|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
En de reservering is binnen Nog meer mensen die naar Zoetermeer gaan trouwens? |
|
Heel misschien. We komen die nacht ervoor terug van vakantie. Als we een beetje fut hebben, willen we wel gaan. |
|
Bij de Metalquiz heb ik twee tickets voor de show in Utrecht gewonnen. 8 oktober 20:15 uur. Interesse? Mail me op robbie@aardschok.com De eerste twee mailers stuur ik gratis een kaartje op. Zodra ik ze kwijt ben, zal ik dit editten of het op een andere manier melden. |
|
O.k. kaartjes zijn weg. |
|
Zaterdag |
|
Morgen. Boeiender |
|
Buuuuuuurman! |
|
quote: Hehehe, morgen ook? Boeiender |
|
ja! godverrrrr kon ik eerst gewoon, zit ik nu op 2,5 uur reizen van tivoli! er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
quote:Nope. Zaterdag in Sweet Lake City Veel plezier |
|
Zo, dat was weer een tof concert gisteren. Het voorprogramma was een of ander klotebandje uit Frankrijk die probeerde muziek met spanningsbogen te spelen maar jammerlijk faalde. Die gasten mogen nog even een paar jaar naar een Mogwai, Mono of Isis luisteren voordat ze iets in een Tivoli te zoeken hebben. Anathema.... Blijft een wonderlijke liveband, zo mooi als sommige stukken zijn, zo rommelig en bijna amateuristisch zijn andere aspecten. Vooral Danny die denkt dat een gitarist het ritme moet bepalen en als een orkestleider op het podium staat wekt bij mij onnodige irritatie op. Zijn boze blikken naar vooral Jamie en de drummer zijn lachwekkend als je ziet hoe hij zelf staat te prutsen met zijn geluid en met effecten (weer) niet goed werken. Maar dat is 1 kant. De andere is dat Vincent weer de nodige Britse humor de zaal in slingert, en erg goed bij stem is (vooral in het begin). Verder staat Jamie gewoon erg lekker te bassen, jammer dat hij hetzelfde geluid gebruikt zowel als hij met een plectrum speelt als met de vingers, dit zorgt ervoor dat bij sommige nummers de bas rasperig en te hard klinkt. Verder een erg gave nummerkeuze en een mooi sfeertje weer. Boeiender |
|
|
|
Op "Angelica" en "Sleepless" na, die werden vervangen in de toegift door "Hindsight", speelden ze gisteren dezelde setlist. Zo rommelig als het woensdag was, zo strak was het gisteren. Echter, dit maakte wel dat er woensdag meer interactie met het publiek was dan gisteren. Ik stond me woensdag wel te bedenken dat ooit toen Anathema voor het eerst op DOA speelde, ze werden gekwalificeerd als een stel zoutzakken op een podium. Daar was toendertijd dan misschien sprake van, nu 12 jaar later loopt Vincent als een ADHD-er, rondjes te draaien op het podium en is zowat continue in beweging. Mooiste moment vond ik toch wel "One last Goodbye" dat nu gebracht wordt met Vincent op acoustische gitaar en met alleen ondersteuning van Danny op keyboards. Tivoli was volledig stil (ik heb tenminste niemand gehoord) toen dit nummer werd gebracht........Prachtig!!! |
|
Goddomme wat een show! 2 uur Anathema en een setlist om je vingers bij af te likken: 4 nummers van Eternity en dan ook nog eens Sleepless en A Dying Wish erbij . Iemand enig idee waarom Lee Douglas er niet bij was . Zonder haar klonk Temporary Peace behoorlijk kaal en werd A Natural Disaster buiten de set gelaten. Ook One Last Goodbye werd niet gedaan vandaan vandaag maar daar stond dan een Anyone Anywhere tegenover die ik ze volgens mij nog nooit eerder live gedaan hebben. Nog even zo doorgaan en ik heb mijn recensie al klaar |
|
Anyone, Anywhere Sleepless A Dying Wish tering ja, was vet gisteravond! lekker lang, gave setlist, hadden er goed zin. alleen jammer van lee idd, maar als ze daardoor anyone anywhere speelden vind ik 't wel best voor een keertje op naar 't nieuwe album... the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone. |
|
was lekker in Tivoli! ik vond persoon Demians redelijk goed, heb hun album ook al flink gedraaid van tevoren, dus dat scheelt. begin was sterk, middenstuk viel ik in slaap, en laatste nummers weer lekker. logisch dat ze nog weinig energie uitstralen, ze zijn maar met z'n drieen (jammer van die meedraaiende tape, zie liever een toetsenist erbij) en ze hebben nog nauwelijks on-stage gestaan. Anathema zoals gewoonlijk heerlijk, elk concert van hun heeft weer een bepaalde "feel" en nu met de 1/2 litertjes Dommelsch ging het er bij mij weer prima in! ;-) erg gelachen bij "Closer" had Vincent nou door dat het effect niet aanstond? zo niet, weten we ook weer wat hij allemaal in die microfoon zit te bazelen lekkere set, goede locatie. weer een tof avondje! |
|
quote: Eens! en de Hertog op de tap maakte het helemaal af. [Dit bericht is gewijzigd door Ivo op 12-10-2008 16:24] |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Vorige pagina |