|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Symphonische black metal is voor mij altijd een moeilijk punt geweest. Met bands als Cradle of filth en Dimmu borgir heb ik nooit wat gekunt terwijl ik bands als Emperor, Limbonic art en Anorexia nervosa juist weer geweldig vond. Gelukkig is daar eindelijk weer eens een band in dit genre die mij weer weet te raken. Het, uit New York afkomstige, Abigail Williams speelde op hun debuut EP uit 2006 misschien nog deathcore/metalcore, maar op hun zojuist verschenen full-length, In the shadow of a thousand suns, spelen ze pure symphonische black metal. Dit album doet me nog het meest denken aan New Obscurantis order van Anorexia nervosa. Hektische, hysterische black waarbij elke seconde vakkundig dichtgemetselt met een muur van geluid. Je moet er van houden maar ik vind het persoonlijk geweldig. Let vooral eens op het super strakke drumwerk en het geweldige gitaarwerk. Luisteren die hap! http://www.myspace.com/abigailwilliams I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik vind het vooral erg gedateerd klinken. Alles klopt als een bus, maar het valt precies binnen het hokje. Dat is met goede catchy nummers niet erg, maar daar ontbreekt het helaas een beetje aan, als je het mij vraagt. Ik zet wel weer Dimmu op . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Gemixed door feestneus James Murphy "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Gave band! Die drummer is ook strak. Heeft ook live met Symphony X gespeeld et cetera. Ik ga maar eens langs de lokale platenboer om te kijken of ze 'm hebben! |
|
quote: Ik ben het opzich met je eens. Het ontbreekt hier nog aan sterke (niet zozeer catchy) nummers. Maar je moet er rekening mee houden dat dit een debuut album is. Van nog redelijk jongen lui ook. En als dit het begin is ben ik zeer benieuwd hoe deze gasten zich gaan ontwikkelen. Maar tot die tijd geniet ik lekker van debuut. En Dimmu? Dat nooit. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik vind het qua sfeer en creativiteit eigenlijk meer van Emperor weg hebben dan van Dimmu. Het mag dan zogenoemd "gedateerd" klinken, maar ik vind ook dat er de laatste jaren weinig zulke goeie platen in dit (sub)genre uitkomen! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
ja verklap het nog meer signature |
|
Schiet dan eens op met die review! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Absoluut The Departure is wel een lekker nummertje maar de hele cd is een beetje te veel van het goede. |
|
Mee eens, en vooral met het 'een beetje'. Zodra ik er een beetje voor in de stemming ben, maakt dat me al niet zoveel meer uit. Dan vermaak ik me evenwel met de minder sterke nummers als met The World Beyond, Floods en The Departure. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote: als die kut maar nat is joh Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
Ga toch op je linkerhand zitten. |
|
quote: is geamputeerd Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
Alleen jammer dat ze niet meer in de band zit. Ze is verkast naar Cradle of filth. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Al een tijd niet geluisterd. Misschien vanavond maar weer eens doen, vind het een leuk plaatje. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
Voor mij is het nog steeds een van de beste albums van 2008. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Inderdaad, overdonderende plaat Faustian Spirit of the Earth |
|
Gave band ja! Ik vind ze wel kix maar kan de cd maar een paar keer luisteren voordat ik hem beu ben. Als ik hem vervolgens een week of 2 later weer op zet vind ik hem weer goed. My friend, watch out for traitors... |
|
Ik heb een paar dagen geleden nieuw werk mogen horen. Heel veel Emperor invloeden wat ik toen hoorde. Not bad at all. Alleen jammer dat ze 18 bandleden hebben verwisseld in 2 jaar http://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal http://www.myspace.com/villavampiria http://www.myspace.com/doctorscalpeltheincisions http://entrapment2.bandcamp.com/ |
|
Zeker de bonus disk geluisterd? Klinkt erg vet, ik hoop dat het nieuwe album ook zo gaat klinken Playing the keyboards of hell Uahahaha |
|
yeah de nieuwe is fucking ruig imo. Heerlijk mid tempo dingetjes. In What hell sowiso dat sigma enigma riffje gehoord henke? haha "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Die solo in "i am (god)" is gewoon heerlijk Playing the keyboards of hell Uahahaha |
|
James Murphy! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Zijn al zijn solo's zo cool? xD Playing the keyboards of hell Uahahaha |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |