IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : The Great Outdoors - Outdoor Topic Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-06-2009 8:25 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Tja, zo moet je bij veel tenten een of meer consessies doen.
'Binnentent eerst' zou ik persoonlijk nog wel mee kunnen leven...

Een ding vind ik wel heel belangrijk: de tent moet kunnen staan zonder haringen, een "freestanding construction" dus (meestal koepel).
Zo niet, dan ben je de sigaar op sneeuw, ijs, rotsbodem etc.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-06-2009 8:29 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dat is inderdaad ook fijn. Vaak kom je dan op een koepel uit inderdaad. Maar ik geloof dat veel van de Hilleberg tenten ook al zijn het tunneltenten toch vrijstaand zijn.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-06-2009 8:33 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Zonder scheerlijnen mss maar zonder haringen gaat je niet lukken met een tunnel.
Tunnels hebben helaas wel vaak iets meer ruimte...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-06-2009 8:35 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Zeker, zat nu vooral naar tunnels te kijken omdat die vaak een handige luifel hebben waarin je je spullen kwijt kunt en dan lekker ruim kunt slapen. Maar die zijn weer niet vrijstaand, dan een koepel.. aargh


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-06-2009 8:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb ook een Exped ja, maar die vond ik (veel) te zwaar in mijn eentje. Is wel uitstekend als ik eens samen met iemand anders erop uit trek. Ruimte zat voor twee.

Tunnels zijn vaak ook lichter dan vrijstaande tenten van vergelijkbare grootte. De Akto is 1,5 kilo (nou ja, inclusief de zak en alles 1624 gr. en dan komt er nog een footprint bij) én heel duurzaam. Je hebt ook tentjes van 985 gr. maar die zijn me toch iets te flimsy of te fris als de temperaturen dalen (bv. TerraNova Laser Competition, volgens mij best een goed tentje hoor! maar wel alleen in de zomer).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 25-06-2009 12:19 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

volgende maand ga ik leren kitesurfen in een weekend mn certificaat halen, jeuj!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-06-2009 12:43 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ga je dan ook een vlieger & plank maken of kopen of is het een eenmalige actie?

Ik heb vroeger veel gevliegerd (op land), dat ging er soms behoorlijk ruig aan toe. Gaaf.
Soms heb ik wel de neiging om weer een aantal vliegers te maken... hmmm.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 25-06-2009 13:40 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

dat weet ik nog niet... we betalen voor de lessen, kite, kleding, alles is inbegrepen. misschien als ik het écht supertof vind dat ik dan wel mn eigen gear aanschaf.
eerst maar eens afwachten hoe ik het doe op een plankje in het water.


R.
Usericon van R.
Posted 25-06-2009 14:17 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik ben van plan om rond april van kristiansand naar stavanger (nieuw fietspad) te fietsen. Heb genoeg tijd om alles netjes uit te stippelen.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-06-2009 14:20 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Je bedoelt een fietsroute neem ik aan?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 25-06-2009 15:50 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2009 14:17 schreef R. het volgende:
Ik ben van plan om rond april van kristiansand naar stavanger (nieuw fietspad) te fietsen. Heb genoeg tijd om alles netjes uit te stippelen.



Ha, briljant idee!
Dat ga ik jatten, want ik wil nog ooit naar dat deel van Noorwegen (of noordelijker naar Bergen). En ik wil ook nog een keer op een fietsvakantie. Perfecte combinatie. Dit jaar alleen geen tijd. Gelukkig mag ik voor m'n werk ook al genoeg buiten zijn.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-06-2009 16:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Fietsen in Noorwegen kan ik uiteraard aanbevelen, dat is mega vet. Geweldige natuur.

Nou ja een eerste idee voor een trajectje Kristiansand - Stavanger is in ieder geval dit:

http://www.northsea-cycle.com/

In "mijn perfecte land" is de kustlijn van Noorwegen afkomstig.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-06-2009 19:58 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2009 8:55 schreef M. het volgende:
Tunnels zijn vaak ook lichter dan vrijstaande tenten van vergelijkbare grootte. De Akto is 1,5 kilo (nou ja, inclusief de zak en alles 1624 gr. en dan komt er nog een footprint bij) én heel duurzaam.

Ik wou eigenlijk even zeuren, maar dat is gewoon een heel mooi eenmanstentje ja.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-07-2009 15:40 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Nou, ik heb er een gekocht:



Hilleberg Nammatj 2

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 01-07-2009 15:53]


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 15:47 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

netjes hoor


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-07-2009 15:54 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dankje, van het weekend al mooi kunnen testen, opzetten is best makkelijk en als je alle scheerlijnen gebruikt staat hij ook echt vast.

Was alleen weer vergeten hoe het ook alweer was om om half negen uit je tent gebrand te worden door de zon.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 16:11 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Oh ja, een beetje ochtendschaduw is dan wel zo prettig. Maar goed, altijd beter dan 's nachts te verrekken van de kou... (dit kan ook bij normale temperaturen gebeuren, als je uitgeput bent en licht ondervoed of als je slaapzak klam is... heftige shit)


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-07-2009 16:18 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dat is inderdaad minder fijn en niet altijd goed te voorkomen. Nou heb ik wel een donzen slaapzak en die is wel lekker warm, maar tegelijk ook wat gevoeliger voor vocht, goed droog houden anders kan de nacht behoorlijk wat minder prettig zijn.

Afgelopen klimweekend nog buiten geslapen, eerste nacht nog met bivakzak, maar daar werd de boel aleen maar klammer van. Daarna alleen met matje en slaapzak, goed te doen hoor.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-07-2009 16:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Op festivals is het gewoon nodig dat je dronken genoeg bent, heb je geen matrasje nodig ook
Op vakantie meer dan 4 dagen wordt het weer lastig om zoveel alcohol mee te nemen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 16:25 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Ja, hoort er allemaal bij. Het mooie van hardcore outdoor activiteiten is dat je voor hele basale problemen komt te staan en ook dat je jezelf zo nu en dan keihard tegenkomt... zeker als je echt afgelegen zit.
Nou ja, naderhand is het leuk, hehe.

Daarom vind ik het wel es jammer dat ook beginnende hikers ed al met de meest professionele gear op pad gaan. Het behelpen en improviseren is nou juist zo leerzaam.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-07-2009 16:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

idd ik hoef die geavanceerde troep niet, liever ook geen tent en geen slaapzak. En speciale kleren koop ik er al helemaal niet voor.
MP3 speler vind ik dan wel weer geweldig om bij me te hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 16:59 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Zo ben ik ook begonnen ja... na een paar fikse tochten zul je jezelf wel kei- en de keihard tegenkomen en zal je illusie deels in duigen vallen maar dat hoort er allemaal bij. Je primitieve grenzen leren kennen.
Vooral fietstochten kun je met heeeel weinig gear doen... ik zocht dan gewoon een vervallen schuurtje op om in te pitten bijvoorbeeld. Een keer werd ik 's nacht wakker van de ratten die over me heen liepen... tja... het zijn wel de mooiste herinneringen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-07-2009 17:04 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2009 16:17 schreef M. het volgende:
Fietsen in Noorwegen kan ik uiteraard aanbevelen, dat is mega vet. Geweldige natuur.

Nou ja een eerste idee voor een trajectje Kristiansand - Stavanger is in ieder geval dit:

http://www.northsea-cycle.com/

In "mijn perfecte land" is de kustlijn van Noorwegen afkomstig.




Cool, da's hier in de buurt.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 17:12 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Maar wel het meest kloterige stukje van de hele North-Sea route vrees ik.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-07-2009 17:31 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Niks daarvan, lul.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen