|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ah, het nummerbord, snapte er al niks van |
|
Oplettendheid! Ik moest zo lachen toen ik m zag haha metalfoto's @ http://www.basementonline.nl |
|
Hey top, was ik dat nou net van plan. thnx. |
|
Kutttt. NOX als laatste... dan red ik vast de trein terug niet meer. En ik zou voor NOX gaan. Ach, dan maar niet Nightshade & devil root. Wolfsbane & eye of newt. Round and round and round and round we go |
|
Nox is ruim op tijd afgelopen om de laatste treinen te halen, we hebben het juist al zo vroeg gedaan om mensen de mogelijkheid te geven nog makkelijk naar huis te kunnen. |
|
dat hangt ervan af waarnaartoe die laatste trein is natuurlijk. De laatste trein naar Groningen ga je er niet mee halen... metalfoto's @ http://www.basementonline.nl |
|
Ik denk dat er naar het gat waar ik woon geen treinen meer terug gaan op dat tijdstip. En ik ga er niet vanuit dat NOX stipt om 23:45 klaar is met spelen... Nightshade & devil root. Wolfsbane & eye of newt. Round and round and round and round we go |
|
Komend weekend, erg veel zin in! |
|
Alles is klaar hier, ik kan niet wachten |
|
ik kan niet komen heb andere verplichtingen Rebel without a sauce |
|
misschien handig om de deuropeningstijden te vermelden? of heb ik er overheen gelezen metalfoto's @ http://www.basementonline.nl |
|
Friday * 19:00 - 19:30 Stillbirth * 19:50 - 20:20 Mortally Infected * 20:45 - 21:25 Led Astray * 21:50 - 22:35 Hymen Holocaust * 23:00 - 23:45 Nox Saturday * 13:30 - 14:00 Grindpad * 14:25 - 14:55 Dead End Path * 15:20 - 16:00 Amagortis * 16:25 - 17:10 Begging For Incest * 17:35 - 18:20 Supreme Pain * 18:45 - 19:30 Septycal Gorge * 20:10 - 20:55 Despise * 21:20 - 22:05 Insidious Decrepancy * 22:40 - 23:40 Unmerciful Deuren gaan een half uur voor de eerste band open. |
|
Zo, dat was een leuk weekendje met herrie! Hoogtepunten: Nox, Begging For Incest, Septycal Gorge, Despise, Insidious Decrepancy en Unmerciful! |
|
Foto's van vrijdag intussen op mijn site te vinden! EDIT: http://www.basementonline.nl [Dit bericht is gewijzigd door Basement op 27-04-2009 13:48] metalfoto's @ http://www.basementonline.nl |
|
Vrijdag M’n broer en ik stapten omstreeks 21.00 uur de zaal binnen. Volgens het tijdschema had Led Astray al met zijn set bezig moeten zijn, maar men was nog bezig met opbouwen. Toen men begon, was het geluid nog niet erg goed. Dat werd gelukkig later beter. Men speelde opzich lekkere technische deathmetal. Zanger Melvin (in korte broek en op sloffen!) had een lekkere strot. Al met al een leuke opener voor ons. Na wat biertjes te hebben genuttigd was het tijd voor de jongens van Hymen Holocaust. Dit drietal speelde simpele, maar doeltreffende goregrind. Een beetje vreemde eend in de bijt dus op dit festival. Naast de zang, was ook de muziek een tikkeltje vervormd. Je zou er haast op kunnen dansen, maar dat werd niet gedaan. Wel was er een gezellige pit. Kortom, een leuk optreden. Nox mocht de avond afsluiten. Ik was even vergeten dat zanger Niels (ex-Prostitute Disfigurement) tegenwoordig bij de band zit. Men speelde een lekkere set afgewisseld met oude en nieuwe nummers. Het geluid was erg goed en de bandleden hadden er zin in. Ook de gebruikelijke pit ontbrak niet. Men kan terugkijken op een geslaagd optreden. Zaterdag Na de BBQ bij m'n broer was het tijd om met negen man/vrouw af te reizen naar Houten. Kwart voor zes stapten we de zaal binnen. Daar bleken de viespeuken van Begging For Incest te spelen en niet Supreme Pain zoals op het tijdschema stond aangegeven. Volgens mij hebben deze bands hun plaatsje verwisseld. De Duitsers stonden vorig jaar ook al op het festival en mochten het vandaag nog eens dunnetjes overdoen. Hun slamdeathmetal viel goed in de smaak bij het publiek. Wederom ontstond er een lekkere pit. Het materiaal was over het algemeen niet supersnel, maar had wel een lekkere groove. Hierna was het de beurt aan de Italianen van Septycal Gorge. Deze jongens hadden er ook zin in. Helaas stond een groot gedeelte van het publiek nog buiten en moest dus naar binnen gelokt worden met de brute death. Dat lukte uiteindelijk ook en wederom was het een groot feest in de zaal. Na de thee was het tijd voor Despise uit Tsjechië (ze komen ook overal vandaan he). Deze band had, naast de vertrouwde brute death klanken, ook hardcore elementen in zijn muziek zitten. Daardoor was de band wat afwisselender bezig dan de voorgaande bands. Met 2 zangers werden de nummers de zaal ingebruld. Al met al een lekker optreden dus. Insidious Decrepancy was een eenmansband uit Texas. Het zag er opzich wel een beetje vreemd uit; 1 man op het podium. De beste man speelde gitaar, grunte en naast zich stond de drumcomputer. Toch had deze meneer een lekker zaalgeluid. Ook de soms hilarische titels van de nummers werden goed ontvangen. Unmerciful mocht deze 4e editie van Houten Deathfest afluiten. En dat deed men in stijl. Een loeiharde set was het gevolg. Ik kan hier kort over zijn, dit was gewoon goed! Het laatste nummer was een Suffocation-cover en ook één van de Despise-zangers deed mee. Een waardige afsluiter dus. Heb weer erg genoten van 2 dagen (brute) deathmetal en hopelijk volgend jaar weer! [Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 27-04-2009 19:40] |
|
metalfoto's @ http://www.basementonline.nl |
|
Thnx voor de pictures Wouter, ze zijn weer erg vet. Wat een festival zeg, alles liep goed, vooral de zaterdag. Een meer dan geslaagde editie. Na veel nadenken en overleg nemen we nu even rust om vervolgens volgend jaar maart of april met een nog grotere editie te komen, wederom in Chipolata, 2 dagen, 18 bands. Nog even wachten dus |
|
quote: |
|
zo verschrikkelijk klote dat ik er nie bij heb kunne zijn afgelopen editie.... maar verder ben ik erg benieuwd naar wat voor verschrikkelijke grafherrie je de volgende keer weer naar houten weet te halen we zulle zien [Dit bericht is gewijzigd door despondency op 14-05-2009 2:31] Your mother ate my dog! |
|
Er zijn alweer behoorlijk wat namen bekend. In ieder geval 18 bands over 2 dagen. Enkel en alleen brute deathmetal |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina |