|
Auteur: |
|
|
Hulde voor het initiatief Ik wil mijn Roland JV90 ook weer wat actiever gaan gebruiken |
|
volgens mij kan illusionone je wel helpen. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
*schop* Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Vingeroefeningen ? Die zijn er voldoende, afhankelijk van je niveau. Heb je ooit les gehad ? [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Nee. Maar heb wel enige theoretische kennis wat betreft toetsen en bijbehorende noten. Ik zit er meerdere keren per dag/nacht achter; cdtje van die Kunst der Fuge erin (uiteraard gespeeld door Glenn Gould). Aldus maak ik, een week na punt nul, de eerste vorderingen die ik overigens, per keer dat ik bezig ben kan waarnemen. Heb de bladmuziek maar dat gaat allemaal nog wat te snel dus zoek ik de stukjes op gehoor uit. Accoorden heb ik niet zoveel mee, doe mij maar Fuga's, vandaar dat ik snelle vingers nodig heb. [Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 11-01-2009 13:53] Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Helder. Even wat algemene tips ende trucs dan: 1) Rug recht. Geen discussie over dit punt. 2) Krom je vingers als een klauw; de beste techniek ontwikkel je door met je vingertoppen te spelen (later kom je hier nog wel op terug, maar in het begin is dit even het beste) 3) Leer notenschrift. 4) Net als alle instrumenten: Speel dingen in het begin langzaam en zorgvuldig, snelheid is NIET belangrijk. Teveel mensen proberen meteen voor snel spel te gaan, waardoor hun techniek en intonatie verloedert. Ik heb een heel aantal oefeningen liggen, maar die zijn niet 'leuk' om te doen, alleen maar functioneel. Het nadeel is vaak dat je door dergelijke oefeningen niet gestimuleerd wordt om te blijven oefenen, terwijl je toch vele uren erin moet stoppen. Het leukste is natuurlijk om bestaande stukken te gaan spelen, maar juist daarvoor is een leraar belangrijk die de hiaten in je techniek ziet en een passend stuk met de juiste oefening erin uitzoekt. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Ik ben zo iemand die liever saaie niet leuke oefeningen doet i.p.v. aan de hand van liedjes iets leren. Heb een te lage stoel maar da's beter dan geen stoel. Daarom zit ik er dus ook achter als een 'Gould'.. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Hmmm, dan heb ik nog wel iets voor je. Een studieboek van tig jaar geleden met daarin vingeroefeningen. Ze zijn niet leuk, maar wel enorm effectief EN lastig. Als je dat hele boek doorgewerkt hebt, kun je verzekerd zijn van een uitstekende techniek. De truc is ook om de vingeraanduidingen te volgen. Interesse ? [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Jawel. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Dan zit ik wel wat oefeningen op digitaal notenschrift, kun je dat printen en gebruiken. Anders scan ik het wel in; het origineel hou ik zelf. Kom ik op terug! [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Misschien is Folk Dean een beter vertrekpunt dan Glenn Gould... Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Ik ben van mening dat het beter is om de lat niet te laag te leggen. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Verrek ja.. ik neem deze week effe het boek mee naar m'n werk, scan ik daar wat pagina's in. Sorry. Drukke boel hier. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Ja, maar ik poste het ook om erbij te vertellen dat ik deze aan het downloaden ben. Ik was het alleen vergeten erbij te tikken toen ik besloot dit topic omhoog te kicken... Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Ik heb twee boeken met vingeroefeningen van Carl Czerny gekocht; weet niet of je van plan was om vingeroefeningen uit zijn serie te posten. Zo ja, dan hoef je dat niet uit deel 3&5 te doen... Ben in ieder geval zeer in m'n nopjes met deze twee delen Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Gewoon beginnen met Joop van Houten. Werkt zalig. Beetje logisch nadenken, duim is 1, wijsvinger 2, enz. De echte diehards vermijden de duim op de zwarte toetsen, althans dat is mij geleerd, of je dat doet, dat moet je zelf weten. Toonladdertje in C: C1, D2, E3, F1 (dus met die duim ONDER de ring en middelvinger door), G2, A3, B4, hoge C5 en je hebt een C toonladdertje met één hand zonder gestuntel! Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden! |
|
Sinds een paar weken pianoles samen met mijn zoontje. Vind het maar moeilijk zeg. Die twee handen en dan lossen tonen en zo. Pfft. En dat ze dan die zwarte toetsen en alles. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Vergeet het voetenwerk niet. Ik kan er niets van, maar dat hoeft ook niet. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Leuk! Ik heb het eerste jaar thuis meegevolgd met mijn zoon om samen te kunnen oefenen en helpen, daarna werd het te lastig. Was heel goed voor de motivatie. Hij is nu bijna klaar met het tweede jaar. |
|
Mijn zoontje lijkt een beetje op mij, dus uit zichzelf oefenen zit er op deze leeftijd nog echt niet in. En op mijn leeftijd blijkbaar ook niet. Maar voor liesje zijn we nu aan het doen samen met wat basistechniek. En tussendoor ben ik aan het oefenen op liedjes die ik wil kunnen zingen en spelen tegelijk. Nine crimes van Damien Rice had ik op het lijstje maar die lukt heel aardig. Nu probeer ik Life Eternal van Ghost. Vind ik best moeilijk nog. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
Index / Muziek algemeen |