|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Sommige regels zijn nog van toepassing, sommige niet, heeft voor het gros te maken met oude/nieuwe verbond enzo, en sommige zijn specifiek naar een bepaalde persoon/doelgroep gericht. Voor de rest staat er ook dat elk verstaan van God en elke profetie onvolledig is, daarom is de context erbij halen zo belangrijk. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Ik wil het 2012 verhaal niet betrekken op het 432Hz verhaal maar mijn reactie was naar aanleiding van de reactie van lain. En wat betreft jouw reactie denk ik maar; ignorance is bliss. |
|
quote: Spreekt er een geluidsliefhebber door jou? Trouwens, impliciet raad ik dat* degenen die in dit verhaal geloven zoals het op die site gepresenteerd wordt ook aan om te doen *de context erbij halen Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Ik mag toch van een moderator wel verwachten dat een serieus topic ontopic gehouden wordt. Ook al trekken sommige mensen deze materie niet, dan is irrelevante dingen erbij halen altijd zo makkelijk. quote: Ik mag toch van een moderator wel verwachten dat er serieus op serieuze kritiek ingegaan wordt. Ook al trekken sommige mensen deze materie niet, dan is het ridiculiseren van anderen altijd zo makkelijk. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Je zou nu een hele discussie gaan houden over wie de boel nu riduciliseert maar laten we het weer over de 432Hz vs 440Hz hebben. |
|
quote: Ondertussen ridiculiseer ik jou, daar is weinig discussie over. De reden dat ik je ridiculiseer is omdat ik je niet meer serieus kon nemen wegens je onwil of onvermogen om serieus in discussie te gaan over wat ik zei (met je op de man spelen) terwijl je wel anderen beticht van moderatoronwaardig gedrag. Maar goed, je hebt gelijk, we kunnen beter verder gaan over het 440/432 verhaal Ook daar heb ik allang serieuze dingen over gezegd. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Verdomd, ik heb het mezelf aangedaan om de eerste tien minuten van die presentatie aan te horen en het is weer een typisch voorbeeld van iemand die zonder de benogigde achtergrond de klok wel heeft horen luiden, maar nog niet weer waar zelfs te beginnen met het zoeken naar de klepel. Probleem is, dat alles wat ik tot op heden kan vinden aan reclame voor het terugkeren naar de 432Hz (de 440Hz standaard komt al uit de 19de eeuw, als ik Wiki en andere bronnen mag geloven) komt van lui die al die esoterische quatsch erbij halen om hun punt te maken, terwijl het uiteindelijk gewoon een kwestie van smaak is wat jou lekkerder klinkt of niet. Persoonlijk vind ik in elk geval m'n gitaar in 440 een stuk aangenamer klinken dan 432, die mij ronduit onaangenaam klinkt. Kwestie van gewenning, wellicht, maar ik krijg er vervelende kriebels van. Het experimenteren (wat downtuners natuurlijk ook in metal al jaren doen om een bepaald effect of sfeer na te streven) is prima, maar dit soort nonsense doet afbraak aan iets dat in principe best een leuke suggestie zou kunnen zijn. |
|
quote:Welke presentatie heb je het over? Voor zover ik weet heb ik geen link geplaatst met een presentatie die betrekking heeft op het topiconderwerp. (alleen op dat andere onderwerp waar we het hier niet meer over zouden hebben ) |
|
quote: Dat was 'm, inderdaad en die kan ook gevoeglijk naar de prullenbak, on- dan wel off-topic... Ik zal 432Hz eens aan Paul Masvidal voorstellen |
|
quote: nog even extra, denk je dan ondertonen geen komma getallen mogen hebben? seconde is ook zomaar een begrip en ook iets wat de maya's niet hetzelfde hebben als ons dus die link kun je ook schrappen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Nee, dat ook nog; maar dat was de enige reden die ik zou kunnen bedenken waarom dat ondertonenverhaal uitmaakt Het mooie is trouwens dat als je wat verder klikt die A=432Hz gebaseerd is op het feit dat dan de centrale C op 256Hz ligt. Dit vonden wat klassieke mensen fijn omdat dan de centrale C precies op de overgang van het 1e en 2e (of 2e en 3e) register van de tenor ligt. Nou, aangenomen dat dat klopt en dat inderdaad het zingen voor iedereen vermakkelijkt is alsnog de central C op 256 Hz volkomen arbitrair. Net of die frequenties anders verdwijnen! Het was toen voor klassieke muziek blijkbaar handig om vanuit een centrale C met die frequentie te schrijven (omdat dan de registers mooi uitkomen), misschien kan iemand als Illusione dat verder uitleggen Dat werd toen gedaan en daarom klinken die stukken beter op die frequenties. Die stukken moet dan ook vooral zo gespeeld worden. Maaaaaaaaaaaaaar, hoewel die mensen van hun A=432Hz verhaal die klassieken gebruiken om hun bewering te valideren is niet opeens de centrale C van belang maar die A. En daarbij wordt die A dan ook nog helende krachten en een centrale plek in het universum toegedicht! Die onderbouwing van die klassieke stukken is dan volkomen irrelevant geworden voor hun verhaal, maar toch wordt het gebruikt om tof te doen. En daar komt dan ook nog bij dat de A niet precies op 432 Hz maar tussen de 430,5 en 432 Hz ligt als de centrale C op 256 Hz ligt. Lekker verhaal allemaal. http://www.schillerinstitute.org/music/rev_chart.html [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-11-2008 12:53] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |