|
Auteur: |
|
|
Ik zag dat er nog geen topic bestond over deze Duitsers, dus neem ik die eer maar. Orlog speelt snelle, agressieve blackmetal maar met constant aanwezige melodieuze ondertonen. Denk hierbij aan riffs en passages die zich direct in je hoofd nestelen. Reinigende Feuer, 2006 Elysion, 2008 Het debuut heb ik zelf in de kast staan, en is inmiddels behoorlijk grijs gedraaid. www.myspace.com/orlogorg De liefhebber van het genre moet deze band zeker eens een kans gunnen, want ze verdienen het! ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Joa, Elysion staat bij mij ook nog op de aanschaflijst. Sterke plaat! Zelfde idee als Reinigende Feuer maar sterker uitgevoerd, mede door de nieuwe (?) drummer. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Reinigende Feuer is erg goed, maar het nieuwe album viel me wat tegen... |
|
Zeer toffe band! en op 28 maart staan ze in de Kade te Zaandam! |
|
quote: In welk opzicht? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Het zit allemaal wel goed in elkaar, maar de tracks doen me niet zoveel als op RF; het gehele album blijft mij niet zo boeien. |
|
Orlog ik dacht Ordog niet slecht toch? signature |
|
Zeer zeker niet slecht, hoewel ik het debuut niet echt ken vind ik de vorig jaar uitgekomen plaat toch bijzonder fijn. Ben benieuwd hoe ze morgen live zijn. |
|
Reinigende Feuer is zeker de moeite waard! ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Heerlijke cd. |
|
quote: Ja, nee, nu weet ik gelijk in welke hoek ik het moet zoeken. |
|
Fijne schijf, Elysion. |
|
Gisteren eindelijk Elysion op de kop getikt. Ik vind hem weer erg indrukwekkend. Hij is wat melodieuser dan Reinigende Feuer maar hij blaast nog steeds als een gek. Wat ik wel gaaf vind is dat het typische Marduk-achtige snelle black is maar dat het niet echt op Marduk lijkt. Orlog heeft veel meer een folky feel zonder soft te worden. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Opvallend dat er ook gitaarsolo,s in hun nummers zitten, en ook nog in de juiste toonsoort. Muzikaal zijn ze al aardig op weg. |
Index / Heavy Metal |