IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Video Codecs Volgende pagina
Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-08-2002 19:50 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Wie hiero is net als mij 'n groot fanaat van anime en marvel animated series en heeft zodoende wel is actief (encoden) met video codecs te maken?

Ik wil namenlijk graag weten waar julie de voorkeur aangeven en waarom dan? In mijn eeuwige zoektocht naar de beste grote (mb's) tot kwaliteit verhouding bij .avi bestanden.

Voor Marvel achtige Cartoons (bijv. Spiderman)

Gebruik ik zelf meestal: MPEG-4 V3 video codec met 1 key frame per 15 frames en een Data Rate meestal tussen de 225 en 300 kilobits p/s
Resultaat +/- 21 min video van 50-57 mb.

Voor Anime/DBZ actige Cartoons meestal het zelfde allen met max 225 kilobits p/s om dat je het geschok toch (meestal) niet merkt bij dit soort cartoons.

Voor normale video gebruik ik meestal de Intel I263 V2.55 codec met een data rate van tussen de 400 en 1000 (sterk afhankelijk van het soort film) kilobits p/s.

Ik gebruik eigenlijk bewust geen DivX omdat vindt dat daar 1. teveel systeem eisen aan hangen, 2. Intel I263 toch het zelfde resultaat behaald.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 06-08-2002 20:24 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

weet jij toevallig welke codecs ze gebruiken voor x-men evolution?
1ste seizoen ken ik gewoon kijken maar et 2de seizoen doet et geluid et 9 van de 10 keer niet
[offtopic]
je heb zeker niet ergens de anime serie orphen geript leggen?
[/offtopic]


My madness, my sadness


UberWiegel
Resistance is futile
Usericon van UberWiegel
Posted 06-08-2002 22:17 by UberWiegel Wijzig reactieProfiel van UberWiegelQuote dit bericht

Ik gebruik voor al mijn video encodeer werk de DivX codecs, tegenwoordig versie 5. Qua anime heb ik geen ervaring. Wat wel een aanrader is als je met DivX wil beginnen is om dit te doen met Flask MPEG, daar kun je heel gemakkelijk met de door jou uitgekozen bitrates een klein stukje van je film coderen, en dan bekijken of de kwaliteit je bevalt. Veel succes!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-08-2002 23:41 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Ben er niet nieuw mee hoor Maar ik gebruik bij voorkeur Virtual Dub 1.4 vanwege de grote functionliteit en daar bij soms Sub Station Alpha om subtitles e.d. te doen, ik vind het alleen zo jammer aan divx dat er van die brute systeem eisen aan hangen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 06-08-2002 23:42 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 23:41 schreef Dargull het volgende:
ik vind het alleen zo jammer aan divx dat er van die brute systeem eisen aan hangen.


Nooit geweten.
Nu weet ik wel waarom mijn pc telkens crasht tijdens La Blue Girl.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 06-08-2002 23:45 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Weet iemand of een pentium 2 350 Mhz snel genoeg is voor DVD af te spelen?


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-08-2002 23:49 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

ja DVD gaat prima!

Slechtheid wat is jou systeem?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 06-08-2002 23:49 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 23:49 schreef Dargull het volgende:
Slechtheid wat is jou systeem?



AMD Athlon 800.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-08-2002 23:54 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 23:49 schreef Slechtheid het volgende:
AMD Athlon 800.


oh dat mag voor DixX 5 geen probleem zijn hoor! dat eist 'n P2 450mhz met 64 mb ram maar ik vindt dat voor 'n codec veel.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 07-08-2002 0:05 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 23:54 schreef Dargull het volgende:
oh dat mag voor DixX 5 geen probleem zijn hoor! dat eist 'n P2 450mhz met 64 mb ram maar ik vindt dat voor 'n codec veel.


Ik heb maar fukking 32MBRAM!!


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 07-08-2002 8:01 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

dvd's afspelen gaat nog 0p een p1 200 nogwat (bij me vader geprobeerd


My madness, my sadness


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 17-05-2003 16:31 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ik heb een video bestand dat eindigt op

xvid.uti iemand enig idee waar het mee aftespelen?

normale xvid kan ik draaien.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 17-05-2003 16:38 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Probeer eerst gewoon te renamen zonder de UTI of als dat niet werkt:
http://www.google.com/search?q=%22.uti%22+file+extension&btnG=Google+Search&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 17-05-2003 16:47 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

thanks
zonder .uti werkt niet ik ben nu aan het lezen op google


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-05-2005 16:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wie kan mij een goed progje aanraden om ongecomprimeerde AVI bestanden naar een handiger (lees kleiner) formaat om te buigen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 06-05-2005 16:51 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

http://gordianknot.sourceforge.net/index.php


eventueel kan je het zelfs met windows movie maker dinges doen, gewoon zorgen dat je een goeie codec gebruikt ( divx , xvid )


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-03-2006 15:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

vraagje: Draait een VCD (Video CD) af in een DVD speler?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 22-03-2006 16:01 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

ja, bij mij wel tenminste..


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-03-2006 16:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

okidoki


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-03-2006 16:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 22 maart 2006 15:57 schreef spectre het volgende:
vraagje: Draait een VCD (Video CD) af in een DVD speler?


Vroeger moest ik mijn dvd speler ervoor upgraden; maar de firmware is meestal wel te vinden.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 22-03-2006 16:30 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Iedere speler tegenwoordig kan dat iig


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-06-2006 0:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

weet iemand hoe je flv's converteerd naar mpeg?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-06-2006 0:36]


signature


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-06-2006 0:37 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

geen idee, maar ik weet wel dat VLC alles afdraaid.

www.videolan.org


"This one is older than shit, heavier than time!"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-06-2006 0:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2006 0:37 schreef 0Tolerence het volgende:
geen idee, maar ik weet wel dat VLC alles afdraaid.

www.videolan.org


bedankt

nu kan ik Youtube files opslaan en bekijken vanaf harde schijf!


signature


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 16-06-2006 1:37 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

[TelSell stem]
HA! Dude ik heb het perfecte antwoord op je vraag!
http://javimoya.com/blog/youtube_en.php

Hoef je niets over te zetten want het wordt direct vanaf de YouTube/Google Video/MySpace/whatevah (tjek de drop-down menu bovenaan) website opgeslagen als .avi, .mpeg etc. [your choice]
Ik zelf heb de extension voor Firefox waarmee ik met met 3x klikken alles opsla vanaf diezelfde pagina.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 16-06-2006 1:38]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-06-2006 1:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

danku danku

had ik al geprobt , maar lukt me niet om dat filetjen te openen (videodownloader 1.0 fx of zo)


signature


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen