Was gaaf gisteren, twee bands die echt nooit teleurstellen.
Iced Earth was weer puur genieten. Ze speelden grotendeels dezelfde set als op de tour van vorig jaar, maar aangezien die erg gaaf was vond ik dat geen probleem. Wel opvallend dat er weinig van het nieuwe album gespeeld werd.
Saxon speelde wat meer nieuw werk, maar die hadden dan ook wat meer tijd. Er misten wel een paar essentiële klassiekers, maar dat heb je bij een band die al zo lang mee draait eigenlijk altijd. Voor de rest een heel degelijke show van een band die nog lang niet uitgerangeerd is.
Vanavond nog maar eens overdoen, heb er nu alweer zin in
En dan is't me nog maar eens opgevallen dat Nederlands en Vlaams toch echt verschillende talen zijn, toen ik een suppoost vroeg waar de kaartjes voor de parkeergarage te krijgen waren.
- Die krijgt ge daarachter.
- Waar?
- Daarachter.
- Waar dan?
- Achter 't concert
... maar een edit dan voor deel 2 om niet te spammen:
Outburst was wel leuk.
Iced Earth was identiek aan maandag. Zelfde setlist, zelfde praatjes tussendoor en korter dan de officiële speeltijd. Voor de rest niks op aan te merken, bij nummers als Pure Evil en Violate ga ik elke keer weer uit m'n dak. Baal wel nog steeds dat het iemand gelukt is om een plectrum onder m'n schoen uit te freutelen terwijl ik erop stond.
En Saxon is gewoon degelijk. Fijne band, meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. O ja en nog één verschilletje met maandag: Denim & Leather i.p.v. Metalhead, geen slechte ruil.
[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 04-02-2009 12:04]