IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Wallachia (Norway)
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 01-03-2009 12:19 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Vreemd dat er nog geen topic over deze band is.

Wallachia is een soort van black metal band uit Noorwegen, opgericht in '92.
Tot dusver zijn er slechts 3 releases van deze band met een vierde die komende maand uitkomt.

In '96 is hun demo getiteld 'Demo 96' uitgebracht.

Een jaar later is deze demo door Velvet Music in CD vorm uitgebracht.

In '99 is Wallachia's debuut, en vooralsnog ook enige full-length uitgekomen, wederom via Velvet Music.

Wallachia speelt black metal met een melodieuze inslag (Kvist, oude Dimmu Borgir, oude Satyricon als grof vergelijkingsmateriaal). Het meest eigenaardige aan de band is de aparte zang...niet uit te leggen maar gewoon luisteren

Nu komt er dus na 10 jaar stilte eindelijk een tweede plaat via Twilight getiteld 'Ceremony of ascension'.

Twee nummers van deze aankomende plaat zijn nu te horen op de officiele Myspace van Lars: www.myspace.com/wallachiaband

Beiden zijn zo gaaf dat ik weer helemaal verslaafd ben geraakt aan deze band. Zeker een aanrader dus

Degenen die het oudere werk niet kennen maar wel benieuwd zijn kunnen een fansite checken op www.myspace.com/wallachia

'Ceremony of ascension' is in ieder geval voor mij de plaat van 2009 waar ik het meest naar uitkijk

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 02-03-2009 18:28]

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-03-2009 13:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

es kijken...

signature

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 01-03-2009 13:04 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Godver, wat was dit een gave band! Wist niet dat ze nog bestonden. Ben erg benieuwd!

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-03-2009 15:12 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2009 12:19 schreef Hub de Gallier het volgende:
(...)
'Ascension of terror' is in ieder geval voor mij de plaat van 2009 waar ik het meest naar uitkijk

Wat heeft Aeternus er mee te maken?

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2009 15:16 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2009 12:19 schreef Hub de Gallier het volgende:
'Ascension of terror' is in ieder geval voor mij de plaat van 2009 waar ik het meest naar uitkijk

Da's Aeternus.

Edit: te laat.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 01-03-2009 15:17]

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-03-2009 15:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

wow dit is wel heel erg vrolijk op het eerste gehoor kan het nog wel BM genoemt worden dan?

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 01-03-2009 16:15 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Walgelijke band .

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 01-03-2009 17:45 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

The Curse Of Poenari blijft een geniale cd... Voor de rest ken ik eigenlijk niks van ze..

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2009 20:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

From Behind The Light is best een leuk plaatje zeg. Beetje vreemde vocals maar daar wen je snel genoeg aan.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 01-03-2009 22:56 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2009 15:12 schreef altx het volgende:
Wat heeft Aeternus er mee te maken?
Hahaha, je hebt gelijk, bij het woord ascension denk ik meteen automatisch aan die Aeternus plaat

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com