|
Auteur: |
|
|
Nooit problemen mee gehad. |
|
Ik heb als merchandiser voor Enslaved gewerkt tijdens enkele tours en we zijn ook in Zwitserland geweest. Je hoeft merchandise niet achter te laten bij de grens maar je moet wel bij de douane papieren invullen met wat je het land invoert en hoeveel dit is. Bij het verlaten van het land moet je ditzelfde weer doen; invullen wat en hoeveel je het land uitvoert. Het verschil wat je krijgt (dus als er in Zwitserland zelf merch is verkocht) daar moet belasting over betaald worden bij het verlaten van het land. Met een beetje pech kom je ook nog corrupte douaniers tegen en die willen dan ook nog shirts en CD's. Daar kun je dan het beste in mee gaan want anders kunnen ze je het nog erg moeilijk maken door je een hoger belastingbedrag te laten betalen. [Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 06-08-2008 9:03] Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Haha, ik zie het zo voor me. Achterbak van het busje open, beetje door de vinylbak graaien en de Mutiilation LP's eruit halen. "Doe ons deze maar, en ga nu maar gauw weg." |
|
Zorg dat je een strak toerschema maakt, want het is vaak gatenkaas daar. Bareuh... |
|
wel ervaring met die fantastische grenswachten daar. nederlands kenteken, dreadlocks en dus natuurlijk de hele auto volgepakt met xtc pillen, hash etc. en dan zielig met een zaklampje in de asbak schijnen. wat een kneuzen. vervolgens keurige gezinnen uit NL die zo door mogen rijden. kortom: zorg dat je een soort volgwagen heb waar een leuk gezin in zit, en pleur die vol met je merchandise... |
|
En niet te hard rijden daar. Strenger dan Koos Spee in leer. Een kleine snol zit zo vol. |
|
En geen navigatieapparatuur die je waarschuwt voor de flitspalen. |
|
via anwb.nl etc kun je trouwens ook veel info krijgen wat je allemaal vooral NIET mag. we hadden destijds ook 24/666 mc bakkies bij ons (we reden met 2 auto's) en om mobiele kosten te besparen + elkaar onderweg een beetje wakker te houden hadden we die ook mee. weet niet meer zeker of het daar niet mocht of Italiƫ. |
Index / Heavy Metal |