|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
nou nou.... niet overdrijven he.. het moet ook uitlopen.. hoort erbij.. Aurora Infernalis Website: http://www.aurora-infernalis.com Aurora Infernalis Facebook: http://www.facebook.com/aurora.infernalis Aurora Infernalis Twitter: http://twitter.com/AuroraInf |
|
Mooi om rekingen mee te houden. A.s. vrijdag in Baroeg niet met OV! Bla |
|
Die overigens het beste geluid hadden van de avond! |
|
Dit is het schema in Baroeg: 19.00 Zaal open 19.45-20.25 Lugubre 20.45-21.25 Celestial Bloodshed 21.45-22.25 Baptism 22.45-23.45 Sargeist |
|
quote: Lag totaal aan de organisatie, ook dat die soundchecks uitliepen natuurlijk, want dat was niet allemaal nodig geweest. Ach, als de bezoekers maar een mooi avondje hebben gehad. |
|
Oh, ik zie nu pas dat JB ook al hetzelfde zei. Great minds think alike... |
|
lol Keep It Metal!! www.myspace.com/killerds |
|
Mooi dat iedereen het zo goed weet dat het aan de organisatie lag. Het te laat komen van de bands ook natuurlijk, want zo zwart is het natuurlijk Maar even serieus. "De organisatie" is hier een lastig iets. De show is opgezet door een persoon in medewerking met een zaal. Wie is dan de organisatie? Daarnaast heb je nog de mensen die het op de avond zelf moeten organiseren. Die "organisatie" bestaat ook uit twee delen. Degene die voor de bands verantwoordelijk is en degene die voor het personeel van de zaal zelf verantwoordeijk is. Nu was ik die laatste persoon. En uit mijn ervaringen van die avond kan ik in iedergeval zeggen dat BM bands niet de meest georganiseerde bands zijn (al waren deze bands een stuk leuker dan die op Waking the dead, behalve dan DNS, want zij waren niet alleen erg professioneel, maar ook erg vriendelijk). En dat de tourmanager van de Sargeist tour eigenlijk de tourmanager niet is, nergens iets van wist, geen mening had, geen input, geen contracten op zak, helemaal niets. Dus daar had je echt geen donder aan. Het lijkt me ook dat bands graag het schema in de gaten houden, om zo hun fans de kans geven de band te kunnen zien voordat de laatste trein gaat. Meestal wordt hier ook door de bands zelf op gehamerd. En daarnaast zouden bands moeten weten dat het weinig zin heeft om allemaal te gaan soundchecken. Het is vooral belangrijk dat de band die als eerst opgaat soundchecked zodat alles voor hun optreden goed staat. En daarna wat line checks en gaan met die banaan. |
|
Simpel toch; als bands te laat komen waar ze iets hadden kunnen doen (extreme gevallen daargelaten) dan laat je als stage manager gewoon de soundcheck vervallen, je spreekt sowieso een maximum duur af en als ze echt te laat zijn, is er geen ervaren band die dan akkoord gaat met een line-check... Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Mwah bands zijn over het algemeen lastig, gewoon achteraan zitten en inderdaad een stage manager aanwijzen die ze het podium opdondert en zo nodig er weer af, als de tourmanager het niet doet, dan iemand anders wel. |
|
Een goede stagemanager zou inderdaad ideaal zijn. Helaas is het verre van standaard dat wij er een hebben. Vaak is er al geeneens bandbegleiding. Capaciteitsproblemen die er aan te grondslag liggen, of een andere visie? Misschien wel beiden, ik weet het niet. Het is vooral vervelend voor de techniek die het probleem in de maag geschoven krijgen. De "zaalbeheerder" is pas anderhalf uur voor zaal open in het pand. Dat is te laat voor evt. soundcheck afspraken, en bovendien is diegene dan druk met de voorbereidingen voor de zaal (bar tellen, aanvullen, kassa's etc). |
|
ik wil best stage en/of backstage manager wprden hoor... zeg ik ook a dik n jaar ofsow.... Keep It Metal!! www.myspace.com/killerds |
|
quote: Whahahaha, zekers al een paar biertjes op??? www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit |
|
quote: ...ja Keep It Metal!! www.myspace.com/killerds |
|
[Dit bericht is gewijzigd door marduklegions op 24-01-2009 12:15] 'Vo |
|
quote: Iets wat wij (eerste band die avond) al gelijk aangaven, en daardoor had dus alles prima op tijd kunnen lopen! Punt is dat er inderdaad geen 'leiding' was op de avond, naar mijn gevoel. Iets wat je wel degelijk nodig hebt. Maar verder leuke tent hoor. |
|
quote: Duuuuh, IK werk er, tuurlijk is het een leuke tent Keep It Metal!! www.myspace.com/killerds |
|
Stagemanagers, soundchecks, tourmanagers, contracten, line-checks wat een hoop gedoe voor een paar rammelbandjes. Past toch ook helemaal niet bij black metal dat professionele gedoe, don't mistake lack of talent for genius |
|
Hahaha, zonder dat 'professionele gedoe' gebeurt er niks meer Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote:10 jaar geleden was het er 3 kwartier leuk toen ik er met mijn bandje speelde en toen werkte jij er nog niet (grapje natuurlijk ) |
|
quote: 3 kwartier leuk Keep It Metal!! www.myspace.com/killerds |
|
quote: Ik denk dat de mannen ook graag vrouwen eisen achter de bar, maar of dat het geval is.... Against God and Government |
|
quote: Hey goed dat je het zegt. Bij de nabespreking (tijdens de aftap) krijgen we namelijk niet de kant van de bands te horen, en dat jullie dit (wel degelijk) hebben aangegeven is wel een belangrijk punt. Nog meer redenen voor een goede stage manager die dat soort signalen oppikt. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Vorige pagina |