|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
geef mij maar tekengerij en een scanner |
|
heeft hier iemand solid works? zou dat dan op de server kunnen? |
|
[doppelpost] [Dit bericht is gewijzigd door Markam op 07-01-2003 16:14] |
|
quote: ADOBE QUARK XPRESS? Jongen, als je niet weet wat je zegt, hou dan je mond. Dit slaat nergens op. |
|
maargoed, zelf gebruik ik Photoshop 7, Illustrator 9 (binnekort maar es 10 halen.. downen) en Painter 7.. |
|
ik gebruik alleen Paint V1.2 uit Windows 3.1 Dit slaat nergens op. |
|
yeah, ik ook. daar krijg je de meest gave dingen mee man. |
|
quote: adobe quarck x-press gebruik ik ook ja, erg goed programma... |
|
quote: Adobe Illustrator. [Dit bericht is gewijzigd door No Nonsense op 16-01-2003 21:24] The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met Illustrator 10? Op mijn werk hebben we het probleem dat hij bestanden niet wil opslaan omdat het bestand nog in gebruik is (DUH). En daarna maakt hij een hele zooi temp. files aan op de harde schijf. De enige oplossing die ik heb kunnen aandragen is "opslaan als" onder een andere naam en dan het oude file weggooien en het nieuwe de naam van de oude geven (volgen jullie het nog?). Dit is natuurlijk bloedlink. Maar daar houdt het niet op, het zojuist naar de prullebak verplaatste file is op geen mogelijkheid te verwijderen uit de prullebak. Op het Adobe forum zie ik dat er meer mensen zijn met het probleem maar de Adobe mensen reppen er niet over. Iemand anders ook dit probleem of liever nog, een oplossing? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Oplossing: Zet de computer aan het grofvuil. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
bij mij nog steeds zware heersch: Landingsgestelletje in mechanical desktop 4.0 powerpack, volledig zelf ontworpen. De rasterimage, met de desktop browser erbij. De afbeelding gerenderd, je kunt dus met mechanical desktop ook mooie dingen doen [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 17-01-2003 1:34] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
ik gebruik ook psp7: het is inderdaad veeeeel makkelijker dan photoshop, en je kunt er heel mooie dingen mee maken (versch layers, vectorobjecten, ...). bijna net zo simpel als paint heb er nooit een handleiding voor gehad en kan er nu toch al aardig mee overweg, dus... ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
quote: Hij had het ook over ADOBE Dreamweaver? Das nog altijd van Macromedia! |
|
Anyway, wij krijgen hier lessen Indesign ipv Quark express... |
|
quote: ja daar gaan wij ook op overstappen op school. Ik vind het allebei niks, vooral omdat we moeten werken op macs denk ik. Vind ik zo klote! (vooral omdat ik het niet gewend ben) |
|
quote: Mac's went heel erg snel en is fijner om mee te werken dan met pc's (behalve die irritante ronde muis ..grrrrrr). En ik weet niet of Indesign Quark X-press gaat vervangen. De hele grafische industrie driiat bijna hoofdzakelijk op Quark .... |
|
Indesign heeft wel een paar leuke grapjes. Bijvoorbeeld het rechtstreeks opslaan als PDF, zonder eerst een plug-in te hoeven installeren. Maarreh, geef mij maar gewoon m'n Xpress...Indesign is in principe gewoon een uitbreiding van Illustrator. Het is wel een heel groot voordeel dat je in OSX gewoon met Indesign kunt werken, zonder de hele tijd terug te hoeven schakelen naar Classic voor Xpress...dit dan voor de Apple gebruikers... You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
In Design is toch niet een seriueze vervanger van Xpress. Daarvoor ben ik toch al wat onvolkomenheden tegen gekomen die eigenlijk niet zouden mogen. Niet dat het absoluut niet kan, maar kost meer tijd en dat vindt de baas niet leuk None of us are saints - Albert Fish |
|
Ik ben van plan mijn tijd te gebruiken voor het echt goed onder de knie krijgen van 2 programma's, namelijk Adobe Illustrator en Adobe Photoshop.. Vandaar dat ik graag cursus/leerboeken wil aanschaffen, maar er is nogal een overflow aan boeken.. heeft iemand toevallig al ervaring met het leren van deze programma's uit een boek, en zo ja, welk boek dan? Zelf twijfel ik nu tussen 2 series, namelijk de 'het complete handboek' serie (in het Engels bekend onder de titel 'Adobe Photoshop X.X Bible' en de 'Classroom in a book' serie.. Iemand suggesties? .. Door het enorme prijsverschil ben ik trouwens ook aan het twijfelen of ik de boeken niet beter in het Engels kan kopen.. |
|
NB: InDesign en Quark zijn beide vrij gemakkelijk te leren... maar het zou natuurlijk een stuk logischer zijn om op school Quark te leren ipv InDesign, aangezien veel meer bedrijven gebruik maken van dit systeem en je dus sneller aan de bak komt met een goede Quark beheersing op je CV.. ook tijdens stages zullen ze het waarderen als je al Quark beheerst.. |
|
quote: Je moet ze sowieso in het Engels kopen. De NL vertalingen zijn vaak lachwekkend slecht. (met name de SAMS boeken). Zelf zou ik de 'bible' kopen. Ik heb hem nog ergens liggen voor versie 4.0 en vond hem best goed. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Hmm.. wat is SAMS? ... Engels dus... kan zowiezo geen kwaad omdat ik makkelijker aan de Engelse versies van de nieuwste adobe progs kan komen dan aan de nederlandse (en Nederlandse versie boek met Engelse versie programma is helemaal irritant) .. Bij Amazon.com zijn ze nu in de aanbieding, PS 7 en Illustrator 10 Bible's , samen 59,95 Euro... zal zo'n 10 Euro verzendkosten bijkomen, maar dan zit ik nog steeds ver onder de 100 - 120 Euro die je er in NL voor betaald (zeker voor de NL versie) |
|
quote: SAMS publishing maken allerlei ICT gerelateerde boeken. Ik zou hem ook bij Amazon bestellen. Dat doe ik met al mijn IT boeken. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |