IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Therapeutische werking van METAL! Vorige pagina | Volgende pagina
Egregius
Usericon van Egregius
Posted 31-01-2003 1:17 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2003 7:02 schreef Dwaallicht het volgende:
Black metal is intellectueel vs. minimalisme is intellectueel simplisme?

Wat bedoel je nou?



Uhm dat is geen versus. Black metal maakt HEEL erg veel gebruik van minimalisme, en minimalisme is de intellectuele variant van simplisme. (als in: simplisme dan hou je zaken simpel, maar met minimalisme probeer je zo veel mogelijk met zo min mogelijk te bereiken, check bijvoorbeeld de gemiddelde ballad van Countess, simpel doch effectief.)Dus black metal is ook intellectueel (en wel om meer redenen ook).

quote:

IMO zijn dit een hoop nietszeggende woorden. Zeker zo op de vroege morgen .
Overigens geloof ik dat er iets goed mis is als je black metal therapeutisch benadert -- therapie is toch voor mensen die ziek zijn?


Ergens anders in m'n post zei ik nog zo dat je niet ziek hoeft te zijn om van therapeutische werking te kunnen genieten. Kippesoep heeft ook therapeutische werking bij verkoudheid. Betekent ook dat het verkoudheid helpt voorkomen, oftewel therapeutische werking terwijl je niet ziek bent.

Metal houdt mij gezond

Goedemorgen overigens.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 31-01-2003 1:18 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Euregio houdt ervan Ouwe topix omhoog te haleuh, right?


Dit slaat nergens op.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 31-01-2003 1:21 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Metaaal = Leven = Onvermijdelijke Therapeutische werking!


Dit slaat nergens op.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2003 1:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik vind black metal helemaal niet intellectueel.

Sterker nog, ik moet er niet aan denken. Ik wil SATAN, DEATH, BLOOD AND BLASPHEMY als ik naar black metal luister. Geen intellectualiteit alsjeblieft.

Niet dat ik nu in zo'n intellectuele bui ben, daarvoor moet ik te vroeg op . Maar goed, ik blijf erbij, intellectualiteit, da's voor prog, of zo.... black metal = geluidsterrorisme = niet intellectueel.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 31-01-2003 2:20 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

:|



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 31-01-2003 10:54 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

"Overigens geloof ik dat er iets goed mis is als je black metal therapeutisch benadert -- therapie is toch voor mensen die ziek zijn?"

Fout...

Als je muziek ziet als therapie betekent dit niet dat je gek bent, eerder dat je dieper nadenkt over dingen dan vele anderen, dat je misschien zelfs wel zinniger bent dan de mensen die het niet nodig hebben omdat ze denken dat de wereld happy en vredig en super is.

Ach, ik kan het ook niet goed uitleggen, lees catch 22 maar eens


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 31-01-2003 21:28 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 1:46 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vind black metal helemaal niet intellectueel.

Sterker nog, ik moet er niet aan denken. Ik wil SATAN, DEATH, BLOOD AND BLASPHEMY als ik naar black metal luister. Geen intellectualiteit alsjeblieft.

Niet dat ik nu in zo'n intellectuele bui ben, daarvoor moet ik te vroeg op . Maar goed, ik blijf erbij, intellectualiteit, da's voor prog, of zo.... black metal = geluidsterrorisme = niet intellectueel.


Niet intellectueel? Iedereen die ik ken of van gehoord heeft die Nietzsche leest, luistert metal, en grotendeels blackmetal.

Wedden dat jij een opleiding hoger dan havo hebt gedaan?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2003 23:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wat heeft catch-22 ermee te maken?

En Egregius, ja, ik heb een opleiding hoger dan HAVO... zie niet in wat dat met de muziek waar ik naar luister te maken heeft. Dat black metal niet intellectueel is, betekent niet dat er domme mensen naar luisteren oid. Maar voor mij is black metal de muziek van het Beest. Beesten zijn niet intellectueel. Bloed is niet intellectueel. Blasfemie is niet intellectuel. Brandende kerken zijn niet intellectueel. Etc. etc. de hele 'subject matter' van black metal is over-the-top, bruut en gemeen, hoe kan je dat dan intellectueel noemen?


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 01-02-2003 18:44 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Nou ja het is wel grappig dat er bijna exclusief intelligente mensen naar een van de meest domme muzieksoorten luisteren dan

Maarre...afgezien van Venom dan, is er achter bijna heel het bm genre een filosofische inslag.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-02-2003 20:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik zei niet dat het DOM was....


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 01-02-2003 22:06 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

"Wat heeft catch-22 ermee te maken?"

Ik weet niet hoe jij het interpreteerde, maar ik schijn me een passage te kunnen herinneren waarin mensen die de oorlog niet erg vonden en de realiteit aan konden misschien de mensen waren die werkelijk naar huis gestuurd moesten worden, omdat ze gek waren... in relatie met de muziek als therapie ziende, iemand zei dat als je normaal bent je muziek/metal niet als therapie ziet...

Ach ja, misschien leg ik de verkeerde link


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-02-2003 22:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik geloof dat de analogie vrij snel ophoudt, ja .

