IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Van Rossem in Amerika
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2009 21:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Dat viel dus behoorlijk tegen. Ik vraag me af of van Rossem niet door durfde te vragen of dat dit door de EO eruit is gesneden. De keren dat hij doorvroeg was het over waarom in een zo gristelijk land het sociale systeem zo zwak geregeld is en niet in het wetssysteem verankerd. Steeds was het antwoord dat de (fundamentele) gristenen in Amerika ontzettend veel aan liefdadigheid doen. Hierop antwoordde Maarten dat dit zeker waar is, maar dat zonder verankering in het politieke systeem niets fundamenteel is geregeld op het sociale vlak. Een bevredigend antwoord op deze vraag heeft hij van geen enkele gristen gekregen.
Ik weet het antwoord wel, en ik denk van Rossem ook wel. Ik denk namelijk dat gristenen, moslims en andere gelovigen met liefdadigheidswerk de superioriteit van hun signatuur willen benadrukken. Gelovige liefdadigheid komt namelijk niet uit het hart, maar uit de verplichting vanuit het geloof. En is dus indirect toch vaak uit eigenbelang.
Maar zoiets zul je in een EO-documentaire natuurlijk nooit te horen krijgen. Dus nee, ik ben niet serieus EO-fan, omdat ze geen kritiek op hun eigen geloofswereld verdragen. En hun programma's daaraan aanpassen, zodat ook verstokte ongelovigen als van Rossem in hun plaatje passen.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2009 21:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Jean-Pierre?

signature

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2009 21:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2009 21:16 schreef Hypnos het volgende:
Jean-Pierre?

Haha! Was het maar waar.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 05-01-2009 21:50 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

En nu?

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2009 22:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2009 21:50 schreef Psychonaut het volgende:
En nu?

Ben ik van mijn ergernis betreffende de EO af door het gespuid te hebben.

Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 05-01-2009 23:19 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Maar volgende week gewoon weer kijken, want je weet maar nooit met die Van Rossem. Of met die gristenen, for that matter.

Ik vond het overigens haast komisch om te zien hoe de meest conservatieve Nederlandse gristenen in Amerika ineens rete-progressief lijken. Maar dat effe helemaal terzijde (ontopic weliswaar, maar toch terzijde, welja joh).

“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-01-2009 0:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Vond het wel aardig eigenlijk. Was Van Rossem redelijk zat, die zat zo vaak bij programma's hetzelfde te verkondigen dat hij een beetje een karikatuur werd van zichzelf als je het mij vraagt. Net als Jan Mulder in zijn nadagen bij Barend en Van Dorp bijvoorbeeld (niet qua visie, maar wel qua voorspelbaarheid en functie aan tafel). Maar goed, in dit programma vond ik hem eigenlijk wel weer grappig.

Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com