IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Eurorock - het verslag
Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 05-08-2002 9:06 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Vrijdag en zaterdag naar Eurorock geweest. De opkomst was ten minste zielig te noemen. Bands als Ancient Rites moesten spelen voor vijf man en ne paardenkop, een totaal statisch publiek, zelfs bij behemoth en dragonlord was er geen beweging in te krijgen. Die twee groepen waren trouwens suuuuuuuuuuuuuuper, vooral Dragonlord. Oceans of Sadness en manic Movement zetten ook een superset neer, spijtig genoeg voor erg weinig volk.
Ik kan geen gothic muziek meer horen. Al dat electro- en ronduit trance en technogedoe komt m'n oren uit.. Maar goe da't gratis was.. Vooral Corvus Corax.. De eerste vijf nummers was het best leuk. Na anderhalf uur wenste ik dat ik een bazooka bijhad om die idioten met doedelzak het podium af te blazen.. Aaaaaaaaaaaargh...
Het was binnen wat enorm raar was, totaal geen festivalsfeer. Buiten stonden een paar kraampjes, maar nu niet om over naar huis te schrijven.
Bovendien stonden de twee podia knal naast elkaar, wat ook een raar effect gaf..
G. tegengekomen, maar 'k was net te laat om van een massage te genieten. Beli ook gezien..
Siebenburgen is niet gekomen vanwege een ongeluk onderweg. Er werd gezegd dat de drummer in dat ongeluk gestorven is, maar ik weet niet in hoeverre dat waar is. Gevolg: Amnic Movement heeft twee keer gespeeld. Hoe graag ik die mannen ook bezig zie, beetje belachelijke actie van de organisatie..
Niet voor herhaling vatbaar dus... Voor mij althans.. Wel veel leuke mensjes leren kennen, waaronder twee prettig gestoorde Israëlieten..

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 05-08-2002 9:15]

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

G.
Usericon van G.
Posted 05-08-2002 14:21 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

Heee Sharteel,Leuk je even gezien te hebben.

Ik deel je mening helemaal, absoluut niet voor herhaling vatbaar!
hele feest begon er al mee dat ik bijna 4 uur buiten heb moeten wachten op de pols bandjes. Zonder die bandjes wilde niemand me ergens doorlaten en niemand wist waar de persoon die daar over ging was gebleven Ik zal verder niet in details treden maar de hele organisatie was verschrikkelijk. Aangezien de belasting dienst rond liep veranderde de financiele afspraak ook per minuut. Aangezien het festival zelf ook niet echt boeiend was en het publiek verschrikkelijk, was dat rede genoeg om zaterdag mijn spullen te pakken en terug te gaan naar Amsterdam.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 15:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Sjees, dat klinkt als een behoorlijke flop. Jammer zeg!

Volgend jaar gaan jullie dus allemaal ook naar Wacken?

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 05-08-2002 15:06 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Jahaaaaaaaaaaaaa.. Ikke naar Wacken volgend jaar..

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 05-08-2002 15:08 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

het zal jullie leren niet op woa te zijn

[Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 05-08-2002 15:08]

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

G.
Usericon van G.
Posted 05-08-2002 15:26 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

Volgend jaar zeker naar Wacken!!

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-08-2002 15:30 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik ben blij dat ik niet kon gaan,....
hoewel er dan toch wat meer support was geweest voor Ancient Rites ...schandalig gewoon...K hoop dat dat van die drummer van Siebenbürgen maar een roddel is ....maar ja...that's life.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-08-2002 15:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

jezus en wij dan zeuren op de wc voorzieningen op wacken. dat is echt te kut gewoon

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-08-2002 16:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmm... jammer voor de eurorockgangers..

volgend jaar ook wacken dus/?

Dat van dat 'weinig publiek' bij ancien rites en behemoth enzo..

Dit is net zo idioot als bij Lowlands, daar staan ook elk jaar nog steeds 2 of 3 metalbands, te spelen voor een handje publiek.. ik ben er eenmaal geweest, sta je bij immortal met enkele tientallen mensen ..

Ik denk dat de hint aan de organisatie dan ook wel duidelijk is: Haal die laatste paar metalbands gewoon ook uit de programmering en beperk je tot waar 95% van de mensen kennelijk voor komt: Gothic/elektro/etc. (voor eurorock)

Immers zitten de echte metalheads toch op wacken dat weekend...

