|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
effe de band weer onder de aandacht brengen |
|
ik ga t luisteren !!! Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Rings a bell, veerryy far away. En ik snap nog steeds niet wat men in S.O.D. ziet. |
|
quote: hun eerste cd maakte een zeer groot deel van de metalheads bewust dat er ook goede hardcore bestond. alleen hebben zij uiteraard ook veel gejat. |
|
Wha!!! Vanavond bij toeval weer eens "Walls en "Cold War" gehoord. Erg goed! |
|
quote: ja die hoor ik ook.. |
|
Bel? Siege hadden we het toch over... Die lui hebben iig Napalm Death ook behoorlijk beïnvloed, en dus ook de grindcorescene. Wat dat betreft klopt het statement van attila helemaal! |
|
De eerste helft van het 'Scum' album lijkt veel op Siege en 'Scum' is het echte begin van de grindcore imo. Napalm Death Covert ook 'Walls' op 'The Peel Sessions', heersende cover is dat. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Dat is wel erg gaaf als napalm death die heeft gecoverd. siege is een superonderschatte band (maar eigenlijk ook wel eigen schuld met maar een cd met een paar nummers). en verder heeft siege met "conform"de beste moshriff aller tijden! en wat bertfte het begin van grindcore, ken jij cryptic slaughter heiden? die spelen naar mijn menig ook een beginnen de vorm van grindcore alleen net wat anders dan Siege |
|
Ja ik kan Cryptic Slaughter natuurlijk en Heresy en Intense Degree en Septic Death en noem de 'snelle' (punk)bands uit midden jaren tachtig maar op. Maar hun stijl was niet meer zo terug te horen vind ik. Napalm Death waren de grondleggers van wat we nu Grindcore noemen en zij waren vooral beinvloed door Siege en Master. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: jah, 't grote verschil is volgens mij, omdat napalm death op scum als eerste "punk" band een "metal"gitaar geluid hadden?!? Oud Vuil. |
|
quote: napalm death heeft gelukkig duidelijk laten wetend door wie ze zijn beïnvloed door nummers te coveren. ik vond die leaders, not followers cd erg goed. gaaf om hun versie van slaughter, pentagram etc nummers te horen. Trouwens, ik wist niet dat ze door master (of deathstrike?) waren beïnvloed maarik geloof je meteen want vele,vele bands zijn door master beïnvloed. een band die helaas in de vergetelhoek aan het raken is, ten onrechte want speckman heeft briljante nummers gecomponeerd (o.a. Funeral bitch, Terrorizer etc etc.) speckman woont trouwens in tsjechie tegenwoordig. |
|
quote: trouwens, ken je de nederlandse band larm? sie haddenook van die supersnelle nummers. ik heb wel eens een Lpee bij kameraad gehoord en ze hebben lang geleden wel eesn in Roosendaal opgetreden (was erg gaaf). ben al eeuwenop zoek naar een cd vanhun. ik begin zo onderhand te geloven dat die niet bestaat. |
|
quote: tja, en zit ook bij krabathor tegenwoordig . geef my maar hypnos, zit de ouwe zanger/bassist in. heb je die lp van defecation niet? op de binnenhoes zie je 2 fotos van mitch en mick op micks kamer, behangen met master/frost etc posters(heb dat nu in gedachten, lp ligt beneden, dus uit het hoofd) Oud Vuil. |
|
quote: Yep ik kan het, Napalm Death noemt hun ook als inspiratie op Scum trouwens. In de tijd dat ik ram veel Napalm Death Luisterde rond 1988/89, noemden we het ook nog Larm Psycho Core. De term Grindcore was toen nog niet uitgevonden. Er is ook een oud Napalm Death shirt waar 'Larm Psycho Core' acherop staat. [edit]Larm met umlaut op de 'a' Lawaai in het Duits duz[edit] [Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 07-07-2002 23:56] Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: krabhator??? ken ik niks van (ik heb de naam wel eens gehoord) ja, ik heb de cd (dus geen lp). Erg goed trouwens. toendertijd was er sprake van een tweede cd. die is ook opgenomen maar nooit uitgebracht . en de righteous pigs moeten ook weer bij elkaar komen! |
|
quote: grappig. ik hen mij SOD-lp er eens bijgepakt want er ging bij mij een lichtje brande. en inderdaad, larm staat ook hier op de danklijst (net als siege trouwens). dus een invloedrijke bands dus. |
|
quote: krabathor, gave band, we hebben veel met hun opgetreden, door de jaren heen. http://come.to/krabathor kun je evt. ff checken. en die 2de defecation plaat, idd, is die nergens per ongeluk ergens op het net beland?????? defecation was zooo goed, alleen dat intro al Oud Vuil. |
|
quote: bedankt voor de link, zal ik eens doen! en ik weet helaas niet of de tweede defecation cd "uitgelekt" is. Ik heb het in ieder geval nog nooit gevonden. maar zodra ik iets vind ben jij de eerste die er iets van hoort (en andersom hoplijk ook) |
|
Even over Larm, Coaltion Records heeft tijden geleden een discography CD uitgebracht van Larm waar alles netjes op staat. Ik heb deze een paar geleden aangeschaft aangezien je het originele vinyl toch bijna nergens meer tegenkomt. Nu alleen nog die disco CD's van Ripcord en Heresy vinden. http://www.coalition-records.com/ |
|
quote: Ik heb nog wel vinyl van Heresy te koop... Heresy - split lp (with Concrete Sox) lp 1987 Heresy - Face Up To It! lp 1988 [Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 10-08-2003 23:29] |
|
ik ken wel paar mensen die ze willen hebben |
|
quote: Hmmm, ik heb zeker interesse. Zal je later vandaag wel even mailen. |
|
Siege is ook nog onder de naam Drop Dead aktief (geweest?). Zij worden ook wel gezien als grondleggers van het genre dat men powerviolence noemt. |
|
quote: Volgens mij zijn Siege en Drop Dead twee totaal verschillende bands geweest. Bio Siege: http://homepages.nyu.edu/~cch223/usa/siege_main.html |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |