|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
|
|
quote: zeker. Ik ben niet je 13 in een dozijn. Technisch gezien heb je een bepaald vooruitzich. maar dat is maar een gemiddelde. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Hehe juist! maakt dan toch geen kloot meer uit, gewoon de hele dag zitten spacen in je rolstoel daar |
|
quote: Dat valt denk ik wel te regelen |
|
quote: |
|
Wat doe je in je huidige appartement wat in een bejaardentehuis niet kan? Biljarten? Flirten met de schoonmaakster? F5-en? Diepvriespizza's kanen? Chilipepers kweken? Orange grippen? Websites bouwen? De meeste jonge mensen die ik ken leiden een leven dat net zo goed door een bejaarde geleefd kan worden. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: jawel, zorg er voor.... |
|
quote: damn... ik heb nu al een tena nodig ahh toeee kunnen we in het zelfde bejaardentehuis gaan wonen?? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Eens. |
|
quote: A nice way to go indeed! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Hahah grappige is dat ik in het bejaardentehuis heb gewerkt in de verzorging (vakantiebaantje) en er waren daar een paar bewoners met hard de muziek aan (anders horen ze het niet) en ik vond het vrij verrassend dat het Deep Purple was Was toch wel gaaf om ff te horen terwijl je je ronde over de afdeling doet Stay music |
|
quote: Ik kon het niet laten Atilla! Fijn even klaargepijpt worden door een geil tienersletje op je 78ste. Gewoon zorgen dat je niet kwijlt dus! |
|
ja, zo kun je het ook bekijken! |
|
quote: en tegenwoordig zegt men nog wel eens dat ansichtkaarten allemaal wel gedigitaliseerd kunnen worden... nou... een digitaal glas water is niet net zo leuk als dit. :D anyway tlijkt mij nog niet zo heel verschrikkelijk vervelend... Al erger ik me er nu al aan dat men in bejaardentehuizen vaak niet meer mag roken. Ik ben zelf een niet-roker maar tegen de tijd dat ik bejaard ben mag je zeker helemaal niks meer. |
|
ik werk in een verpleeghuis met dementerende oudjes, en die hebben het over het algemeen best gezellig volgens mij. Scheelt dat je elke dag dezelfe dvd aan kan zetten van mister bean en dat ze er elke keer weer om lachen maar ff zonder gein, het hangt er wel van af wie er dienst heeft. Als ik dienst heb en er is voetbal op, dan geef ik de mannen een biertje, zet de tv aan, wat te snacken erbij en je hebt geen kind aan ze. Het enige tragische is het stadium dat ze het nog beseffen, dat ze niet thuis meer wonen en dingen niet meer weten/kunnen. |
|
Ik heb het afgelopen jaar in een verzorgingstehuis gewerkt (niet in de verpleging), en heb daar met enige regelmaat bewoners voorbij zien komen. Sommige mensen zijn er zo erg aan toe dat het gewoon pijnlijk is om te zien; foto's bij de receptie van mensen die niet naar buiten mogen omdat ze anders niet meer terugkomen, mensen die dag in, dag uit op dezelfde bank naar buiten zitten te staren.. en je went niet aan de stretcher met daarop een laken die de hoek om komt zetten 's ochtends vroeg van tijd tot tijd. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Als ik er zo aan toe ben, dan druk met mij maar met rolstoel en al de gracht in, al betwijfel ik het of ik überhaupt oud word. Against God and Government |
|
Ik was laatst in een bejaardenhuis op de dementenafdeling op bezoek, en toen we weggingen, stond er op een afdeling een oude vrouw achter de glazen deur te wenken of de deur open kon. (deuren met cijfertoetsen) Die heb ik even voor haar opengedaan. Ik weet eigenlijk niet waar mijn gedachten waren...haha Er werd meteen geroepen 'nee! niet die deur opendoen!!!!!' Dus ik probeerde hem weer dicht te duwen, maar die vrouw had zich er al tussen gewurmd dus ik duwde haar terug. Stond ze daar met een wanhopig gezicht haar armen weer door de deuropening te proppen. Dat was best erg, zo iemand had ik nog nooit gezien, zo compleet in de war. Buiten dat lijkt het me best gezellig in een bejaardenhuis. [Dit bericht is gewijzigd door Sneeuwwitje op 13-12-2008 13:24] |
|
met geen stok krijgen ze mij in een bejaardentehuis Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: Ik herken dit zo enorm van de tijd dat mijn pa zat te dementeren in een tehuis. Er lopen daar veel ouderen die constant bezig zijn met hun eigen episode van 'Prison Break'. Die combinaties op deuren zijn in dat soort tehuizen vrij standaard omdat de bewoners anders door het hele tehuis gaan dwalen en niet meer weten wat hun eigen afdeling is. Als ze al niet op het idee komen de buitenlucht op te zoeken want dan loop je helemaal het risico ze een dag te kunnen gaan zoeken. Het ziet er ook voor een buitenstaander vaak uit als opsluiten maar voor veel van die mensen is het puur zelfbescherming dat ze niet naar buiten kunnen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Waar ik werkte hadden ze een simpel slot. Zo simpel dat je het met een lepel kon openmaken; één bejaarde had dat dus uitgevogeld en op die afdeling kwam een cijferslot . Ook wel eens mensen moeten terugduwen die voor de deur zaten te wachten als ik de afdeling opkwam. Wel vervelende ervaring mee gehad, één man helemaal vloeken en proberen te slaan (kwam weinig kracht uit z'n handen). [Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 13-12-2008 14:25] Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Wat een gezelligheid weer, ik kan haast niet wachten om ook naar een bejaardentehuis te gaan. |
|
Ach, als de verpleegsters maar een beetje leuk zijn :p |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |