IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : zo 22-feb-2009 || Killfest 2009: Overkill + Exodus + Torture Squad + Gama Bomb || Atak, Enschede (Grolsch zaal)
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-02-2009 13:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Beetje kort dag, maar toch...

Overkill is een legendarische Amerikaanse Thrashmetalband, die sinds de oprichting in 1980 in New Jersey liefst 14 studioalbums heeft uitgebracht. De band geldt dan ook als een ware pionier in het genre. Het karakteristieke stemgeluid van Bobby ‘Blitz’ Ellsworth – die al vanaf het eerste begin de frontman is – is daar voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor. Naast Blitz is alleen bassist D.D. Vernie er vanaf het begin bij. Dat Overkill anno 2009 nog steeds thrash metal elite is komen ze vanavond in Atak bewijzen!

Exodus
Samen met Metallica is Exodus verantwoordelijk voor zo ongeveer de hele speed en thrash metal beweging in de jaren tachtig en negentig. Exodus kent een roerige geschiedenis maar kwam toch altijd ijzersterk voor de dag. Gitarist Gary Holt is de spil van de band. Ondanks het vertrek van gitarist Kirk Hammet naar Metallica, het overlijden van zanger Paul Baloff, de terugkeer en wederom het vertrek van Cult zanger Steve Souza en de problemen van andere bandleden brengt Exodus anno 2008 nog altijd furieuze albums uit. ‘The Atrocity Exhibition’ is het laatste wapenfeit en werd wederom zeer goed ontvangen. In Rob Dukes is wederom een zanger gevonden die inmiddels bewezen heeft dat ook ‘dit’ Exodus weer bestaansrecht heeft. Met Dukes heeft de band nu de klassieker ‘Bonded by Blood’ opnieuw uitgebracht onder de titel ‘Let there be Blood’.
Drummer Nick Barker, die we allemaal kennen van bijvoorbeeld Cradle of Filth, Dimmu Borgir, Brujeria en Testament, helpt Exodus in februari de winter door tijdens een Europese tour. Nee, Tom Hunting heeft de band niet (weer) verlaten, maar hij zal rond deze tijd genieten van een welverdiende vakantie in Mexico.

Torture Squad (Brazilië)
Torture Squad speelt al ruim 15 jaar heel Brazilië plat, met hun krachtige death/thrash metal. Inmiddels heeft de band al 4 studioalbums opgenomen en na het vergaren van grote hordes fans in eigen land, worden nu ook de andere delen van de wereld bezocht. Torture Squad speelde al met bands als Anthrax, Dimmu Borgir, Kreator, Tristania, Krisiun en vele anderen!

Gama Bomb (Ierland)
In the rot-infested bowels of a boarded-up bunker, five brave soldiers are steeling themselves for an over-the-top assault against the plague ripping through the metal masses. As the brain-dead hordes claw and scratch at their fortified safehouse, Gama Bomb have armed themselves with an arsenal of razor fine riffs and rapier wits as they prepare to take on the brain-sucking musical dead.
In het Nederlands zeggen we dan: snelle riffs, harde metal, beuken!

Voor de duidelijkheid: de eerder aangekondigde heren van Metal Church hebben afgezegd voor deze tour. Had je nou speciaal voor Metal Church al een kaartje gekocht, neem dan even contact met ons op via email (atak@atak.nl) of telefoon (053-4322388).

info
Zaal open: 18:30
Aanvang: 19:00

Entree: € 26.00
E-ticket: € 24.00 (http://www.atak.nl/kaarten/12635)
VVK: € 24.00

Misschien hobbel ik er nog even langs vanavond.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2009 13:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

zeker doen. als overkill ook maar half zo goed is als gisteren in Uden, dan heb je een goed avond!

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-02-2009 13:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik zie het nog even aan, gisteravond was het ook zwaar

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 22-02-2009 13:58 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Áfwezig

Bareuh...

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 22-02-2009 14:33 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Toch aanwezig

Bareuh...

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-02-2009 14:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Good busy

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 22-02-2009 16:12 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Hmmmmmm, zo maar eens die kant op

Bareuh...

Duysternesse
Das beste van Antje
Usericon van Duysternesse
Posted 22-02-2009 16:32 by Duysternesse Wijzig reactieProfiel van DuysternesseQuote dit bericht

Zal het nog een beetje druk worden?

Sola Fide. Sola Deo Infernali Gloria

RGB
Usericon van RGB
Posted 22-02-2009 16:36 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2009 16:32 schreef Duysternesse het volgende:
Zal het nog een beetje druk worden?

300+

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-02-2009 7:36 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Goed gevulde zaal. Niet uitverkocht maar gewoon lekker druk.

Het geluid, met name bij Exodus, had van mij wel iets zachter gemogen.

Die 2e ambulance die me tegemoed kwam toen ik naar de auto liep, was die nou ook voor Atak?

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 23-02-2009 11:21 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2009 7:36 schreef XXL het volgende:
Goed gevulde zaal. Niet uitverkocht maar gewoon lekker druk.

Het geluid, met name bij Exodus, had van mij wel iets zachter gemogen.

Die 2e ambulance die me tegemoed kwam toen ik naar de auto liep, was die nou ook voor Atak?

Ja, was waarschijnlijk voor die jongen die z'n enkel had bezeerd in de pit bij Overkill.

Was erg gaaf trouwens gisteren, zowel Exodus als Overkill speelden voornamelijk oud werk.

Bareuh...

BVT
Usericon van BVT
Posted 23-02-2009 12:19 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Ik geloof graag dat dat een mooi feestje was.

Niet uitverkocht? Damn, de zaterdag waswel ramvol, had eerder gedacht dat het andersom zou zijn.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-02-2009 12:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zaterdag was uitverkocht, maar dat was in de kleine zaal en dit was in de grote zaal.

BVT
Usericon van BVT
Posted 23-02-2009 12:23 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 23 februari 2009 12:21 schreef ZelThoR het volgende:
Zaterdag was uitverkocht, maar dat was in de kleine zaal en dit was in de grote zaal.

Datt doet niets af aan het feit dat ik in eerste instantie dacht dat het andersom zou zijn. Had de bands van zaterdag ook niet uitverkocht zien raken in de kleine zaal. (eigenlijk.) als "ze" 1 show meer in Nederland gedaan hadden, was het ook niet uitverkocht geweest.

Zondag had ik dat in de grote zaal eigenlijk wel verwacht.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-02-2009 12:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2009 12:23 schreef BVT het volgende:
Datt doet niets af aan het feit dat ik in eerste instantie dacht dat het andersom zou zijn. Had de bands van zaterdag ook niet uitverkocht zien raken in de kleine zaal. (eigenlijk.) als "ze" 1 show meer in Nederland gedaan hadden, was het ook niet uitverkocht geweest.

Daar heb je misschien wel gelijk in, ja. Waren veel mensen van relatief ver langsgekomen. Goede zaak dus dat Atak dit soort shows wel binnensleept.
quote:
Zondag had ik dat in de grote zaal eigenlijk wel verwacht.

OK

Misschien was iedereen al naar Uden geweest?

BVT
Usericon van BVT
Posted 23-02-2009 12:33 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 23 februari 2009 12:27 schreef ZelThoR het volgende:
Daar heb je misschien wel gelijk in, ja. Waren veel mensen van relatief ver langsgekomen. Goede zaak dus dat Atak dit soort shows wel binnensleept.

Ja, zal ook wel een beetje duurder zijn om zoeen tour weg te zetten.

quote:

OK

Misschien was iedereen al naar Uden geweest?

Dan nog... Had ik eigenlijk verwacht dat. ...

I dont know.

RGB
Usericon van RGB
Posted 23-02-2009 16:44 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

De heren van overkill hadden na het concert backstage een onbewaakte rookmachine gevonden, en ze vonden het wel rock & roll om daarmee een medebandlid te grazen te nemen op het moment dat hij van het toilet af kwam. Uiteindelijk mochten ze dat gaan uitleggen aan een boze backstagemanager en drie volledig opgetuigde brandweermannen.

het mocht dan niet uitverkocht zijn, maar wel zijn alle noodhulpdiensten er gisteren aan te pas gekomen.

Nera K.
Usericon van Nera K.
Posted 23-02-2009 20:03 by Nera K. Wijzig reactieProfiel van Nera K.Quote dit berichthttp://www.nera-k.com

Iemand enig idee hoe het met die persoon is afgelopen die er niet echt goed aan toe was? Geen idee wat er was gebeurd, maar niet die last had van zijn enkel.
Zag er heavy uit...

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 23-02-2009 20:23 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Geen idee, ik heb enkel dat van die gast met z'n enkel meegekregen.

Bareuh...

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-02-2009 20:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Misschien iemand een attaque gehad?

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

mrugly
Usericon van mrugly
Posted 23-02-2009 23:39 by mrugly Wijzig reactieProfiel van mruglyQuote dit bericht

De foto's staan online op www.metalshots.com

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com