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-08-2002 17:26 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Net ook terug, jamaaaaai, was dat een zwaar weekend , het was wel leuk, toffe bands gezien.

De vrijdag vond ik Corvus Corax geweg subliem, wat een prachtband om live te zien, o.a. het orrigineel van Totus Floreo van In Extremo, wat een groep. Lacuna Coil was ook wel best te pruimen, lekker uit de bol geweest

Ook nog een hele groep Nerderlanders tegen het lijf gelopen en die stopten maar nie met trakteren, ze vroegen zelfs niet of je iets moest hebben, een pint kreeg je zowiezo.

de zaterdag:
eerst bekomen van de avond ervoor, me vooral nog goed geamuzeerd, Manic Movement, die ik moest missen de dag ervoor, bekeken, was wel strak, en leuk, Dragonlord was suuuuuuuupeeeeer, heerlijk uit de bol gegaan , wat een band. The Gathering was veel te rustig. Nocturnal Rites wel staan bekijken, was ook wel goed. Dan nog met de gasten van Beseech in de zuip gezeten, heb zelfs een bandlid naar de frituur mogen begeleiden. van de gothic electro bands heb ik weinig gezien. The Covenant was wel goed, kende ik een nummer van, werd plotseling heel leuk. 's Avonds me terug geamuzeerd, het werd een koipie van de nacht ervoor

De zondag:
Eerst terug bekomen, eerste band gezien was The Neon Judgement, prachtig, super, gigantisch mooi optreden, heb mij dan zwaar geamuzeerd. Dan Inkubus Sukkubus en die waren mooi, heb echt met volle teugen genoten van dat optreden, vooral op het laatste nummer, Paint it black, R-S cover. Dan effe terug op de camping voor een uurtje, dan wat rondgelopen, weeral bekenden tegen het lijf gelopen, dan naar Suicide Commando gaan kijken, viel wel mee. Dan Anne Clarck gezien en die was prachtig, zalig, heb ook veel genoten van haar. Dan kwam Noisex, het woord zegt het zelf, noise, lawaai, dan maar naar buiten geweest. Dan Front 242 gezien, waren flashy gekleed, waren net gasten die aan de stad werken, en dan de mega domper, Front gedaan, lichten aan, geen muziek meer, maar wel nog veel bier .

Het kon leuker, het moest in open air zijn en er mocht meer newwave zijn, ipv al die electro die bijna naar techno neigt. Heb me wel vermaakt, veel gelachen, veel bekende gezichten gezien, in de krant stond zelfs te lezen: Eurorock, een festival voor rare vogels

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

G.
Usericon van G.
Posted 05-08-2002 17:42 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

ha Beli ik heb je nog gezien zo te zien vond je Corvus Corax wel te gek he

Beli Mawr
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-08-2002 17:48 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 5 augustus 2002 17:42 schreef G. het volgende:
ha Beli ik heb je nog gezien zo te zien vond je Corvus Corax wel te gek he

Corvus Corax was subliem, hoe zij doedelzak spelen , dat was heeeeeeeeeel leuk om mee te maken.

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Beli Mawr
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-08-2002 18:00 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

één ding is wel zeker, volgend jaar ga ik er terug staan, newwave en gothic hoor ik ook graag, dus ja

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-08-2002 19:47 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 16:56 schreef Valorian666 het volgende:
Hmm... jammer voor de eurorockgangers..

volgend jaar ook wacken dus/?

Dat van dat 'weinig publiek' bij ancien rites en behemoth enzo..

Dit is net zo idioot als bij Lowlands, daar staan ook elk jaar nog steeds 2 of 3 metalbands, te spelen voor een handje publiek.. ik ben er eenmaal geweest, sta je bij immortal met enkele tientallen mensen ..

Ik denk dat de hint aan de organisatie dan ook wel duidelijk is: Haal die laatste paar metalbands gewoon ook uit de programmering en beperk je tot waar 95% van de mensen kennelijk voor komt: Gothic/elektro/etc. (voor eurorock)

Immers zitten de echte metalheads toch op wacken dat weekend...

K dacht dat ze vorig jaar de goede formule hadden ( heb ik moeten missen wg geldgebrek, k werkte toen nog nie ) :
op het eind een Metalday en niet gelijk met Wacken ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 05-08-2002 19:47]

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 05-08-2002 20:33 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

Ondanks 'n hoop groepen die 'k persoonlijk ronduit slecht vond, heb 'k me toch geamuzeerd...
organisatie vond 'k echt heel goed ! goeie ontvangst, goeie begeleiding, deden nie zo moeilijk toen de guestlist niet in orde bleek, eten was méér dan ok, stagemanager ok te noemen zodat de Oceans-banner toch nog gehangen kon worden, etc... Had eigenlijk zoveel slechter gekunnen, maar door de flexibiliteit van 't geheel toch ruim ontspannen geweest...
Wel idd héél spijtig van 't volk en 'k hoop vr de org. echt dat 't volgend jaar terug kan doorgaan met véél en véél meer volk, want dat verdienen de mensen van Eurorock echt wel...
Belachelijk vond 'k wel van John Foxx of hoe heet dieje gast van Ultravox...
Corvux Corax vond 'k wel ok voor efkes, maar dan echt wel saai... sorry...
Zaterdag vond 'k vooral Letzte Instanz best ok, wel slechte nummerkeuze...
Ze hebben nu 3 cd's en vooral de eerste 2 bevatten wel keigoeie nummers (zoals hun bisnr Medusa)... Héél goeie show... 'k heb ze enkele jaren geleden 's gezien in Duitsland op 'n fest en daar was ik zo enorm onder de indruk... hier deden ze't magertjes over maar dit had vooral te maken met persoonlijke muzikale smaak, want de uitstraling en gedrevenheid was ook hier aanwezig.. !
Nocturnal Rites viel me DIK tegen...
Dragonlord ok, maar 'k was nie in stemming..
'k Begon te beseffen da'k WARLORD gemist heb op Wacken...
En Sharteel, 'k had voor u da plastiek leren verpleegsterpakske willen kopen op één van die standjes buiten...

G.
Usericon van G.
Posted 05-08-2002 21:40 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

tja dan zal je wel iets met een band met een beetje naam te maken hebben gehad??? dan doen ze wel hun best. Ik haat die mentaliteit.

G.
Usericon van G.
Posted 05-08-2002 22:26 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

Ha Geert ik heb ff gekeken wie je bent ik heb je inderdaad daar zien rondlopen......klein, dun , glimlach, verlegen, brilletje, krullen, dat was jij he

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-08-2002 23:02 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmm... als ik de posts zo lees lijkt het erop dat alles INDOOR was?? (de bands) .. ? Ik dacht dat Eurorock ook open air was.. of is dit het eerste indoor jaar? En was het wel gewoon met camping enzo??

Indoor .. dat haalt wel veel van de festivalcharme af natuurlijk

zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 06-08-2002 0:07 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 22:26 schreef G. het volgende:
Ha Geert ik heb ff gekeken wie je bent ik heb je inderdaad daar zien rondlopen......klein, dun , glimlach, verlegen, brilletje, krullen, dat was jij he

was ik dus, kan nie missen...

Beli Mawr
Usericon van Beli Mawr
Posted 06-08-2002 0:12 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 5 augustus 2002 23:02 schreef Valorian666 het volgende:
Hmm... als ik de posts zo lees lijkt het erop dat alles INDOOR was?? (de bands) .. ? Ik dacht dat Eurorock ook open air was.. of is dit het eerste indoor jaar? En was het wel gewoon met camping enzo??

Indoor .. dat haalt wel veel van de festivalcharme af natuurlijk

de reden voor dat IN-DOOR gedoe, wat best wel slaagde soms, dicht bij de bar, after parties in die zaal, is te lezen hierop http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=3159

Redelijk
Usericon van Redelijk
Posted 06-08-2002 2:39 by Redelijk Wijzig reactieProfiel van RedelijkQuote dit bericht

Niks gemist dus...

Wel zonde. We (Sun Caged) hebben donderdag met Nocturnal Rites gespeeld in Den Helder en die jongens hadden erg veel zin in EuroRock.
Gelukkig was Wacken wel een succes voor ze.

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 06-08-2002 19:34 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

En de fuif,hoe was die?Jee wat heb ik zin om nog eens naar een wave-party te gaan-

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com