Of ik normaal ben, dat oordeel laat ik aan anderen over. Maar metal is toch echt geen uitlaatklep dan wel therapie voor me; wel iets inspirerends (da's heel wat anders).


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 01-02-2003 22:18 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2003 22:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik geloof dat de analogie vrij snel ophoudt, ja .

Of ik normaal ben, dat oordeel laat ik aan anderen over. Maar metal is toch echt geen uitlaatklep dan wel therapie voor me; wel iets inspirerends (da's heel wat anders).


Dus jij met een opleiding die hoger is dan Havo laat je inspireren door Black Metal?

Hoe doe je dat?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 01-02-2003 22:18 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

kan het niet allebei zijn ?

Opleiding heeft niets te maken met wat je wel of niet ziet in black metal...

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 01-02-2003 22:19]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-02-2003 22:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Phriar, het kan best allebei zijn, da's helemaal jouw feestje (en jouw probleem ).
quote:
Op 1 februari 2003 22:18 schreef No Nonsense het volgende:
Dus jij met een opleiding die hoger is dan Havo laat je inspireren door Black Metal?

Hoe doe je dat?

Je strekt je rechterarm in een hoek van 45 graden omhoog, en maakt een vuist. Je steekt je wijsvinger en pink uit.

Je krijst je stembanden aan gort met de volgende zinsnede: 'FUCKING JESUS FUCKING CHRIIIIIIIIIIIST!!!!!!!!!' terwijl je Darkthrone keihard draait.

Vervolgens schrijf je je emoties en onzekerheden op.



No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 01-02-2003 22:25 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2003 22:23 schreef Dwaallicht het volgende:
Phriar, het kan best allebei zijn, da's helemaal jouw feestje (en jouw probleem ).

Je strekt je rechterarm in een hoek van 45 graden omhoog, en maakt een vuist. Je steekt je wijsvinger en pink uit.

Je krijst je stembanden aan gort met de volgende zinsnede: 'FUCKING JESUS FUCKING CHRIIIIIIIIIIIST!!!!!!!!!' terwijl je Darkthrone keihard draait.

Vervolgens schrijf je je emoties en onzekerheden op.




Zit je nou te ouwehoeren of is dit serieus?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 01-02-2003 22:26 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Sanitys Dawn werkt therapreutisch.


viesmannetje
Fart of death
Usericon van viesmannetje
Posted 01-02-2003 22:29 by viesmannetje Wijzig reactieProfiel van viesmannetjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2003 22:26 schreef McDoom het volgende:
Sanitys Dawn werkt therapreutisch.


Sanity's Dawn werkt darm-ontstoppend...



Mijn computer heeft meer virussen dan een heroine hoer


viesmannetje
Fart of death
Usericon van viesmannetje
Posted 01-02-2003 22:32 by viesmannetje Wijzig reactieProfiel van viesmannetjeQuote dit bericht

Verdomme, als ik een goeie death metal plaat opzet (Incantation, Immolation, Monstrosity, Deicide enz.) voel ik me altijd een stuk beter te pas (Twents voor je goed voelen), af en toe heb ik zo'n metal-shot nodig, dus het werkt voor mij zeker therapeutisch.


Mijn computer heeft meer virussen dan een heroine hoer


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 02-02-2003 5:16 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2003 22:32 schreef viesmannetje het volgende:
Verdomme, als ik een goeie death metal plaat opzet (Incantation, Immolation, Monstrosity, Deicide enz.) voel ik me altijd een stuk beter te pas (Twents voor je goed voelen), af en toe heb ik zo'n metal-shot nodig, dus het werkt voor mij zeker therapeutisch.

Te pas zeggen ze in heel Gelderland.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 03-02-2003 13:52 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Black Metal is wel degelijk therapeutisch

Fuuuuuuneeeeeeraaaaaaalll FOGGG!!!!

Of je het nu meent of niet dwaallicht



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 03-04-2003 12:01 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

De laatste tijd gaat dit weer helemaal op voor mij: stress vloeit weg als er metal uit de boxen scheurt, of dat nu Burzum, Amon Amarth, of een vleugje powermetal is, gewoon mn hele collectie aan het afgaan, veel te lang geleden...


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 03-04-2003 16:22 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Exodus heeft een agressietherapeutische werking...

Ik begin me steeds meer te schamen dat ik ze bij 013 gemist heb


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-04-2003 16:40 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

niks zo therapeutisch helend als Manowar. Daar wordt ik altijd opgewekt van.


Metal
Usericon van Metal
Posted 03-04-2003 16:40 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Hèhè wist niet dat ik therapeutische werking had...

Mja sommige nrs (zie ook 'kippevelmomenten') bezorgen me toch een euforisch/kalm/agressief/slaapverwekkend/...gevoel alhoewel ze allemaal metal zijn.

Pantera -> Agressie
Gamma Ray -> kalmte (ik wordt daar idd rustig van)
Manowar -> euforisch
Black-metal -> als ik daaar begin naar te luisteren moet ik dringen in mijn bed kruipen.





After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen