|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Weet er iemand hoe lang je in de trein moet zitten als je naar Finland gaat? en wat is de handigste (goedkoopste) overtocht (met de boot) |
|
[offtopic] Zeg Morgil.lees jij je meel wel 'ns? Je post wel dus ik neem aan dat je wel 'ns online bent......[/offtopic] Sorry mods maar via emeel krijg ik geen antwoord... Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
finland, tsja, ben meerdere malen in noorwegen geweest. 1X in zweden 2X in denemarken. maar dus nooit in finland, hoor je ook niet zoveel over. Oud Vuil. |
|
Dit wil ik toch wel es in t echt gaan zien... Ff n minder layout verneukende foto gepakt. [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 04-10-2002 23:48] |
|
quote: woooowww, echt mooi Oud Vuil. |
|
Vanuit Kiel kan je de boot nemen naar Riga of St.-Petersburg (is 'vlakbij' Helsinki). Dat lijkt me de kortste weg. Duur: 40 u. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
... ik neem aan dat ze inmiddels al is geweest? |
|
quote: Een chatvriendin van me gaat zo'n beetje elk jaar wel een keer naar Finland; gaat ze ook naar het Tuska festival (da's een metalfestival). Ik weet dat zij per trein reist... Ik zal het haar eens vragen. Overigens kun je zelf op internet ook heel veel informatie vinden; dus zoek maar eens goed; bijvoorbeeld: finland.pagina.nl en zweden.pagina.nl [Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 05-10-2002 14:12] If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Ok.. deze info kreeg ik van de chatvriendin: - in finland heb je de santaclaus express, die gaat naar lapland; vanaf stockholm gaattie naar kiruna/narvik, vanaf helsinki naar lapland - hoop treinen rijden vooral snachts (vooral in Zweden naar het schijnt) - de finse treinen slapen een stuk beter en zitten ook beter (schijnt). En verder moet je het zelf maar ff uitzoeken hoe dat zit; je kunt bij de NS vast ook wel info krijgen. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Heb je daar niet van die hutjes in de bossen staan waar je kan overnachten? Er staat me iets van bij dat die hutjes op aangegeven wandelroutes liggen en er geen deur in die hutjes zitten. Het is wel gratis. Maar ik zou wel een gids of iets dergelijks mee nemen want er zitten wilde dieren en je verdwaald er heel gemakkelijk. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: ach... gewoon een GPS dingest meenemen If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
.. GPS ding bedoel je, zo'n locatie systeem [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 06-10-2002 21:46] |
|
|
|
...? Global Positioning System ofzow. |
|
quote: Ja ziet er idd vet uit maar helaas zul jij het niet zien! Want jij gaat immers in den zomer en dan is het bij de poolcirkel altijd licht! Winter is coming |
|
Wie zegt dat ik in de zomer ga... |
|
hoe geraak je daar dan per trein |
|
Je pakt beter het vliegtuig, ik zal es kijken op Finnair. Ziet er dus niet zo goed uit... BRUSSELS - HELSINKI - BRUSSELS AY6782 BRU -> HEL Economy 07:10 11:05 AY811 HEL -> BRU Economy 07:35 09:15 TOTAL PRICE 648.51 EUR (26.160,83 BEF) [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 06-10-2002 22:25] |
|
nee tgoedkoopste dat ik ooit gevonden heb is 250 € nog altijd niet zo best voor een arm studentje hoor |
|
voor 90 euro kun je onbeperkt 8 dagen in de trein door heel europa. Rob en ik wilden dat dus doen maar dan moeten we er zeker van zijn dat we daadwerkelijk in 8 dagen heen en terug kunnen reizen..hoeft maar naar 1 locatie waarvanuit we te voet gaan. |
|
Waarom per sé helemaal naar Finland als je Zweden of Noorwegen in 24 uur kunt bereiken? Het kost je of heel veel tijd en/of een flinke hap geld extra. |
|
Dit trekt me wel aan "Finland heeft het hoogste zelfmoordratio van heel Europa. Wordt volgens deskundigen deels veroorzaakt door de lange periode dat het donker is hier. " [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 16-10-2002 0:46] |
|
Bespaar jezelf de moeite. Ga van het geld nog een keer naar de hoeren als je toch zelfmoord pleegt. |
|
Als je naar scandinavie gaat, is een auto onontbeerlijk. Ik ben eens naar noorwegen geweest en daar konden we alleen gebruik maken van de bus. Nou, da's dus echt 3X NIKS! Dus, als ik jullie was zou ik met de auto gaan. Het openbaar vervoer in scandinavie (Noorwegen en Zweden iig, dus Finland zal ook wel) is echt rudimentair in de meeste gebieden. Het is echt geen nederland waar je elke 10 minuten op de trein kan stappen, en dat deze je overal naartoe kan brengen! Overnachten in een bos lijkt mij wel tof, maar je moet wel bedenken dat er enge beesten zitten (wolven, beren). Niet dat die je direct komen bezoeken, maar ze zijn er wel. En zoals Elessar al zei; een camping is in scandinavie echt niet duur. Dit jaar heb ik met mijn vriendin op verschillende campings gestaan, en de prijs is vrij laag vooral als je kijkt wat voor een luxe je er voor krijgt (schone camping, schoon badhuis, etc.). Alleen STANDCAMPING zijn, zoals op de meeste plaatsen, niet om over naar huis te schrijven. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |