IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Piano en andere klavieren
BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 10-01-2009 12:45 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ja, ik kon hier dus niks over vinden.

Waar het op neer komt is dat ik een elektronisch orgel (yamaha electone HS-4)thuis heb staan en daar graag de 'Glenn Gould' aan het uithangen ben (incl.houding t.o.v. het klavier).

maarrrr, wat ik zoek zijn oefeningen waar mijn vingers mee worden getraint. Les nemen kost te veel.

U wordt bedankt


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-01-2009 12:50 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Hulde voor het initiatief

Ik wil mijn Roland JV90 ook weer wat actiever gaan gebruiken



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-01-2009 14:45 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

volgens mij kan illusionone je wel helpen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 11-01-2009 13:32 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

*schop*


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 11-01-2009 13:35 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Vingeroefeningen ? Die zijn er voldoende, afhankelijk van je niveau. Heb je ooit les gehad ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 11-01-2009 13:50 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Nee. Maar heb wel enige theoretische kennis wat betreft toetsen en bijbehorende noten. Ik zit er meerdere keren per dag/nacht achter; cdtje van die Kunst der Fuge erin (uiteraard gespeeld door Glenn Gould).

Aldus maak ik, een week na punt nul, de eerste vorderingen die ik overigens, per keer dat ik bezig ben kan waarnemen.

Heb de bladmuziek maar dat gaat allemaal nog wat te snel dus zoek ik de stukjes op gehoor uit.

Accoorden heb ik niet zoveel mee, doe mij maar Fuga's, vandaar dat ik snelle vingers nodig heb.

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 11-01-2009 13:53]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 11-01-2009 13:55 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Helder. Even wat algemene tips ende trucs dan:

1) Rug recht. Geen discussie over dit punt.
2) Krom je vingers als een klauw; de beste techniek ontwikkel je door met je vingertoppen te spelen (later kom je hier nog wel op terug, maar in het begin is dit even het beste)
3) Leer notenschrift.
4) Net als alle instrumenten: Speel dingen in het begin langzaam en zorgvuldig, snelheid is NIET belangrijk. Teveel mensen proberen meteen voor snel spel te gaan, waardoor hun techniek en intonatie verloedert.

Ik heb een heel aantal oefeningen liggen, maar die zijn niet 'leuk' om te doen, alleen maar functioneel. Het nadeel is vaak dat je door dergelijke oefeningen niet gestimuleerd wordt om te blijven oefenen, terwijl je toch vele uren erin moet stoppen. Het leukste is natuurlijk om bestaande stukken te gaan spelen, maar juist daarvoor is een leraar belangrijk die de hiaten in je techniek ziet en een passend stuk met de juiste oefening erin uitzoekt.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 11-01-2009 14:01 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik ben zo iemand die liever saaie niet leuke oefeningen doet i.p.v. aan de hand van liedjes iets leren.

Heb een te lage stoel maar da's beter dan geen stoel. Daarom zit ik er dus ook achter als een 'Gould'..


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 11-01-2009 14:04 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Hmmm, dan heb ik nog wel iets voor je. Een studieboek van tig jaar geleden met daarin vingeroefeningen. Ze zijn niet leuk, maar wel enorm effectief EN lastig. Als je dat hele boek doorgewerkt hebt, kun je verzekerd zijn van een uitstekende techniek. De truc is ook om de vingeraanduidingen te volgen. Interesse ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 11-01-2009 19:19 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Jawel.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 11-01-2009 20:20 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Dan zit ik wel wat oefeningen op digitaal notenschrift, kun je dat printen en gebruiken. Anders scan ik het wel in; het origineel hou ik zelf. Kom ik op terug!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-01-2009 9:15 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Misschien is Folk Dean een beter vertrekpunt dan Glenn Gould...


Dear dirty delightful old drunken old days


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 12-01-2009 18:36 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik ben van mening dat het beter is om de lat niet te laag te leggen.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 19-01-2009 20:35 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 19-01-2009 20:53 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Verrek ja.. ik neem deze week effe het boek mee naar m'n werk, scan ik daar wat pagina's in.

Sorry. Drukke boel hier.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 19-01-2009 21:31 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ja, maar ik poste het ook om erbij te vertellen dat ik deze aan het downloaden ben. Ik was het alleen vergeten erbij te tikken toen ik besloot dit topic omhoog te kicken...


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-01-2009 20:34 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik heb twee boeken met vingeroefeningen van Carl Czerny gekocht; weet niet of je van plan was om vingeroefeningen uit zijn serie te posten. Zo ja, dan hoef je dat niet uit deel 3&5 te doen...

Ben in ieder geval zeer in m'n nopjes met deze twee delen



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 12-02-2009 9:17 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Gewoon beginnen met Joop van Houten.



Werkt zalig. Beetje logisch nadenken, duim is 1, wijsvinger 2, enz.
De echte diehards vermijden de duim op de zwarte toetsen, althans dat is mij geleerd, of je dat doet, dat moet je zelf weten.

Toonladdertje in C:

C1, D2, E3, F1 (dus met die duim ONDER de ring en middelvinger door), G2, A3, B4, hoge C5 en je hebt een C toonladdertje met één hand zonder gestuntel!


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-06-2018 20:02 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Sinds een paar weken pianoles samen met mijn zoontje.

Vind het maar moeilijk zeg. Die twee handen en dan lossen tonen en zo. Pfft. En dat ze dan die zwarte toetsen en alles.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-06-2018 20:47 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Vergeet het voetenwerk niet.

Ik kan er niets van, maar dat hoeft ook niet.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 07-06-2018 21:05 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Leuk! Ik heb het eerste jaar thuis meegevolgd met mijn zoon om samen te kunnen oefenen en helpen, daarna werd het te lastig. Was heel goed voor de motivatie. Hij is nu bijna klaar met het tweede jaar.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 10-06-2018 0:48 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Mijn zoontje lijkt een beetje op mij, dus uit zichzelf oefenen zit er op deze leeftijd nog echt niet in. En op mijn leeftijd blijkbaar ook niet.

Maar voor liesje zijn we nu aan het doen samen met wat basistechniek. En tussendoor ben ik aan het oefenen op liedjes die ik wil kunnen zingen en spelen tegelijk.

Nine crimes van Damien Rice had ik op het lijstje maar die lukt heel aardig. Nu probeer ik Life Eternal van Ghost. Vind ik best moeilijk nog.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen