|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:LOL, heb je geen ritalin mogen lenen knul |
|
quote: is dat alles? Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: Maar waarom zou je in hemelsnaam jaloers zijn? Geef me daar eens een goede reden voor, voor wie maak je muziek, voor jezelf en de lol erin, of voor je ego? quote: Onzin in mijn ogen. Het gaat niet zozeer om de opnamekwaliteit ofzo of het mixen, dat kun je voor behoorlijk weinig al extreem goed laten doen (JB van het forum hier bv.) het gaat om de songwriting zeg je zelf, een goed nummer is een goed nummer, heeft weinig te maken met de middelen die andere bands hebben of die jij voorhanden hebt. |
|
quote: nou in zoverre "jaloers" mbt de middelen die sommige bezitten. en met een hemaworst kan je nou 1maal moeilijk een schroef in de muur draaien mbt songwriting ja zeg een "pull the plug" bijvoorbeeld, ik denk dat we er niet uitkomen. ach ja time will tell. iig success met 11th Hour. Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: Ik ga me verder niet met deze sneue discussie bemoeien, maar Sjakie heeft niets te maken met The 11th Hour, dat is nl. een project van mij. Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice! |
|
quote: Thanks, kan ik me zeker in vinden! Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice! |
|
Nog een weekje en dan het live debuut tijdens Dutch Doom Days, ben erg benieuwd. Wat ik op de myspace site hoorde klonk iig veelbelovend. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: context het was richting jou Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
Ik heb inderdaad weer iets te maken met Context ja, hehe |
|
quote: het is allemaal jouw schuld Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: Alleen dan wel met Pim van Officium Triste die de vocalen verzorgd. |
|
klinkt erg goed wat op myspace staat, de cd zal dan ook worden aangeschaft! |
|
quote: Dat wist ik, dacht dat dat algemeen bekend was Maar volgens Robert Haagsma (zie interview met Ed in de laatste Aardschok) zal The 11th Hour het podium dan delen met o.a. Isole, The Lamp Of Thoth, Griftegard en Worship. Volgens mij heeft Haagsma iets te lang naar de line-up van vorig jaar gestaard Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Klopt, Rogga kan helaas momenteel vanwege een chronische oorinfectie niet vliegen dus Pim zal de grunts voor z'n rekening nemen. We hebben al een paar keer met Pim gerepeteerd en hij zet een erg overtuigende Rogga neer... Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice! |
|
Heb de plaat even gedwonload om te luisteren, maar damn, wat een vette plaat! Weet ik meteen wat ik voor mn verjaardag moet vragen volgende maand. late edit: Komt deze ook op vinyl uit? [Dit bericht is gewijzigd door Sjaakie op 05-11-2009 14:48] |
|
quote: Thanks! De reviews zijn ook vrijwel unaniem positief, zelfs op Doom-metal.com zijn ze enthousiast... Vooralsnog geen vinyl plannen, Napalm wil de plaat wel uit licenseren maar vanwege de lengte zal het een dubbel LP moeten worden en dat schijnt nogal een dure grap te zijn. Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice! |
|
Ik vind vooral het concept van deze plaat verfrissend, althans voor mij, plus de enorme sfeer die de cd bevat. Gitaargerluid is ook erg lekker, wat heb je daarvoor gebruikt? |
|
quote: Allereerst een monster van een gitaar: de Schecter C-7 Blackjack ATX (7-snarig, z'n 6-snarige broertje heb ik voor de solo's gebruikt) met Seymour Duncan Blackout pick-ups. Het geluid op zich is gere-amped met Peavey's Revalver programma in combinatie met Recabinet speaker simulatie. Misschien niet zo romantisch als een scheurende cab met een microfoon ervoor, maar het klinkt moddervet. Alles aan beide kanten dubbel inspelen helpt ook wel... Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice! |
|
Waarom heb je live de 6-snarige dan gebruikt? En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Omdat de 7-snarige door de langere hals (26.5") een vrij hoge snaarspanning heeft is het spelen van solo's erop niet echt een lolletje... hij is een tikje zuiverder, maar de 6-snarige houdt zich ook wonderwel in B stemming en is verder vrijwel identiek. Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice! |
|
Ah, vandaar, het viel ons live nl al op. In B, hehe, how low van you go. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Och, hoe laag wil je het hebben: God Among Insects stonden in F# (!). Ok, met 8 snarige gitaren weliswaar, maar toch. Dat gaat richting mensonterend... Ik heb die 7-snarige laatst voor de grap even in A gezet, wat 'ie met gemak kan hebben. Maar B stemming blijft wel favoriet, sluit ook het beste aan op m'n stem vind ik. Hoewel de A stemming op de nieuwe Paradise Lost wel berestoer klinkt! Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice! |
|
Hahahaha, gaaf, heur. Ik kan me nog herinneren dat ik mid jaren 80 gewoon in E speelde. In de loop der jaren uiteindelijk gezakt naar C voor plaatopnames en Cis voor optredens. Maar ja, dat was geen doom, maar flink raggen. Dan moet je toch echt niet veel lager gaan. Vind ik dan. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Laaggestemde gitaren klinken over het algemeen erg vet, maar wat ik echt een kunst vind is bands die otzettend heavy kunnen klinken in E. Bijvoorbeeld Opeth. Om nog even te reageren op de band, wat ik op de myspace hoor is erg gaaf! Wat hierboven genoemd word kan ik me zeker in vinden (funeral-solitude aeturnus). "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |