|
Auteur: |
|
|
BLAUW Ik heb vannacht gedronken en gezien hoe geen vrouw ooit krijgt wat ze verdient het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd ik heb vannacht gedronken en gezien Ik heb vannacht gekeken en beleefd hoe geen vrouw ooit terugkrijgt wat ze geeft er is geen macht ter wereld die niet vroeg of laat opzij trapt ik heb zojuist gekeken en beleefd Ik heb zojuist gedronken en gezien hoe jij van mij nooit krijgt wat je verdient als weer één die altijd vooruit en daarom nooit opzij kijkt ik heb zojuist gekeken en gezien Blauw, blauw, blauw keer ik terug naar jou Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd hier kom ik aan, hier ben ik lief, ik geef mezelf aan jou |
|
De cultureel gezien heeft blauw ook veel meer betekenis dan oranje. Blauw in de taal * Iemand bont en blauw slaan - iemand toetakelen, zodat die persoon veel blauwe plekken krijgt * een blauwtje lopen - nul op het rekest krijgen bij een (huwelijks)aanzoek * een blauwe boon - een kogel * blauwe kaas - blauwschimmelkaas * zich blauw ergeren of zich bont en blauw ergeren - zich sterk ergeren * blauwbekken - het erg koud hebben * blauw zien van de kou - de huid heeft een blauwe kleur gekregen van de kou * alles blauw blauw laten - alles maar laten doorgaan, geen actie nemen * blauwe bloempjes - praatjes * een blauwe maandag - korte tijd iets gedaan hebben * zich blauw betalen aan iets - veel te veel betalen * Zwolse blauwvingers - de inwoners van Zwolle. Deze beide gezegden hebben te maken dat je van veel muntgeld tellen blauwe vingers kon krijgen. * blauw op straat - duidelijke aanwezigheid van politie in de openbare ruimte * zo blauw als een tientje - dronken * Blauwe Salon, een zaal in het Koninklijk Paleis te Brussel * een Blauwe - Scheldwoord voor iemand van indonesïsche komaf ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ja boeh! De kleur is blue Blauw is alles Komp der joe Ja wat! 't Grös is zwart Verschruijde wiekswal 't Kussen nat Ja boeh! Ik heb spiet van joe Onwies! Hoe donker gries Wolken kolken Dun is 't ies Ja nou! 't Diepste blauw Komp noar boben Slim berouw |
|
|
|
Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
` Is ook iedere dag blauw. |
|
Rood is toch veel gaver. dus |
|
homo ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
blauw is mijn in ieder geval mijn lievelingskleur. En dat hebben meer mensen want ik hoor regelmatig: meer blauw op straat! |
|
Blauw is geen kleur maar blauw is een gemoedstoestand! BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST |
|
En blauwe ogen zijn de mooiste die er zijn! |
|
Ik drink mijn koffie vandaag uit een blauw kopje |
|
Uit verveling was ik even op blauw aan het google´en (of hoe je dat ook schrijft..) en ik kwam al gauw op het volgende plaatje. Ik kon het niet laten om te posten :D ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
Index / Algemeen |