Irreality |
|
|
|
|
Posted 29-10-2010 0:54 by Irreality |
|
|
Deze samenzweringstheorie is erg onwaarschijnlijk. Wat vooral opvalt is dat veel christen- en moslimfundamentalisten deze samenzweringstheorie gebruiken om gelovigen te winnen. Ik denk zeker wel dat er een kern van waarheid in zit dat mensen in hoge financiële posities soms samenzweren met politici, ik bedoel, het is erg vreemd dat deze mensen vaak boven de wet staan. Dit is officiëel misschien wel niet zo, maar het is absurd dat klokkenluiders in gigantische schulden komen terwijl ze juist voor de rechtvaardigheid opkomen. Daarnaast lijkt het alsof bijna alles in de (westerse) wereld tegenwoordig om geld draait en dat heeft dan wel die kern van waarheid weer die erin zit.
Daarnaast gaat deze theorie vooral in op details als je research doet via de meeste anonieme bronnen. Dat zijn dan weer juist zaken die verdraaid worden zoals geluiden of beelden waarin je meerdere dingen kunt zien. Toch zie je ook bijvoorbeeld weer vrijmetselaarszaken of symbolen soms terug maar dat zal te maken hebben met dat of de auteur zelf vrijmetselaar is of bijvoorbeeld omdat het mysterieus is om te gebruiken. Dat mysterieuze symbolen soms voorkomen in de maatschappij heeft vooral te maken met dat dit universele symbolen zijn. Daarnaast zijn het soms eenvoudige symbolen waarop men makkelijk komt. In Israël wordt door het volk een amulet in de vorm van een hand met een alziend oog erop gezien als een bescherming tegen kwade krachten. Maar christenfundamentalisten zien in dit symbool juist weer iets duivels. Er zijn ook mensen die heel erg ver gaan in deze samenzweringstheorie maar daar ga ik verder niet op in omdat dat te absurd voor woorden klinkt en is.
De enige Illuminati die echt bestaan heeft is de Illuminati die in 1776 bestond en waarin Adam Weishaupt een kernrol speelde. Voor de rest zijn er wel meer geheime genootschappen in de geschiedenis geweest die ook verband hebben met deze theorie waaronder ook weer het verhaal dat Adolf Hitler van geheime genootschappen lid is geweest. Ik denk alleen vooral dat het misschien wel invloed heeft gehad op de geest van Hitler (door duistere occulte dingen ga je je ook zo voelen) maar dat er daadwerkelijk duistere spirituele krachten gewerkt hebben denk ik niet.
Ik denk zelf dat je er alle kanten mee op kunt en dat gelovigen deze theorie graag gebruiken om andere bevolkingsgroepen een slecht beeld te geven of om gelovigen te winnen.
[Dit bericht is gewijzigd door Irreality op 29-10-2010 1:04]
|