ... Textures -------------------- Adam's murmur (incl chant ten favoure van shoarma) -------------------- How could I [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-07-2008 17:17] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
het concert in Weert was GAAF! Wat indrukken: Sprankelend en energiek. Tymon's spel kwam erg goed uit de verf. De bassist Robin Zielhorst was ook zwaar ok! Geluid was ook best goed, al hadden Tymon's growls wat harder gemogen. Ook Paul's vocoder vocals kwamen goed tot hun recht zonder glitches en zo. Jammer wel van de lage opkomst. Gaaf ook, die Eckhart Tolle samples tussendoor. De eerste filmpjes staan inmiddels online: http://youtube.com/watch?v=OgvGDM-FQ7A Met dank aan hobgoblin63 - er staan er in totaal 6 op de youtube profiel pagina. [Dit bericht is gewijzigd door lerxtdude op 27-07-2008 18:44] de antwoorden zijn altijd al aanwezig |
|
quote: Het is gewoon heel andere muziek en idd de intensiteit mist een beetje. Neemt niet weg dat ik het wel echt nice vind en ben zeer benieuwd naar meer matyeriaal. Idd die growls van tymon vielen erg weg, vond ik erg jammer, maar dat komt bij volgende concertjes vast wel goed. Detonation was wel lekker, toch,het beste van die band was het origin shirt van de gitarist. [Dit bericht is gewijzigd door Hagal op 27-07-2008 21:03] Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER |
|
quote: De drummer die een ander nummer inzette vond ik anders ook erg gaaf. |
|
quote: Cool! Weet je er meer van dus? quote: Top! Veel betere geluidskwaliteit dan mijn prutscamera (vandaag naar de winkel teruggebracht) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Die je zaterdag ook bij je had? Jammer! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Yepz hell-aas; ik zoek nu een camera met een microfoontje erop ipv erin, die vervolgens overstuurd raakt door bas geluid.. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Index / Concerten |